§ 1
Ustala się stawki podatku od środków transportowych
1. od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony i poniżej 12 ton, w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej, roku produkcji oraz posiadania katalizatora spalin lub innego urządzenia równoważnego przez pojazd wynoszą:
Dopuszczalna masa całkowita (w kilogramach) |
Stawka podatku (w złotych) |
||||||
Od |
Do |
Rok produkcji pojazdu |
|||||
do 1993 włącznie |
od 1994 do 2001 włącznie |
od 2002 włącznie |
|||||
Pojazd bez katalizatora spalin lub urządzenia uznanego za równoważne |
Pojazd z katalizatorem spalin lub urządzeniem uznanym za równoważne |
Pojazd bez katalizatora spalin lub urządzenia uznanego za równoważne |
Pojazd z katalizatorem spalin lub urządzeniem uznanym za równoważne |
Pojazd bez katalizatora spalin lub urządzenia uznanego za równoważne |
Pojazd z katalizatorem spalin lub urządzeniem uznanym za równoważne |
||
3 500 |
4 500 |
589 |
560 |
560 |
532 |
532 |
505 |
4 501 |
5 500 |
620 |
589 |
589 |
560 |
560 |
532 |
5 501 |
7 500 |
799 |
759 |
759 |
722 |
722 |
685 |
7 501 |
9 500 |
879 |
835 |
835 |
793 |
793 |
752 |
9 501 |
10 500 |
967 |
920 |
920 |
871 |
871 |
829 |
10 501 |
11 999 |
1 063 |
1 009 |
1 009 |
958 |
958 |
911 |
2. od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton, w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej i rodzaju zawieszenia wynoszą:
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita (w tonach) |
Stawka podatku w złotych |
||
Nie mniej niż |
Mniej niż |
Oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
Inne systemy zawieszenia osi jezdnych |
Dwie osie |
|||
12 |
13 |
1 019,61 |
1 073,27 |
13 |
14 |
1 073,27 |
1 129,76 |
14 |
15 |
1 129,76 |
1 189,22 |
15 |
|
1 189,22 |
1 251,81 |
Trzy osie |
|||
12 |
17 |
1 490,50 |
1 505,55 |
17 |
19 |
1 505,55 |
1 520,76 |
19 |
21 |
1 520,76 |
1 536,12 |
21 |
23 |
1 536,12 |
1 551,64 |
23 |
25 |
1 551,64 |
1 567,31 |
25 |
|
1 551,64 |
1 567,31 |
Cztery osie i więcej |
|||
12 |
25 |
1 604,56 |
1 620,77 |
25 |
27 |
1 620,77 |
1 637,14 |
27 |
29 |
1 637,14 |
1 653,68 |
29 |
31 |
1 653,68 |
2 452,80 |
31 |
|
1 653,68 |
2 452,80 |
3a. od ciągnika siodłowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton, w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej, nacisku na siodło, roku produkcji, oraz posiadania katalizatora spalin lub innego urządzenia równoważnego przez pojazd wynoszą:
Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (w kilogramach) |
Stawka podatku (w złotych) |
||||||
Od |
Do |
Rok produkcji pojazdu silnikowego |
|||||
do 1993 włącznie |
od 1994 do 2001 włącznie |
od 2002 włącznie |
|||||
Pojazd bez katalizatora spalin lub urządzenia uznanego za równoważne |
Pojazd z katalizatorem spalin lub urządzeniem uznanym za równoważne |
Pojazd bez katalizatora spalin lub urządzenia uznanego za równoważne |
Pojazd z katalizatorem spalin lub urządzeniem uznanym za równoważne |
Pojazd bez katalizatora spalin lub urządzenia uznanego za równoważne |
Pojazd z katalizatorem spalin lub urządzeniem uznanym za równoważne |
||
Nacisk na siodło do 130 kN włącznie |
|||||||
3 500 |
9 000 |
1 241 |
1 179 |
1 179 |
1 120 |
1 120 |
1 064 |
9 001 |
11 999 |
1 306 |
1 241 |
1 241 |
1 179 |
1 179 |
1 120 |
Nacisk na siodło powyżej 130 kN |
|||||||
3 500 |
9 000 |
1 375 |
1 306 |
1 306 |
1 241 |
1 241 |
1 179 |
9 001 |
11 999 |
1 447 |
1 375 |
1 375 |
1 306 |
1 306 |
1 241 |
