R o z d z i a ł III

Ustalenia dla terenów

§ 27

Teren MW1

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu MW1 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy MW zawarte w § 18.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, wyznacza się nieprzekraczalną linię zabudowy według rysunku planu w odległości 6 metrów od linii rozgraniczającej ulicy oznaczonej na rysunku planu symbolem kL1.

3. Dojazd do terenu, o którym mowa w ust. 1, z ulicy oznaczonej na rysunku planu symbolem kL1.

§ 28

Tereny MW2, MW3

1. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu MW2, MW3, obowiązują ustalenia strefowe dla strefy MW zawarte w § 18.

2. Na terenach, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące ukształtowania budynków:

1) wyznacza się elewacje reprezentacyjne według rysunku planu, usytuowane wzdłuż linii rozgraniczających placów stanowiących zakończenie ulic dojazdowych, oznaczonych na rysunku planu symbolami kD1, kD2,

2) partery budynków wzdłuż linii rozgraniczającej z ciągiem pieszym oznaczonym na rysunku planu symbolem kX3, przeznacza się na usługi lokalne,

3) na terenie oznaczonym na rysunku planu symbolem MW2 można lokalizować usługi lokalne poza obrysem budynku mieszkaniowego, w pasie o szerokości 30 metrów wzdłuż linii rozgraniczającej teren z ulicą dojazdową oznaczoną na rysunku planu symbolem kD1, przy czym obowiązuje:

a) wysokość zabudowy – jedna kondygnacja naziemna,

b) przykrycie dachu budynku i jego wschodniej elewacji nasypem ziemnym,

c) zagospodarowanie powstałego nasypu zielenią.

3. Na terenach, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące kompozycji przestrzennej:

1) wyznacza się obowiązujące linie zabudowy według rysunku planu w odległości 6 metrów od linii rozgraniczającej ciągu pieszego oznaczonego na rysunku planu symbolem kX3,

2) wyznacza się nieprzekraczalne linie zabudowy według rysunku planu w odległości 6 metrów od linii rozgraniczającej ulicy lokalnej oznaczonej na rysunku planu symbolem kL3 oraz w odległości 6 metrów od ulic dojazdowych oznaczonych na rysunku planu symbolami kD1, kD2, kD3, kD4.

4. Na terenach, o których mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące systemu transportowego:

1) dojazd do terenu oznaczonego na rysunki planu symbolem MW2 od ulic oznaczonych na rysunku planu symbolami kD1 i kD2,

2) dojazd do terenu oznaczonego na rysunki planu symbolem MW3 od ulic oznaczonych na rysunku planu symbolami kD2, kD3,

3) oddanie do użytkowania obiektów budowlanych musi zostać poprzedzone oddaniem do użytkowania ulic zbiorczych i lokalnych, oznaczonych na rysunku planu symbolami: kZ1, kZ2, kZ3, kL2, kL3, kL4, kL5, kL7.

§ 29

Tereny MU1, MU2

1. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu MU1, MU2 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy MU zawarte w § 19.

1) Na terenach, o których mowa w ust. 1 wyznacza się nieprzekraczalną linię zabudowy według rysunku planu w odległości 6 metrów od linii rozgraniczających ulice lokalne, oznaczone na rysunku planu symbolami kL2 kL3, kL4, kL5, kL6, kL7 oraz 6 metrów od linii rozgraniczających ulice dojazdowe oznaczone na rysunku planu symbolami kD3, kD4.

2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące systemu transportowego:

1) wyznacza się miejsce obowiązującego włączenia drogi wewnętrznej z terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem MU1 do ulicy lokalnej oznaczonej na rysunku planu symbolem kL2,

2) wyznacza się miejsca dopuszczalnych włączeń dróg wewnętrznych z terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem MU1 od ulic oznaczonych na rysunku planu symbolami kL3, kL6, kL7,

3) dojazd do terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem MU2 od ulic oznaczonych na rysunku planu symbolami kL3, kD3, kD4,

4) oddanie do użytkowania obiektów budowlanych musi zostać poprzedzone oddaniem do użytkowania ulic zbiorczych i lokalnych, oznaczonych na rysunku planu symbolami: kZ1, kZ2, kZ3, kL2, kL3, kL4, kL5, kL7.

