3175 POROZUMIENIE z dnia 24 listopada 2003 r. zawarte pomiędzy Wojewodą Dolnośląskim Stanisławem Łopatowskim Na podstawie art. 15 pkt 2 oraz art. 33 ustawy z dnia 5 czerwca |
§ 1
1. Celem zapewnienia obsługi mieszkańców miasta Piława Górna w zakresie załatwiania spraw paszportowych Wojewoda powierza nieodpłatnie Burmistrzowi prowadzenie następujących spraw, wynikających z realizacji powołanej wyżej ustawy oraz wydanych do niej przepisów wykonawczych:
– przyjmowanie podań o wydanie paszportu,
– prowadzenie ewidencji przyjętych wniosków o wydanie paszportów,
– wydawanie wnioskodawcom wystawionych przez Wojewodę paszportów,
– prowadzenie ewidencji wydanych wnioskodawcom paszportów,
– odbieranie od zainteresowanych oświadczeń o okolicznościach utraty ważnego paszportu w trybie art. 233 Kodeksu Karnego i art. 86 Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
– stwierdzanie własnoręczności podpisu rodziców bądź opiekunów prawnych wyrażających zgodę na wystawienie paszportu osobom małoletnim,
– anulowanie dotychczasowych ważnych paszportów osobom odbierającym nowy dokument paszportowy. Anulowania dokonuje się poprzez odbicie pieczątki “anulowano” na stronie zawierającej dane personalne oraz na wszystkich stronach w anulowanym paszporcie i na wewnętrznej stronie pierwszej okładki z jednoczesnym dziurkowaniem tychże stron w miejscu, w którym znajduje się pasek do czytania maszynowego. Powyższą czynność należy potwierdzić adnotacją na podaniu kwestionariuszu paszportowym paszportu wydanego w miejsce anulowanego. Adnotacja powinna zawierać datę anulowania, serię i numer anulowanego paszportu oraz czytelny podpis wraz z pieczątką imienną osoby dokonującej powyższej czynności.
2. Powierzenie prowadzenia wyżej wymienionych spraw nie obejmuje wydawania decyzji administracyjnych.
§ 2
Burmistrz realizuje zadania wymienione w § 1 ust. 1 w stosunku do osób zameldowanych na terenie miasta Piława Górna na pobyt stały.
§ 3
1. Burmistrz odpowiada za zgodnie z prawem prowadzenie spraw, o których mowa w § 1 ust. 1, oraz sprawną organizację ich załatwiania.
2. Burmistrz zapewnia właściwe zabezpieczenie pomieszczeń i przechowywanie dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1.
§ 4
1. Wojewoda sprawuje nadzór i kontrolę nad realizacją zadań objętych niniejszym porozumieniem na podstawie kryteriów zgodności z prawem, celowości, rzetelności i gospodarności na zasadach i w sposób określony w art. 23 ust. 1 ustawy o administracji rządowej w województwie. Zadania Wojewody w tym zakresie wykonuje Dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Migracji Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, któremu przysługują uprawnienia do:
– wydawania zaleceń pokontrolnych,
– wydawania wiążących wytycznych określających kierunki i zasady realizacji zadań powierzonych porozumieniem.
2. Burmistrz zobowiązuje się do respektowania zaleceń i wytycznych wynikających z funkcji nadzorczych i kontrolnych Wojewody.
§ 5
1. Porozumienie zostaje zawarte na czas nieokreślony.
2. Każda ze stron może rozwiązać porozumienie w formie pisemnej z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca.
3. Wojewoda może rozwiązać porozumienie w trybie natychmiastowym w przypadku: – naruszenia prawa przy realizacji zadań objętych porozumieniem,
– nierespektowania zaleceń pokontrolnych bądź wydanych wytycznych.
§ 6
Porozumienie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
BURMISTRZ |
WOJEWODA DOLNOŚLĄSKI |
RYSZARD LEWICKI |
STANISŁAW ŁOPATOWSKI |