3171

UCHWAŁA RADY GMINY BOLESŁAWIEC

z dnia 29 października 2003 r.

w sprawie Statutu Gminy Bolesławiec

Na podstawie art. 169 ust. 4 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 r. – Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 78, poz. 483) i art. 3 ust. 1, art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

STATUT GMINY BOLESŁAWIEC

R o z d z i a ł I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

Uchwała określa:

1) ustrój Gminy Bolesławiec,

2) zasady tworzenia, łączenia, podziału i znoszenia jednostek pomocniczych Gminy Bolesławiec oraz udziału przewodniczących tych jednostek w pracach Rady Gminy,

3) organizację wewnętrzną oraz tryb pracy Rady Gminy Bolesławiec i Komisji Rady Gminy Bolesławiec,

4) tryb pracy Wójta Gminy Bolesławiec,

5) zasady tworzenia klubów radnych Gminy Bolesławiec,

6) zasady dostępu do dokumentów Rady Gminy Bolesławiec oraz korzystania z nich.

§ 2

Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:

1) Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Bolesławiec,

2) Radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Bolesławiec,

3) Komisji – należy przez to rozumieć Komisje Rady Gminy Bolesławiec,

4) Komisji Rewizyjnej – należy przez to rozumieć Komisję Rewizyjną Rady Gminy Bolesławiec,

5) Wójcie Gminy Bolesławiec – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Bolesławiec,

6) Statucie – należy przez to rozumieć Statut Gminy Bolesławiec.

R o z d z i a ł II

GMINA

§ 3

1. Gmina jest wspólnotą samorządową posiadającą osobowość prawną, powołaną dla organizacji życia publicznego na swoim terytorium.

2. Wszystkie osoby, które na stałe zamieszkują na obszarze Gminy, z mocy ustawy o samorządzie gminnym, stanowią gminną wspólnotę samorządową, realizującą swoje zbiorowe cele lokalne poprzez udział w referendum oraz poprzez swe organy.

§ 4

1. Gmina położona jest w województwie dolnośląskim w powiecie bolesławieckim i obejmuje obszar 288,7 km2.

2. Granice terytorialne Gminy określa mapa, stanowiąca załącznik nr 1 do Statutu.

3. W Gminie mogą być tworzone jednostki pomocnicze.

4. Wójt Gminy prowadzi rejestr jednostek pomocniczych Gminy.

5. Wykaz jednostek pomocniczych Gminy stanowi załącznik nr 2 do Statutu.

§ 5

1. W celu wykonywania swych zadań Gmina tworzy gminne jednostki organizacyjne.

2. Wójt Gminy prowadzi rejestr gminnych jednostek organizacyjnych.

3. Wykaz gminnych jednostek organizacyjnych stanowi załącznik nr 3 do Statutu.

§ 6

1. Gmina posiada herb zatwierdzony uchwałą nr XV/ /97/92 Rady Gminy z dnia 30 kwietnia 1992 r.

2. Wzór herbu stanowi załącznik nr 4 do niniejszego Statutu.

§ 7

Siedzibą organów Gminy jest miasto Bolesławiec.

R o z d z i a ł III

JEDNOSTKI POMOCNICZE GMINY

§ 8

O utworzeniu, połączeniu i podziale jednostki pomocniczej Gminy, a także zmianie jej granic rozstrzyga Rada w drodze uchwały, z uwzględnieniem następujących zasad:

1) inicjatorem utworzenia, połączenia, podziału lub zniesienia jednostki pomocniczej mogą być mieszkańcy obszaru, który ta jednostka obejmuje lub ma obejmować, albo organy Gminy,

2) utworzenie, połączenie, podział lub zniesienie jednostki pomocniczej musi zostać poprzedzone konsultacjami,

3) konsultacje, o których mowa w pkt 2, przeprowadza się w ramach działań organu uchwałodawczego sołectwa,

4) projekt granic jednostki pomocniczej sporządza Wójt Gminy w uzgodnieniu z inicjatorami utworzenia, połączenia, podziału lub zniesienia jednostki pomocniczej,

5) przebieg granic jednostek pomocniczych powinien – w miarę możliwości – uwzględniać naturalne uwarunkowania przestrzenne, komunikacyjne i więzi społeczne.

