3997

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W LĄDKU ZDROJU

z dnia 27 listopada 2003 r.

w sprawie opłaty administracyjnej oraz sposobu jej poboru*

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 i art. 40 ust. 1 w związku z art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(t.j Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.) oraz art. 18, art. 19 ust. 1d i ust 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. Nr 9, poz. 84 z 2002 r. z późn. zm. oraz obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 31 października 2003 r. w sprawie wysokości górnych stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych (M. P. Nr 51, poz. 804 z 12 listopada 2003 r.) uchwala się, co następuje:

§ 1

Ustala się opłatę administracyjną za czynności urzędowe w następującej wysokości:

Lp.

 

Stawka
w 2004 r.

1

2

3

1

za sporządzenie testamentu w UMiG

100 zł

2

za sporządzenie testamentu poza urzędem

160 zł

3

za wydanie warunków technicznych podłączenia obiektów do infrastruktury technicznej będącej własnością gminy:

 

 

– dla dróg gminnych i dróg gminnych wewnętrznych

40 zł

 

– dla oświetlenia

40 zł

 

– dla kanalizacji deszczowej

40 zł

cd. tabeli

1

2

3

4

za uzgodnienia i zezwolenia na przejścia obiektami budowlanymi, liniowymi, ponadlokalnymi, przez nieruchomości stanowiące własność gminy:

 

 

– do 10 przejść poprzecznych przez drogi gminne i gminne wewnętrzne

45 zł

 

– do 10 przejść poprzecznych przez nieruchomości gruntowe

30 zł

 

– do 10 przejść przez cieki wodne

20 zł

5

za uzgodnienia projektów technicznych przyłączy:

 

 

– dla dróg gminnych i dróg gminnych wewnętrznych

40 zł

 

– dla oświetlenia

40 zł

 

– dla kanalizacji deszczowej

40 zł

6

za czynności odbiorcze objęte zakresem uzgodnień z wyłączeniem osób fizycznych

50 zł

7

za wydanie pisemnej opinii urbanistycznej z planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy:

 

 

– do 5 działek

20 zł

 

– o każdej następnej działce

5 zł

8

za wydanie pisemnej opinii urbanistycznej z planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy wraz z kserokopiarką tekstu i rysunku wycinka planu:

 

 

– do 5 działek

40 zł

 

– o każdej następnej działce

10 zł

9

za wydanie opinii o wstępnych podziałach i scalaniu nieruchomości, gruntów niestanowiących własności Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego

40 zł

10

za wydanie opinii o podziale nieruchomości przeznaczonych w planach miejscowych na cele rolne i leśne

20 zł

11

za wykonanie kopii dokumentu wydanego przez administrację organu jednostki samorządu terytorialnego od każdej strony

4 zł

§ 2

Opłata administracyjna jest płatna gotówką w kasie Urzędu z chwilą zgłoszenia czynności urzędowej, od której pobierana jest opłata.

§ 3

Zwalnia się z obowiązku wniesienia opłaty administracyjnej czynności urzędowe wymienione w § 1 pkt 3–11, wykonywane przez Gminę i jej jednostki organizacyjne lub na ich zlecenie.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lądek Zdrój.

§ 5

Traci moc dotychczas obowiązująca uchwała nr III/23/02 Rady Miejskiej w Lądku Zdroju z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie opłaty administracyjnej oraz sposobu jej poboru.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

LESZEK PAZDYK

* Regionalna Izba Obrachunkowa stwierdziła częściową nieważność uchwały.