REGULAMIN

udzielania ulg i zwolnień w podatku od nieruchomości

dla podmiotów gospodarczych prowadzących działalność

na terenie miasta Bielawa

ZASADY OGÓLNE

1. Wniosek o udzielenie ulg i zwolnień w podatku od nieruchomości jest opracowany i wydawany w Referacie Podatków, Opłat i Windykacji Urzędu Miejskiego w Bielawie (załącznik nr 2 ).

2. Podstawą do udzielania zwolnienia lub ulgi w podatku od nieruchomości jest złożenie wniosku przez podmiot gospodarczy, działający na terenie miasta Bielawa, w Referacie Podatków, Opłat i Windykacji.

3. Referat zobowiązany jest do sprawdzenia wniosku oraz wymaganych dokumentów .

DOKUMENTY DO WNIOSKU

Rodzaj niezbędnych dokumentów do wniosku o przydzielenie ulgi w podatku od nieruchomości uzależniony jest od tytułu zwolnienia bądź ulgi.

Podmiot gospodarczy zobowiązany jest dołączyć następujące dokumenty, jeżeli występuje o:

I. Zwolnienie z podatku od nieruchomości z tytułu uruchomienia zakładu produkcyjnego lub usługowego (z wyłączeniem handlu) w celu utworzenia nowych stałych miejsc pracy (§ 3 uchwały):

1. Kserokopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub wyciąg z rejestru handlowego.

2. Kserokopie umów o pracę z osobami posiadającymi status osoby bezrobotnej oraz druki ZUS P ZUA – zgłoszenie do ubezpieczeń.

3. Przedkładać listy osób zatrudnionych i dokumenty potwierdzające ten stan zatrudnienia – druk ZUS P DRA oraz druki ZUS P ZUA dla nowo przyjętych osób i druki ZUS P ZWUA dla osób zwalnianych, w okresach kwartalnych.

4. Wymienione dokumenty mają być potwierdzone przez Urząd Miejski za zgodność z oryginałem.

II. Ulgę w podatku od nieruchomości z tytułu zatrudnienia lub zwiększenia zatrudnienia o osoby bezrobotne (§ 4 uchwały):

1. Kserokopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub wyciąg z rejestru handlowego.

2. Kserokopie umów o pracę z osobami posiadającymi status osoby bezrobotnej oraz druki ZUS P ZUA – zgłoszenie do ubezpieczeń.

3. Deklaracje rozliczeń z ZUS-em za dwanaście miesięcy przed datą złożenia wniosku wraz z kserokopiami przelewów do ZUS.

4. Przedkładać listy osób zatrudnionych i dokumenty potwierdzające ten stan zatrudnienia – druk ZUS P DRA oraz druki ZUS P ZUA dla nowo przyjętych osób i druki ZUS P ZWUA dla osób zwalnianych, w okresach kwartalnych.

5. Wymienione dokumenty w pkt 1–3 mają być potwierdzone przez Urząd Miejski za zgodność z oryginałem.

III. Obniżenie podatku od nieruchomości z tytułu prowadzenia praktycznej nauki zawodu i odbywania stażu przez absolwentów zatrudnionych przez pracodawcę (§ 6 uchwały):

1. Kserokopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub wyciąg z rejestru handlowego.

2. Kserokopie umowy z absolwentami lub uczniami.

3. Przedkładać listę absolwentów odbywających staż i listę uczniów odbywającą praktyczną naukę zawodu w okresach kwartalnych.