3588

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W SZKLARSKIEJ PORĘBIE

z dnia 28 listopada 2003 r.

w sprawie podatku od środków transportowych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póź. zm.) w związku z art. 10 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz.84 ze zm.), Rada Miejska w Szklarskiej Porębie uchwala, co następuje:

§ 1

Określa się następujące roczne stawki podatku:

1. od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu

1) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie – 610 zł,

2) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie – 1010 zł,

3) powyżej 9 ton i mniejszej niż 12 ton – 1210 zł,

2. od samochodów ciężarowych w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia:

1) o dwóch osiach:

a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 13 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1310 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1410 zł,

b) nie mniej niż 13 ton, mniej niż 14 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1360 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych –1460 zł,

c) nie mniej niż 14 ton, mniej niż 15 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1410 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1510 zł,

d) nie mniej niż 15 ton, z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1460 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1560 zł,

2) o trzech osiach:

a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 17 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1510 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1610 zł,

b) nie mniej niż 17 ton, mniej niż 19 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1560 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1660 zł,

c) nie mniej niż 19 ton, mniej niż 21 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1610 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1710 zł,

d) nie mniej niż 21 ton, mniej niż 23 tony z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1660 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1710 zł,

e) nie mniej niż 23 tony, mniej niż 25 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1710 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1810 zł,

f) nie mniej niż 25 ton, z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1760 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1860 zł,

3) o czterech osiach i więcej:

a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 25 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1810 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1910 zł,

b) nie mniej niż 25 ton, mniej niż 27 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1860 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1960 zł,

c) nie mniej niż 27 ton, mniej niż 29 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1910 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 2060 zł,

d) nie mniej niż 29 ton, mniej niż 31 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1960 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 2452,80 zł,

e) nie mniej niż 31 ton, z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 2210 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 2452,80 zł,

3. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton –1410 zł,

4. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia:

1) o dwóch osiach:

a) nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 18 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1510 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1560 zł,

b) nie mniej niż 18 ton, a mniej niż 25 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1560 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1610 zł,

c) nie mniej niż 25 ton, a mniej niż 31 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1610 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1660 zł,

d) nie mniej niż 31 ton, a mniej z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1710 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1937,76 zł,

2) o trzech osiach:

a) nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 40 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1760 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1810 zł,

b) nie mniej niż 40 ton, z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 2110 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 2548,65 zł,

5. od przyczep i naczep z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton – 1010 zł,

6. od przyczep i naczep z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą:

1) o jednej osi:

a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 18 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 510 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 710 zł,

b) nie mniej niż 18 ton, mniej niż 25 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 610 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 810 zł,

c) nie mniej niż 25 ton, z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 710 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 910 zł,

2) o dwóch osiach:

a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 28 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 810 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1010 zł

b) nie mniej niż 28 ton, mniej niż 33 tony z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 910 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1110 zł,

c) nie mniej niż 33 tony, mniej niż 37 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1010 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1300 zł,

d) nie mniej niż 37 ton, z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1150 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1700 zł,

3) o trzech osiach:

a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 38 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1210 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1440 zł,

b) nie mniej niż 38 ton, z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne – 1310 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1829 zł,

7. od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia:

a) mniej niż 15 miejsc – 610 zł,

b) nie mniej niż 15 i mniejszej niż 30 miejsc – 1010 zł

c) równej lub wyższej niż 30 miejsc – 1810 zł.

§ 2

Dla pojazdów określonych w § 1 pkt 1, 3, 5 i 7 wyprodukowanych przed 1990 r. stawki podatku zwiększa się o 5 zł.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Szklarskiej Poręby.

§ 4

Traci moc uchwała nr II/17/02 Rady Miejskiej w Szklarskiej Porębie z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i obowiązuje od roku 2004.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

ANDRZEJ KUSZTAL