§ 9

Uchwały, o jakich mowa w § 8 ust. 1, powinny określać w szczególności:

1) obszar,

2) granice,

3) siedzibę władz,

4) nazwę jednostki pomocniczej.

§ 10

1. Jednostki pomocnicze Gminy prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu Gminy.

2. Jednostki pomocnicze Gminy mogą gospodarować samodzielnie środkami wydzielonymi do ich dyspozycji, przeznaczając te środki na realizację zadań spoczywających na tych jednostkach.

§ 11

1. Kontrolę gospodarki finansowej jednostek pomocniczych sprawuje Skarbnik Gminy i przedkłada informacje w tym zakresie Wójtowi Gminy.

2. Nadzór nad działalnością jednostek pomocniczych sprawuje Rada Gminy poprzez Komisję Rewizyjną.

§ 12

1. Przewodniczący Rady obowiązany jest umożliwić uczestnictwo w sesjach Rady przewodniczącemu organu wykonawczego jednostki pomocniczej.

2. Przewodniczący organu wykonawczego jednostki pomocniczej może zabierać głos na sesjach, nie ma jednak prawa do udziału w głosowaniu.

R o z d z i a ł IV

ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA RADY

§ 13

1. Rada jest organem stanowiącym i kontrolnym w Gminie.

2. Ustawowy skład Rady wynosi 15 radnych.

§ 14

1. Rada działa na sesjach, poprzez swoje komisje oraz poprzez Wójta w zakresie, w jakim wykonuje on uchwały Rady.

2. Wójt i komisje Rady pozostają pod kontrolą Rady, której składają sprawozdania ze swojej działalności.

§ 15

Do wewnętrznych organów Rady należą:

1) Przewodniczący,

2) dwóch Wiceprzewodniczących,

3) Komisja Rewizyjna,

4) komisje stałe, wymienione w Statucie,

5) doraźne komisje do określonych zadań.

§ 16

1. Rada powołuje następujące stałe komisje:

1) Rewizyjną,

2) Rolnictwa i Ochrony Środowiska,

3) Rozwoju Gospodarczego i Finansów,

4) Oświaty, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych.

2. W czasie trwania kadencji Rada może powołać doraźne komisje do wykonywania określonych zadań, określając ich skład i zakres działania.

3. Zakres działania oraz skład liczbowy komisji, o których mowa w ust. 1 pkt 2–4 określa Rada w uchwale o ich powołaniu.

§ 17

1. Przewodniczący Rady organizuje pracę Rady i prowadzi jej obrady przy pomocy Wiceprzewodniczących Rady.

2. Wyboru Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących dokonuje Rada nowej kadencji na pierwszej sesji.

3. Czynności związane ze zwołaniem pierwszej sesji obejmują:

1) określenie daty, godziny i miejsca pierwszej sesji nowo wybranej Rady,

2) przygotowanie projektu porządku obrad,

3) dokonanie otwarcia sesji,

4) powierzenie przewodnictwa obrad najstarszemu wiekiem radnemu spośród obecnych na sesji.

§ 18

Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności wyznaczony Wiceprzewodniczący, w szczególności:

1) zwołuje sesje Rady,

2) przewodniczy obradom,

3) sprawuje policję sesyjną,

4) kieruje obsługą kancelaryjną posiedzeń Rady,

5) zarządza i przeprowadza głosowanie nad projektami uchwał,

6) podpisuje uchwały Rady,

7) czuwa nad zapewnieniem warunków niezbędnych do wykonywania przez radnych ich mandatu.

§ 19

W przypadku odwołania z funkcji bądź wygaśnięcia mandatu Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego Rady przed upływem kadencji, Rada na swej najbliższej sesji dokona wyboru na wakujące stanowisko.

§ 20

Przewodniczący, oprócz uprawnień przewidzianych w § 18, jest upoważniony do reprezentowania Rady na zewnątrz.

