REGULAMIN STADIONU MIEJSKIEGO W ŚWIERADOWIE ZDROJU

Regulamin Stadionu Miejskiego w Świeradowie Zdroju, zwany dalej “Regulaminem”, określa zasady korzystania z terenów, urządzeń i pomieszczeń Stadionu Miejskiego położonego w Świeradowie Zdroju przy ul. Sienkiewicza 2a, zwanego dalej “stadionem”, i obowiązuje na całym jego terenie.

§ 1

1. Stadion jest obiektem użyteczności publicznej i służy do odbywania imprez sportowych, a przede wszystkim do rozgrywania meczów piłkarskich.

2. Stadion może być wykorzystywany również do odbywania doraźnych imprez o innym charakterze.

3. Na zasadach określonych w Regulaminie na Stadionie może być prowadzona działalność gospodarcza.

§ 2

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1) organizatorze imprezy – należy przez to rozumieć osobę prawną, osobę fizyczną lub jednostkę nieposiadającą osobowości prawnej, przeprowadzającą imprezę, o której mowa w § 1 ust. 1 i ust. 2,

2) administratorze Stadionu – należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta Świeradów Zdrój lub upoważniony przez niego podmiot lub osobę,

3) działalności gospodarczej – należy przez to rozumieć działalność, o której mowa w ustawie z dnia 19 listopada 1999 roku – Prawo o działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178 z późniejszymi zmianami),

4) przedsiębiorcy – należy przez to rozumieć osoby i spółki, o których mowa w ustawie – Prawo o działalności gospodarczej.

§ 3

1. Udostępnienie organizatorowi imprezy Stadionu lub jego części następuje na podstawie umowy zawartej przez organizatora imprezy z administratorem Stadionu, na zasadach określonych w tej umowie oraz Regulaminie.

2. Udostępnienie przedsiębiorcy Stadionu lub jego części następuje na podstawie umowy zawartej przez przedsiębiorcę z administratorem Stadionu, na zasadach określonych w tej umowie oraz Regulaminie.

§ 4

1. Dzieci oraz młodzież do lat 18 mogą przebywać na Stadionie wyłącznie pod opieką dorosłego opiekuna.

2. Gmina Miejska Świeradów Zdrój nie ponosi odpowiedzialności za szkody doznane przez dzieci i młodzież przebywające na Stadionie bez nadzoru opiekuna.

§ 5

1. W godzinach 22.00–7.00 zabronione jest przebywanie na terenie stadionu osób nieupoważnionych przez administratora Stadionu.

2. Przepis ust. 1 nie ma zastosowania do przebywania na stadionie w związku z odbywającą się imprezą – w czasie jej trwania i w ciągu 3 godzin przed i po jej zakończeniu.

§ 6

Przedsiębiorcy oraz osoby uczestniczące w imprezie w charakterze widzów obowiązani są w szczególności:

1) przestrzegać postanowień Regulaminu,

2) stosować się do poleceń służby porządkowej powołanej przez organizatora imprezy,

3) zachowywać się w sposób nieszkodzący lub niezagrażający bezpieczeństwu innych osób,

4) używać urządzeń i obiektów zgodnie z ich przeznaczeniem.

§ 7

Do obowiązków organizatora imprezy należy w szczególności:

1) respektowanie postanowień regulaminu oraz zapewnienie ładu i porządku przed rozpoczęciem imprezy, w czasie jej trwania oraz po zakończeniu imprezy,

2) niedopuszczenie do uczestniczenia w imprezie osób nietrzeźwych lub odurzonych, a także osób zamierzających wnieść na teren Stadionu przedmioty wymienione w § 9 ust. 1,

3) usuwanie z terenu Stadionu osób niestosujących się do postanowień Regulaminu, stwarzających zagrożenie dla życia lub zdrowia uczestników imprezy i innych osób lub dopuszczających się niszczenia mienia,

4) niezwłoczne podejmowanie działań mających na celu usunięcie zagrożenia życia lub zdrowia uczestników imprezy lub zapobieżenie niszczeniu mienia,

5) zapewnienie drożności wejść na Stadion oraz dróg na terenie Stadionu, w tym zwłaszcza drogi ewakuacyjnej,

6) ustalenie z administratorem stadionu, przed rozpoczęciem imprezy, miejsc niedostępnych uczestnikom imprezy lub widzom oraz odpowiednie oznakowanie tych miejsc,

7) niezwłoczne poinformowanie administratora o szkodach w mieniu Stadionu powstałych w czasie trwania imprezy lub w związku z imprezą,

8) pokryć wszystkie koszty powstałe w związku z uszkodzeniem mienia.