3b. od ciągnika balastowego przystosowanego do używania łącznie z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton, w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej, roku produkcji, oraz posiadania katalizatora spalin lub innego urządzenia równoważnego przez pojazd wynoszą:
Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (w kilogramach) |
Stawka podatku (w złotych) |
||||||
Od |
Do |
Rok produkcji pojazdu silnikowego |
|||||
do 1993 włącznie |
od 1994 do 2001 włącznie |
od 2002 włącznie |
|||||
Pojazd bez katalizatora spalin lub urządzenia uznanego za równoważne |
Pojazd z katalizatorem spalin lub urządzeniem uznanym za równoważne |
Pojazd bez katalizatora spalin lub urządzenia uznanego za równoważne |
Pojazd z katalizatorem spalin lub urządzeniem uznanym za równoważne |
Pojazd bez katalizatora spalin lub urządzenia uznanego za równoważne |
Pojazd z katalizatorem spalin lub urządzeniem uznanym za równoważne |
||
3 500 |
9 000 |
1 375 |
1 306 |
1 306 |
1 241 |
1 241 |
1 179 |
9 001 |
11 999 |
1 447 |
1 375 |
1 375 |
1 306 |
1 306 |
1 241 |
4. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton, w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia wynoszą:
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: (w tonach) |
Stawka podatku (w złotych) |
||
Nie mniej niż |
Mniej niż |
Oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
Inne systemy zawieszenia osi jezdnych |
Dwie osie |
|||
12 |
18 |
1 740,77 |
1 758,35 |
18 |
25 |
1 758,35 |
1 776,11 |
25 |
31 |
1 776,11 |
1 794,05 |
31 |
|
1 794,05 |
1 812,18 |
Trzy osie |
|||
12 |
40 |
1 812,18 |
1 830,48 |
40 |
|
2 523,16 |
2 548,65 |
5. od przyczepy lub naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej, roku produkcji wynoszą:
Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (w kilogramach) |
Stawka podatku (w złotych) |
||
Od |
Do |
Rok produkcji pojazdu silnikowego |
|
do 1994 włącznie |
od 1995 |
||
7 000 |
9 000 |
363 |
327 |
9 001 |
11 999 |
484 |
436 |
6. od przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia wynoszą:
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: (w tonach) |
Stawka podatku w złotych |
||
Nie mniej niż |
Mniej niż |
Oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
Inne systemy zawieszenia osi jezdnych |
Jedna oś |
|||
12 |
18 |
808,28 |
816,45 |
18 |
25 |
816,45 |
824,70 |
25 |
|
824,70 |
833,03 |
Dwie osie |
|||
12 |
28 |
833,03 |
841,44 |
28 |
33 |
841,44 |
849,94 |
33 |
38 |
849,94 |
1 291,07 |
38 |
|
1 149,03 |
1 699,87 |
Trzy osie |
|||
12 |
38 |
676,72 |
942,32 |
38 |
|
1 267,87 |
1 280,68 |
7. od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia, roku produkcji oraz posiadania katalizatora spalin lub innego urządzenia równoważnego przez pojazd wynoszą:
Liczba miejsc do siedzenia łącznie z kierowcą |
Stawka podatku (w złotych) |
|||||
Rok produkcji pojazdu silnikowego |
||||||
do 1993 włącznie |
od 1994 do 2001 włącznie |
od 2002 włącznie |
||||
Pojazd bez katalizatora spalin lub urządzenia uznanego za równoważne |
Pojazd z katalizatorem spalin lub urządzeniem uznanym za równoważne |
Pojazd bez katalizatora spalin lub urządzenia uznanego za równoważne |
Pojazd z katalizatorem spalin lub urządzeniem uznanym za równoważne |
Pojazd bez katalizatora spalin lub urządzenia uznanego za równoważne |
Pojazd z katalizatorem spalin lub urządzeniem uznanym za równoważne |
|
Do 15 włącznie |
492 |
469 |
469 |
447 |
447 |
426 |
Powyżej 15 do 29 włącznie |
885 |
843 |
843 |
803 |
803 |
764 |
Od 30 |
1 830 |
1 739 |
1 739 |
1 652 |
1 652 |
1 569 |