§ 21

Pod nieobecność Przewodniczącego reprezentuje Radę na zewnątrz wyznaczony przez niego Wiceprzewodniczący.

§ 22

1. Przewodniczący oraz Wiceprzewodniczący Rady koordynują z ramienia Rady prace komisji Rady.

2. Podziału zadań w zakresie, o jakim mowa w ust. 1, dokonuje Przewodniczący Rady.

§ 23

Obsługę Rady i jej organów zapewnia Wójt Gminy.

R o z d z i a ł V

R o z d z i a ł VI

ZASADY I TRYB DZIAŁANIA KOMISJI REWIZYJNEJ

1. Organizacja Komisji Rewizyjnej

§ 78

1. Komisja Rewizyjna składa się z Przewodniczącego, Zastępcy Przewodniczącego, Sekretarza oraz pozostałych członków w liczbie 2.

2. Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybiera Rada.

3. Zastępcę Przewodniczącego i Sekretarza Komisji Rewizyjnej wybiera Komisja Rewizyjna ze swego grona.

§ 79

1. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej organizuje pracę Komisji Rewizyjnej i prowadzi jej obrady. W przypadku nieobecności Przewodniczącego lub niemożności działania, jego zadania wykonuje jego Zastępca.

2. Sekretarz Komisji odpowiedzialny jest za prowadzenie dokumentacji Komisji.

§ 80

1. Członkowie Komisji Rewizyjnej podlegają wyłączeniu od udziału w sprawach, w których może powstać podejrzenie o ich stronniczość lub interesowność.

2. W sprawie wyłączenia Zastępcy Przewodniczącego, Sekretarza oraz poszczególnych członków Komisji Rewizyjnej decyduje pisemnie Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

3. O wyłączeniu Przewodniczącego komisji Rewizyjnej decyduje Rada.

4. Wyłączony członek Komisji Rewizyjnej może odwołać się na piśmie od decyzji o wyłączeniu do Rady – w terminie 7 dni od daty powzięcia wiadomości o treści tej decyzji.

2. Zasady kontroli

§ 81

1. Komisja Rewizyjna kontroluje działalność Wójta Gminy, gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych Gminy pod względem:

– legalności,

– gospodarności,

– rzetelności,

– celowości

oraz zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym.

2. Komisja Rewizyjna bada w szczególności gospodarkę finansową kontrolowanych podmiotów, w tym wykonanie budżetu Gminy.

§ 82

Komisja Rewizyjna wykonuje inne zadania kontrolne na zlecenie Rady w zakresie i w formach wskazanych w uchwałach Rady.

§ 83

Komisja Rewizyjna przeprowadza następujące rodzaje kontroli:

1) kompleksowe – obejmujące całość działalności kontrolowanego podmiotu lub obszerny zespół działań tego podmiotu,

2) problemowe – obejmujące wybrane zagadnienia lub zagadnienie z zakresu działalności kontrolowanego podmiotu, stanowiące niewielki fragment w jego działalności,

3) sprawdzające – podejmowane w celu ustalenia, czy wyniki poprzedniej kontroli zostały uwzględnione w toku postępowania danego podmiotu.

§ 84

1. Komisja Rewizyjna przeprowadza kontrole kompleksowe w zakresie ustalonym w jej planie pracy, zatwierdzonym przez Radę.

2. Rada może podjąć decyzję w sprawie przeprowadzenia kontroli kompleksowej nieobjętej planem, o jakim mowa w ust. 1.

§ 85

Kontrola kompleksowa nie powinna trwać dłużej niż 5 dni roboczych, a kontrole problemowe i sprawdzające – dłużej niż 2 dni robocze.

§ 86

1. Rada może nakazać rozszerzenie lub zawężenie zakresu i przedmiotu kontroli, a także przerwanie kontroli prowadzonej przez Komisję Rewizyjną.

2. Uchwały Rady, o których mowa w ust. 1, wykonywane są niezwłocznie.

3. Komisja Rewizyjna jest obowiązana do przeprowadzenia kontroli w każdym przypadku podjęcia takiej decyzji przez Radę. Dotyczy to zarówno kontroli kompleksowych, jak i kontroli problemowych oraz sprawdzających.

