3752 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ DZIERŻONIOWA z dnia 1 grudnia 2003 r. w sprawie ustalenia stawek podatku od środków transportowych Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. |
§ 1
Ustala się wysokości stawek podatku od środków transportowych w następującej wysokości:
1. od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu od 3,5 tony i poniżej 12 ton:
Dopuszczalna masa całkowita (w tonach) |
Data produkcji do 31 grudnia 1999 r. |
data produkcji od 1 stycznia 2000 r. |
od 3,5 tony do 5,5 ton włącznie |
509,- zł |
407,- zł |
powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie |
787,- zł |
629,- zł |
powyżej 9 ton a poniżej 12 ton |
1.110,- zł. |
888,- zł |
2. od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton:
Liczba osi |
Dopuszczalna masa całkowita (w tonach) |
Zawieszenie pneumatyczne lub zawieszenie uznane za równoważne |
Inny system zawieszenia osi jezdnych |
|
|
nie mniej niż |
mniej niż |
||
dwie osie |
12 |
15 |
1.202,- zł |
1.388,- zł |
15 |
|
1.236,- zł |
1.427,- zł |
|
trzy osie |
12 |
25 |
1.295,- zł |
1.577,- zł |
25 |
|
1.331,- zł |
1.621,- zł |
|
cztery i więcej osi |
12 |
31 |
1.913,- zł |
2.452,80 zł |
31 |
|
1.949,- zł |
2.452,80 zł |
3. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton:
Dopuszczalna masa całkowita (w tonach) |
Data produkcji do 31 grudnia 1999 r. |
Data produkcji od 1 stycznia 2000 r. |
od 3,5 tony do 5,5 ton włącznie |
509,- zł |
407,- zł |
poniżej 5,5 tony do 9 ton włącznie |
787,- zł |
629,- zł |
powyżej 9 ton a poniżej 12 ton |
1.110,- zł |
888,- zł |
4. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton:
Liczba osi |
Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy + naczepa, ciągnik balastowy + przyczepa (w tonach ) |
Zawieszenie pneumatyczne lub zawieszenie uznane za równoważne |
Inny system zawieszenia osi jezdnych |
|
nie mniej niż |
mniej niż |
|||
dwie osie |
12 |
31 |
1.453,- zł. |
1.573,- zł |
31 |
|
1.493,- zł. |
1.937,76 zł |
|
trzy osie |
12 |
40 |
1.517,- zł. |
1.722,97 zł |
40 |
|
1.986,- zł. |
2.548,65 zł |
5. od przyczep lub naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego:
Dopuszczalna masa całkowita (w tonach) |
Data produkcji do 31 grudnia 1999 r. |
data produkcji od 1 stycznia 2000 r. |
od 7 ton i poniżej 12 ton |
277,- zł |
222,- zł |
6. od przyczep lub naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego:
Liczba osi |
Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: naczepa / przyczepa + pojazd silnikowy (w tonach) |
Zawieszenie pneumatyczne lub zawieszenie uznane za równoważne |
Inny system zawieszenia osi jezdnych |
|
nie mniej niż |
mniej niż |
|||
jedna oś |
12 |
25 |
370,- zł |
555,- zł |
25 |
|
381,- zł |
571,-zł |
|
dwie osie |
12 |
38 |
849,94 zł |
1.291,07 zł |
38 |
|
1.149,03 zł |
1.699,87 zł |
|
trzy osie |
12 |
38 |
925,- zł |
1.202,- zł |
38 |
|
1.388,- zł |
1.629,- zł |
7. od autobusu, w zależności od liczby miejsc do siedzenia
Dopuszczalna masa całkowita (w tonach) |
Data produkcji do 31 grudnia 1999 r. |
data produkcji od 1 stycznia 2000 r. |
mniej niż 15 miejsc |
324,- zł. |
259,- zł. |
od 15 do 30 miejsc włącznie |
601,- zł. |
318,- zł. |
powyżej 30 miejsc |
1.202,- zł. |
962,- zł. |
§ 2
Zobowiązuje się Burmistrza do podania do publicznej wiadomości treści niniejszej uchwały poprzez wywieszenie na tablicach ogłoszeń.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dzierżoniowa.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZACY |
RADY MIEJSKIEJ |
HENRYK SMOLNY |