3714

UCHWAŁA RADY GMINY DŁUGOŁĘKA

z dnia 1 grudnia 2003 r.

w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 i art. 40 ust. 1 i art. 42 ustawy
z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r.,
Nr 142, poz. 1591 ze zm.), art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia
1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002 r., Nr 9,
poz. 84, ze zm.), Rada Gminy Długołęka uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się roczne stawki podatku od jednego środka transportowego:

1) od samochodu ciężarowego w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu:

a) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie – 620 zł,

b) od 5,5 tony do 9 ton włącznie – 1.034 zł,

c) od 9 ton do poniżej 12 ton – 1.241 zł,

d) równej lub wyższej niż 12 ton – zgodnie z załącznikiem nr 1,

2) od ciągnika siodłowego i balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów:

a) od 3,5 tony i poniżej 12 ton – 1.447 zł,

b) równej lub wyższej niż 12 ton – zgodnie z załącznikiem nr 2,

3) od przyczepy lub naczepy, z wyjątkiem związanej wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez płatnika podatku rolnego, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą:

a) od 7 ton do poniżej 9 ton – 930 zł,

b) od 9 ton do poniżej 12 ton – 1.241 zł,

c) równą lub wyższą niż 12 ton – zgodnie z załącznikiem nr 3,

4) od autobusu w zależności od liczby miejsc do siedzenia:

a) mniej niż 30 miejsc – 1.447 zł,

b) równej lub większej niż 30 miejsc – 1.830 zł.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3

Traci moc uchwała nr VIIL/367/2001 Rady Gminy Długołęka z dnia 30 listopada 2001 r. w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych.

§ 4

Uchwała ma zastosowanie do podatku należnego od 1 stycznia 2004 roku.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

JACEK WIERZBICKI

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Gminy Długołęka z dnia 1 grudnia 2003 r. (poz. 3714)

Stawki podatku od samochodu ciężarowego
o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu równej lub wyższej niż 12 ton

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita
(w tonach)

Stawka podatku

(w złotych)

nie mniej niż

mniej niż

oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym
za równoważne

inny system zawieszenia

osi jezdnych

Dwie osie

12

13

1.757

1.861

13

14

1.861

1.964

14

15

1.964

2.068

15

 

2.068

2.171

Trzy osie

15

17

1.757

1.861

17

19

1.861

1.964

19

21

1.964

2.068

21

23

2.068

2.171

23

25

2.171

2.274

25

 

2.274

2.368

Cztery osie i więcej

23

25

1.861

1.964

25

27

1.964

2.068

27

29

2.068

2.171

29

31

2.171

2.452,80

31

 

2.274

2.452,80

Załącznik nr 2 do uchwały Rady Gminy Długołęka z dnia 1 grudnia 2003 r. (poz. 3714)

Stawki podatku od ciągnika siodłowego lub balastowego
przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą
o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu: ciągnik siodłowy + naczepa,
ciągnik balastowy + przyczepa

(w tonach)

Stawka podatku

(w złotych)

nie mniej niż

mniej niż

oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym
za równoważne

inny system zawieszenia

osi jezdnych

Dwie osie

12

18

1 447

1 551

18

25

1 551

1 654

25

31

1 654

1 757

31

 

1 757

1 937,76

Trzy osie

36

40

1 757

1 830

40

 

2 274

2 548,65

Załącznik nr 3 do uchwały Rady Gminy Długołęka z dnia 1 grudnia 2003 r. (poz. 3714)

Stawki podatku od przyczepy lub naczepy,
które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą
lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą
prowadzoną przez podatnika podatku rolnego

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu: naczepa/przyczepa + pojazd

(w tonach)

Stawka podatku

(w złotych)

nie mniej niż

mniej niż

oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym
za równoważne

inny system zawieszenia

osi jezdnych

Jedna oś

12

18

1 292

1 344

18

25

1 344

1 395

25

 

1 395

1 447

Dwie osie

23

28

1 292

1 344

28

33

1 344

1 395

33

38

1 395

1 447

38

 

1 757

1 830

Trzy osie

36

38

1 395

1 447

38

 

1 757

1 830