§ 87

1. Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i rzetelne ustalenie stanu faktycznego w zakresie działalności kontrolowanego podmiotu, rzetelne jego udokumentowanie i ocenę kontrolowanej działalności według kryteriów ustalonych w § 81 ust. 1.

2. Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania kontrolnego.

3. Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem. Jako dowody mogą być wykorzystane w szczególności: dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz pisemne wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.

3. Tryb kontroli

§ 88

1. Kontroli kompleksowych dokonują w imieniu Komisji Rewizyjnej zespoły kontrolne składające się co najmniej z 2 członków Komisji.

2. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej wyznacza na piśmie przewodniczącego zespołu kontrolnego, który dokonuje podziału czynności pomiędzy kontrolujących.

3. Kontrole problemowe i sprawdzające mogą być przeprowadzane przez co najmniej 2 członków Komisji Rewizyjnej.

4. Kontrole przeprowadzane są na podstawie pisemnego upoważnienia wydanego przez Przewodniczącego Rady Gminy, określającego kontrolowany podmiot, zakres kontroli oraz osoby (osobę) wydelegowane do przeprowadzenia kontroli.

5. Kontrolujący obowiązani są przed przystąpieniem do czynności kontrolnych okazać kierownikowi kontrolowanego podmiotu upoważnienia, o których mowa w ust. 4 oraz dowody osobiste.

§ 89

1. Kierownik kontrolowanego podmiotu obowiązany jest zapewnić warunki i środki dla prawidłowego przeprowadzenia kontroli.

2. Kierownik kontrolowanego podmiotu obowiązany jest w szczególności przedkładać na żądanie kontrolujących dokumenty i materiały niezbędne do przeprowadzenia kontroli oraz umożliwić kontrolującym wstęp do obiektów i pomieszczeń kontrolowanego podmiotu.

3. Czynności kontrolne wykonywane są w miarę możliwości w dniach oraz w godzinach pracy kontrolowanego podmiotu.

4. Protokoły kontroli

§ 90

1. Kontrolujący sporządzają z przeprowadzonej kontroli – w terminie 7 dni od daty jej zakończenia – protokół pokontrolny, obejmujący:

1) nazwę i adres kontrolowanego podmiotu,

2) imię i nazwisko kontrolującego,

3) daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych,

4) określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą,

5) imię i nazwisko kierownika kontrolowanego podmiotu,

6) przebieg i wynik czynności kontrolnych, a w szczególności wnioski kontroli wskazujące na stwierdzenie nieprawidłowości w działalności kontrolowanego podmiotu oraz wskazanie dowodów potwierdzających ustalenia zawarte w protokole,

7) datę i miejsce podpisania protokołu,

8) podpisy kontrolującego i kierownika kontrolowanego podmiotu lub notatkę o odmowie podpisania protokołu z podaniem przyczyn odmowy.

2. Protokół pokontrolny może także zawierać wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku kontroli.

3. Kierownik kontrolowanego podmiotu może złożyć na ręce Przewodniczącego Rady uwagi dotyczące kontroli i jej wyników.

4. Uwagi, o których mowa w ust. 3, składa się w terminie 7 dni od daty przedstawienia kierownikowi kontrolowanego podmiotu protokołu pokontrolnego do podpisania.

5. Protokół pokontrolny sporządza się w trzech egzemplarzach, które – w terminie 3 dni od daty podpisania protokołu – otrzymują: Przewodniczący Rady, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej i kierownik kontrolowanego podmiotu.

5. Plan pracy i sprawozdania Komisji Rewizyjnej

§ 91

1. Komisja Rewizyjna przedkłada Radzie do zatwierdzenia plan pracy w terminie do dnia 31 grudnia każdego roku.

2. Plan przedłożony Radzie musi zawierać co najmniej:

1) terminy odbywania posiedzeń,

2) terminy i wykaz jednostek, które zostaną poddane kontroli kompleksowej.

