§ 1

Ustala się na rok podatkowy 2004 na obszarze Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice następujące stawki podatku od środków transportowych

1) od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie, wyposażonego w katalizator spalin, w zależności od roku produkcji pojazdu:

1) do 1996 r. włącznie – 570,00 zł,

2) od 1997 r. – 517,00 zł,

1a) od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie, niewyposażonego w katalizator spalin,

w zależności od roku produkcji pojazdu:

1) do 1996 r. włącznie – 620,00 zł,

2) od 1997 r. – 570,00 zł,

2) od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie, wyposażonego w katalizator spalin, w zależności od roku produkcji pojazdu:

1) do 1996 r. włącznie – 930,00 zł,

2) od 1997 r. – 826,00 zł,

2a) od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie, niewyposażonego w katalizator spalin, w zależności od roku produkcji pojazdu:

1) do 1996 r. włącznie – 1.034,00 zł,

2) od 1997 r. – 930,00 zł,

3) od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu powyżej 9 ton i poniżej 12 ton, wyposażonego w katalizator spalin, w zależności od roku produkcji pojazdu:

1) do 1996 r. włącznie – 1.136,00 zł,

2) od 1997 r. – 1.034,00 zł,

3a) od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu powyżej 9 ton i poniżej 12 ton, niewyposażonego w katalizator spalin, w zależności od roku produkcji:

1) do 1996 r. włącznie – 1.241,00 zł,

2) od 1997 r. – 1.136,00 zł,

4) od samochodu ciężarowego w zależności od liczby osi jezdnych, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu:

a) dwie osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 12 ton i poniżej 15 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 1.448,00 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1.549,00 zł,

b) dwie osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 15 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 1.653,00 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1.754,00 zł,

c) trzy osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 12 ton i poniżej 25 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 1.861,00 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1.965,00 zł,

d) trzy osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 25 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 2.068,00 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 2.170,00 zł,

e) cztery osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 12 ton i poniżej 31 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 2.162,00 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 2.452,80 zł,

f) cztery osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 31 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 2.274,00 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 2.452,80 zł,

5) od ciągnika siodłowego i balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą, wyposażonego w katalizator spalin, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton w zależności od roku produkcji:

1) do 1996 r. włącznie – 1.344,00 zł,

2) od 1997 r. – 1.240,00 zł,

5a) od ciągnika siodłowego i balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą, niewyposażonego w katalizator spalin,
o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton w zależności od roku produkcji:

1) do 1996 r. włącznie – 1.447,00 zł,

2) od 1997 r. – 1.344,00 zł,

6) od ciągnika siodłowego i balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą, w zależności od liczby osi jezdnych, dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów:

a) dwie osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 12 ton i poniżej 36 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 1.688,00 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1.937,76 zł,

b) dwie osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 36 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 2.220,00 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 2.313,00 zł,

c) trzy osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 12 ton i poniżej 40 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 1.757,00 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1.937,76 zł,

d) trzy osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 40 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 2.274,00 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 2.548,65 zł,

7) od przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, w zależności od roku produkcji:

1) do 1996 r. włącznie – 621,00 zł,

2) od 1997 r. – 517,00 zł,

8) od przyczep i naczep, które z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą i wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, w zależności od liczby osi jezdnych:

a) jedna oś jezdna, dopuszczalna masa całkowita od 12 ton i poniżej 25 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 826,00 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1.034,00 zł,

b) jedna oś jezdna, dopuszczalna masa całkowita od 25 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 1.307,00 zł,

– inne systemy zawieszenia – 1.408,00 zł,

c) dwie osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 12 ton i poniżej 38 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 1.326,00 zł,

– inne systemy zawieszenia – 1.428,00 zł,

d) dwie osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 38 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 1.710,00 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1.810,00 zł,

e) trzy osie jezdne, dopuszczalna maca całkowita od 12 ton i poniżej 38 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 1.348,00 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1.447,00 zł,

f) trzy osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 38 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne lub uznane za równoważne – 1.730,00 zł,

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych – 1.830,00 zł,

9) od autobusu do mniej niż 30 miejsc, wyposażonego w katalizator spalin lub instalację gazową, w zależności od roku produkcji pojazdu:

1) do 1996 r. włącznie – 970,00 zł,

2) od 1997 r. – 850,00 zł,

9a) od autobusu do mniej niż 30 miejsc, niewyposażonego w katalizator spalin ani w instalację gazową, w zależności od roku produkcji pojazdu:

1) do 1996 r. włącznie – 1.100,00 zł,

2) od 1997 r. – 970,00 zł,

10) od autobusu o liczbie miejsc równej lub wyższej niż 30, wyposażonych w katalizator spalin lub instalację gazową, w zależności od roku produkcji pojazdu:

1) do 1996 r. włącznie – 1.706,00 zł.

2) od 1997 r. – 1.602,00 zł,

10a) od autobusu o liczbie miejsc równej lub wyższej niż 30, niewyposażonych w katalizator spalin ani instalację gazową, w zależności od roku produkcji pojazdu:

1) do 1996 r. włącznie – 1.830,00 zł,

2) od 1997 r. – 1.706,00 zł.