R o z d z i a ł VI
Kształtowanie układu komunikacyjnego i zasady lokalizacji miejsc postojowych
§ 24
1. Przebieg oraz klasyfikację dróg i ulic określają rysunki planu i uchwała.
2. Układ dróg i ulic publicznych tworzą:
1) droga główna, oznaczona na rysunkach planu symbolem
2) droga zbiorcza, oznaczona na rysunkach planu symbolem KZ
, w śladzie drogi wojewódzkiej nr 328 (Marciszów – Złotoryja),3) drogi i ulice lokalne, oznaczone na rysunkach planu symbolem – KL,
w śladzie dróg powiatowych,4) drogi i ulice dojazdowe w śladzie głównych dróg gminnych,
5) ulice pieszo-jezdne gminne oznaczone na rysunkach planu.
3. Układ dróg i ulic określony w ust. 2 uzupełniają istniejące, zachowane, nieoznaczone na rysunkach planu, a wydzielone ewidencyjnie gminne drogi gospodarcze oraz drogi i ulice wewnętrzne.
§ 25
1. Zachowuje się szerokości dróg i ulic publicznych w istniejących liniach rozgraniczających. Dopuszcza się konieczne poszerzenia pasów drogowych i ulicznych na cele określone w § 5 ust. 3.
2. Rezerwuje się pasy terenu, oznaczone na rysunkach planu, pod przyszłą modernizację i poszerzenie pasa drogowego dróg wojewódzkich do szerokości minimum:
1) 26,0 m dla drogi KG nr 365,
2) 22,0 m dla drogi KZ nr 328.
3. Poszerzenie pasa drogowego istniejących dróg wojewódzkich nr 328 i nr 365 może odbywać się wyłącznie za zgodą właścicieli gruntów, któ
rych poszerzenie dotyczy.4. Pasy terenu stanowiące rezerwę mogą być zagospodarowane czasowo na cele innych funkcji określonych w planie zgodnie z przepisami szczególnymi.
5. Wskazuje się możliwy przebieg obwodnicy miasta Świerzawy, obejmujący propozycję częściowej zmiany trasy drogi nr 328. Zmianę trasy oznaczono na rysunkach planu jako rezerwę terenową o szerokości 35,0 m. Wszelkie działania inwestycyjne na obszarze rezerwowanego pasa terenu oraz w jego najbliższym sąsiedztwie, do 25,0 m od pasa rezerwow
anego terenu, wymagają uzgodnienia z zarządcą dróg wojewódzkich. W granicach rezerwy terenowej zakazuje się nasadzeń zieleni wysokiej.6. Dopuszcza się zmianę położenia, oznaczonych na rysunku planu, orientacyjnych linii rozgraniczających nowych ulic, do 5,0 m, przy zachowaniu następujących warunków:
1) Utrzymana zostanie ustalona w planie i w przepisach szczególnych minimalna szerokość ulicy w liniach rozgraniczających,
2) Spełnione zostaną wymogi wynikające z przepisów szczególnych dotyczące ulic, w szczególności w zakresie podstawowych elementów trasy ulicy – szerokości jezdni i chodników oraz układu łuków i odcinków prostych jezdni.
7. Minimalne szerokości nowych dróg i ulic w liniach rozgraniczających określają przepisy szczególne, a minimalna szerokość ulicy pieszo-jezdnej powinna wynosić 6,0 m.
8. W ciągach dróg i ulic lub w styczności z nimi wskazana jest lokalizacja ścieżek rowerowych zgodnie z przepisami szczególnymi. Ścieżki w pasach drogowych należy lokalizować w uzgodnieniu z zarządcą drogi.
§ 26
1. Zachowuje się istniejącą obsługę terenów i działek (zjazdy) z ulic wojewódzkich nr 328 i nr 365, oznaczonych symbolem
KZ i KG. Dopuszcza się wykonanie nowych zjazdów wyłącznie na działki wskazane na rysunkach planu.2. Dopuszcza się skrzyżowanie nowej
ulicy 1KD z ulicą wojewódzką nr 328 KZ w miejscowości Sędziszowa w miejscu wskazanym na rysunkach planu.§ 27
1. Przy modernizacji dróg wskazanym jest zachowanie w maksymalnym stopniu istniejącej zieleni wysokiej w obrębie linii rozgraniczających.
2. Moder
nizowane i nowe elementy układu komunikacyjnego służące pieszym oraz dojścia do obiektów usług publicznych i budynków wielorodzinnych należy dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych.3. Obiekty związane z obsługą ruchu i kioski, lokalizowane w pasach ulicznych za zgodą zarządcy drogi, należy kształtować w oparciu o jednorodne rozwiązania architektoniczne i materiałowe.
4. Przy przebudowie ulic należy uwzględniać zasady lokalizacji sieci infrastruktury technicznej wynikające z przepisów szczególnych i ustaleń określonych w § 36 ust. 4.
5. Zasady ustalania linii zabudowy wzdłuż dróg i ulic określa § 8.
§ 28
1. Zachowuje się istniejącą linię kolejową, drugorzędną, nr 312 relacji Marciszów – Jerzmanice Zdrój.
2. Na terenach kolejowych, oznaczonych symbolem KK
, o zachowanej funkcji podstawowej, zakazuje się:1) lokalizacji obiektów niezwiązanych z prowadzeniem ruchu kolejowego,
2) prowadzenia infrastruktury podziemnej, z wyjątkiem skrzyżowań z linią kolejową realizowanych zgodnie z przepisami szczególnymi i w uzgodnieniu z zarządcą linii.
3. Na terenach sąsiadujących z terenami kolejowymi, przy rozbudowie istniejących obiektów i budowie nowych obiektów niezwiązanych z obsługą linii kolejowej oraz przy lokalizacji zieleni należy zachować odległości od terenów kolejowych ustalone w przepisach szczególnych, zapewniające bezpieczeństwo ruchu i funkcjonowania urządzeń kolejowych.
4. Dopuszcza się przeznaczenie części terenów kolejowych w Nowym Kościele na cele usług komercyjnych oraz produkcji, baz i składów z uwzględnieniem ustaleń uchwały dla tych funkcji.
5. W przypadku likwidacji linii kolejowej nr 312, tereny kolejowe oraz niezabudowane części terenów sąsiednich, przylegających do terenów kolejowych, w pasie o szerokości 10 m, stanowią rezerwę dla innych ciągów
komunikacyjnych.§ 29
1. W granicach działek budowlanych, należy zabezpieczyć odpowiednią do potrzeb i przepisów szczególnych liczbę miejsc postojowych.
2. Minimalną liczbę miejsc postojowych na działkach budowlanych należy ustalić w oparciu o następujące wskaźniki:
1) na terenach zabudowy mieszkaniowej – 1 mp/1 mieszkanie,
2) na terenach
usług:
a) |
biura, urzędy i obiekty handlowe |
Ţ |
1 m.p./50 m2 p.u. |
b) |
obiekty sportowo-rekreacyjne i gastronomiczne |
Ţ |
1 m.p./10 użytkowników |
c) |
szkoły |
Ţ |
1 m.p./10 osób personelu |
d) |
przychodnie zdrowia |
Ţ |
1 m.p./100 m2 p.u. |
e) |
biblioteki, kluby i sale widowiskowe |
Ţ |
1 m.p./20 użytkowników |
f) |
hotele i pensjonaty |
Ţ |
1 m.p./5 łóżek. |
3. W bilansie miejsc postojowych dopuszcza się uwzględnienie przyulicznych miejsc postojowych za zgodą zarządcy drogi.