§ 92

1. Komisja Rewizyjna składa Radzie – w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku – roczne sprawozdanie ze swojej działalności w roku poprzednim.

2. Sprawozdanie powinno zawierać:

1) liczbę, przedmiot, miejsca, rodzaj i czas przeprowadzanych kontroli,

2) wykaz najważniejszych nieprawidłowości wykrywanych w toku kontroli,

3) wykaz uchwał podjętych przez Komisję Rewizyjną,

4) wykaz analiz kontroli dokonanych przez inne podmioty wraz z najważniejszymi wnioskami, wynikającymi z tych kontroli.

3. Poza przypadkiem określonym w ust. 1, Komisja Rewizyjna składa sprawozdanie ze swej działalności po podjęciu stosownej uchwały Rady, określającej przedmiot i termin złożenia sprawozdania.

6. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej

§ 93

1. Komisja Rewizyjna obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez jej Przewodniczącego, zgodnie z zatwierdzonym planem pracy oraz w miarę potrzeb.

2. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej może zaprosić na jej posiedzenia:

1) radnych niebędących członkami Komisji Rewizyjnej,

2) osoby zaangażowane na wniosek Komisji Rewizyjnej w charakterze biegłych lub ekspertów za zgodą Rady Gminy.

3. Z posiedzenia Komisji Rewizyjnej należy sporządzić protokół, który winien być podpisany przez wszystkich członków Komisji uczestniczących w posiedzeniu.

R o z d z i a ł VII

Zasady działania klubów radnych

§ 94

Radni mogą tworzyć kluby radnych, według kryteriów przez siebie przyjętych.

§ 95

1. Warunkiem utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej 3 radnych.

2. Powstanie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone Przewodniczącemu Rady.

3. W zgłoszeniu podaje się:

– nazwę klubu,

– listę członków,

– imię i nazwisko przewodniczącego Klubu.

4. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Przewodniczącego Rady.

§ 96

1. Kluby działają w okresie kadencji Rady. Upływ kadencji Rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów.

2. Kluby mogą ulegać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy uchwał ich członków, podejmowanych bezwzględną większością w obecności połowy członków klubu.

3. Kluby podlegają rozwiązaniu uchwałą Rady, gdy liczba ich członków spadnie poniżej 3.

§ 97

1. Kluby mogą uchwalać własne regulaminy.

2. Regulaminy klubów nie mogą być sprzeczne ze Statutem Gminy.

§ 98

1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania Rady.

2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji Rady wyłącznie przez swych przedstawicieli.

R o z d z i a ł VIII

Tryb pracy Wójta

§ 99

Wójt wykonuje:

1) uchwały Rady, w tym budżet,

2) zadania Gminy określone przepisami prawa,

3) gospodarowanie mieniem komunalnym,

4) inne zadania określone ustawami i niniejszym Statutem.

§ 100

Wójt Gminy uczestniczy w sesjach Rady.

§ 101

Komisje Rady mogą zwracać się do Wójta o uczestnictwo w ich posiedzeniu.

§ 102

Sekretarz Gminy przejmuje wykonywanie zadań i kompetencji określonych w § 99 – § 101 w przypadku uzyskania upoważnienia od Wójta.

R o z d z i a ł IX

Zasady dostępu i korzystania z dokumentów Rady, Komisji i Wójta Gminy

§ 103

Osobom zainteresowanym udostępnia się dokumenty określone w ustawach.

§ 104

Protokoły z posiedzeń Rady i Komisji oraz innych kolegialnych gremiów Gminy podlegają dostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutami.

§ 105

1. Dokumenty z zakresu działania Wójta Gminy, Rady oraz Komisji, a także Urzędu Gminy udostępniane są za pośrednictwem Sekretarza Gminy w godzinach pracy Urzędu Gminy.