§ 8

1. W celu utrzymania ładu i porządku w czasie trwania imprezy, przed jej rozpoczęciem oraz bezpośrednio po zakończeniu, organizator imprezy może powołać służbę porządkową.

2. Osoby wchodzące w skład służby porządkowej, o której mowa w ust. 1, powinny być zaopatrzone w oznaczenia wyróżniające je spośród innych osób.

3. Uzgodniony z administratorem stadionu plan rozmieszczenia służby porządkowej powinien stanowić integralną część umowy, o której mowa w § 3 ust. 1.

4. Jeśli działania służby porządkowej okażą się niewystarczające dla przywrócenia ładu i porządku lub ochrony życia, zdrowia albo mienia, organizator imprezy powinien niezwłocznie wezwać – odpowiednio do sytuacji: Policję, Straż Pożarną, służbę medyczną.

§ 9

1. Zabrania się wnoszenia na teren Stadionu:

1) broni wszelkiego rodzaju oraz przedmiotów, które mogą być użyte jako broń lub pociski,

2) pojemników zawierających gaz, substancje żrące, farbujące lub powodujące zanieczyszczenia,

3) przedmiotów wykonanych z kruchego, pękającego lub szczególnie twardego materiału,

4) ogni sztucznych, rac, petard, świec dymnych – z zastrzeżeniem § 10,

5) urządzeń z napędem mechanicznym służących do wytwarzania hałasu,

6) wszelkich napojów alkoholowych, środków odurzających lub psychotropowych,

2. Na terenie Stadionu zakazuje się:

1) rzucania przedmiotami z zamiarem użycia jako broni lub pocisków,

2) spożywania napojów alkoholowych,

3) używania środków odurzających i środków psychotropowych,

4) używania ogni sztucznych, rac, petard, świec dymnych – z zastrzeżeniem § 10,

5) używania wulgarnych lub obraźliwych słów,

6) zachowań mających na celu obrazę lub naruszenie godności osobistej w szczególności z przyczyn rasowych, narodowych lub wyznaniowych,

7) przebywania w miejscach oznaczonych jako niedostępne dla osób nieupoważnionych lub w miejscach, które z racji ich funkcji nie są przeznaczone do powszechnego użytku, takich zwłaszcza jak boisko lub inne obiekty i urządzenia służące uprawianiu sportu,

8) wchodzenia na ogrodzenia, drzewa, słupy oświetleniowe, maszty, dachy,

9) rozniecania ognia,

10) umieszczania na budynkach, urządzeniach, drogach lub ogrodzeniach napisów, plakatów albo ogłoszeń,

11) załatwiania potrzeb fizjologicznych poza miejscami do tego przeznaczonymi,

12) prowadzenia – bez posiadania stosownych uprawnień – sprzedaży towarów lub kart wstępów,

13) prowadzenia bez zezwolenia zbiórek pieniężnych.

3. Zakazuje się wprowadzania na teren Stadionu zwierząt.

4. Zakaz określony w ust. 3 nie dotyczy osób niewidomych używających psów jako przewodników.

5. Zakazuje się wjeżdżania na teren Stadionu wszelkiego rodzaju pojazdami mechanicznymi.

6. Zakaz określony w ust. 5 nie dotyczy pojazdów użytkowanych przez osoby niepełnosprawne.

§ 10

1. Organizator imprezy może wnieść na teren stadionu i użyć ogni sztucznych, rac, petard, świec dymnych lub materiałów pirotechnicznych, jeżeli wynika to z programu imprezy oraz jeśli umowa zawarta z administratorem zawiera postanowienia w tej sprawie.

2. W sytuacji opisanej w ust. 1 na organizatorze imprezy ciąży obowiązek zapewnienia pełnego bezpieczeństwa uczestnikom imprezy, a także pełna odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie tego obowiązku.

§ 11

1. Administrator Stadionu zamieści tekst Regulaminu na tablicach informacyjnych przed wejściem na Stadion.

2. Administrator Stadionu, przed zawarciem umowy, doręczy organizatorowi imprezy lub przedsiębiorcy, za pokwitowaniem, tekst Regulaminu.