2. Kserokopie uchwał stanowiących prawo miejscowe są wydawane zainteresowanym osobom na ich wniosek zgłoszony ustnie.

3. Pozostałe dokumenty udostępniane są zainteresowanym osobom na ich pisemne wnioski, które w terminie 7-dniowym rozpatruje Wójt Gminy, który:

1) wyraża zgodę na wydanie zainteresowanym osobom kserokopii uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta Gminy,

2) odmawia udostępniania dokumentów objętych ochroną tajemnicy państwowej, służbowej, handlowej, skarbowej i ochroną danych osobowych lub w innych przypadkach wynikających z ustaw, wskazując podstawę prawną odmowy.

§ 106

Realizacja uprawnień określonych w §§ 103, 104 i 105 może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Gminy i w asyście pracownika Urzędu Gminy.

§ 107

Uprawnienia określone w §§ 103 i 104 nie znajdują zastosowania:

1) w przypadku wyłączenia jawności – na podstawie ustaw,

2) gdy informacje publiczne stanowią prawem chronione tajemnice,

3) w odniesieniu do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego.

R o z d z i a ł X

Pracownicy samorządowi

§ 108

W Urzędzie Gminy na podstawie mianowania mogą być zatrudnieni pracownicy na stanowiskach kierowników referatów lub jednostek równorzędnych.

R o z d z i a XI

Postanowienia końcowe

§ 109

Tracą moc:

1) uchwała nr XVII/107/96 Rady Gminy Bolesławiec z dnia 26 września 1996 r. w sprawie Statutu Gminy Bolesławiec (Dz. Urz. Woj. Jeleniogórskiego Nr 54, poz. 120), z wyjątkiem przepisu § 50 Regulaminu Rady Gminy Bolesławiec, stanowiącego załącznik nr 5 do Statutu, który traci moc z końcem IV kadencji Rady,

2) uchwała nr IV/23/98 Rady Gminy Bolesławiec z dnia 29 grudnia 1998 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Bolesławiec (Dz. Urz. Woj. Dolnośląskiego z 1999 r. Nr 6, poz. 229),

3) uchwała nr XXIX/230/02 z dnia 29 maja 2002 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Bolesławiec (Dz. Urz. Woj. Dolnośląskiego Nr 246, poz. 3405).

§ 110

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, z tym że przepis § 16 ma zastosowanie do kadencji następującej po kadencji, w czasie której uchwała weszła w życie.

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

JAN DURDA

Załącznik nr 1 do Statutu Gminy Bolesławiec

Załącznik nr 2 do Statutu Gminy Bolesławiec

WYKAZ

JEDNOSTEK POMOCNICZYCH GMINY BOLESŁAWIEC

1. Bolesławiec

2. Bożejowice-Rakowice

3. Brzeźnik

4. Chościszowice

5. Dąbrowa Bolesławiecka

6. Dobra

7. Golnice

8. Kozłów

9. Kraszowice

10. Kraśnik Dolny

11. Kraśnik Górny

12. Krępnica

13. Kruszyn

14. Lipiany

15. Łaziska

16. Łąka

17. Mierzwin

18. Nowa

19. Nowa Wieś

20. Nowe Jaroszowice

21. Ocice

22. Otok

23. Parkoszów

24. Stara Oleszna

25. Stare Jaroszowice

26. Suszki

27. Trzebień

28. Trzebień Mały

29. Żeliszów

Załącznik nr 3 do Statutu Gminy Bolesławiec

WYKAZ

JEDNOSTEK POMOCNICZYCH ORGANIZACYJNYCH

1. Urząd Gminy Bolesławiec

2. Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Bolesławcu z/s w Kruszynie

3. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bolesławcu z/s w Łaziskach

4. Gminny Zakład Obsługi Szkół w Bolesławcu

5. Szkoła Podstawowa w Bożejowicach

6. Szkoła Podstawowa w Brzeźniku

7. Szkoła Podstawowa w Dąbrowie Bolesławieckiej

8. Szkoła Podstawowa w Kraśniku Dolnym

9. Szkoła Podstawowa w Kruszynie

10. Szkoła Podstawowa w Ocicach

11. Szkoła Podstawowa w Trzebieniu

12. Szkoła Podstawowa w Żeliszowie

Załącznik nr 4 do Statutu Gminy Bolesławiec