§ 30

Teren U1

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu U1 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy U zawarte w § 20.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące ukształtowania budynków:

1) obowiązuje zachowanie ciągłości pierzei zabudowy dla budynków usytuowanych wzdłuż ulicy Trzebnickiej,

2) budynki muszą być zwrócone reprezentacyjnymi fasadami w stronę ulicy Trzebnickiej.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące sposobu zagospodarowania terenu:

1) place manewrowe i dostawcze mogą zajmować co najwyżej 20% powierzchni terenu,

2) nie dopuszcza się sytuowania placów manewrowych i dostawczych od strony ulic,

3) zakazuje się lokalizacji otwartych placów składowych; wszelkie powierzchnie magazynowe muszą znajdować się w budynkach,

4) w zagospodarowaniu terenu należy uwzględniać budowle ochronne w podpiwniczeniach budynków zlokalizowanych przy ulicy Trzebnickiej 33 i 42.

4. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, wyznacza się nieprzekraczalne linie zabudowy według rysunku planu w odległości 6 metrów od linii rozgraniczających ulic lokalnych oznaczonych na rysunku planu symbolem kL1, kL2, kL7 oraz 10 metrów od linii rozgraniczającej ulic zbiorczych, oznaczonych na rysunku planu symbolem kZ1, kZ3 i ulicy Trzebnickiej.

5. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące planowania dziedzictwa kulturowego:

1) bryły budynków wzdłuż ulic Trzebnickiej i zakładowej należy kształtować w nawiązaniu do zabudowy zespołu dawnego zakładu gazowniczego w zakresie:

a) gabarytów,

b) formy i pokrycia dachu,

c) elewacji,

2) dopuszcza się stosowanie następujących form ogrodzenia posesji:

a) mury lite ceglane,

b) ogrodzenia z elementów kutych na podmurówce,

c) żywopłoty.

6. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące systemu transportowego:

1) wyznacza się miejsca obowiązkowego włączenia drogi wewnętrznej z terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem U1 do ulicy lokalnej oznaczonej na rysunku planu symbolem kL7 oraz do ulicy Trzebnickiej, według rysunku planu,

2) dojazd do terenu od ulicy lokalnej oznaczonej na rysunku planu symbolem kL7 i ulicy Trzebnickiej,

3) oddanie do użytkowania obiektów budowlanych musi zostać poprzedzone oddaniem do użytkowania ulic zbiorczych i lokalnych, oznaczonych na rysunku planu symbolami: kZ1, kZ2, kZ3, kL2, kL7.

§ 31

Teren U2

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem U2 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy U zawarte w § 20.

2. Dopuszcza się przeznaczenie terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem U2 w całości lub części pod mieszkalnictwo wielorodzinne, zgodnie z ustaleniami strefowymi dla strefy MW zawartymi w § 18.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązuje zachowanie ciągłości pierzei zabudowy dla budynków usytuowanych wzdłuż Kanału Miejskiego.

4. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące kompozycji przestrzennej:

1) wyznacza się nieprzekraczalną linię zabudowy według rysunku planu w odległości 6 metrów od linii rozgraniczającej ulic lokalnych oznaczonych na rysunku planu symbolami kL 1, kL2, kL3,

2) wyznacza się obowiązującą linię zabudowy według rysunku planu w odległości 6 metrów od linii rozgraniczającej ciągu pieszego oznaczonego na rysunku planu symbolem kX2,

5. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące systemu transportowego:

1) wyznacza się miejsce obowiązkowego włączenia dróg wewnętrznych z terenu do ulicy lokalnej oznaczonej na rysunku planu symbolem kL2, według rysunku planu,

2) wyznacza się miejsca dopuszczalnego włączenia dróg wewnętrznych z terenu do ulicy lokalnej oznaczonej na rysunku planu symbolem kL1, według rysunku planu,

3) dojazd do terenu od ulic lokalnych oznaczonych na rysunku planu symbolami kL1, kL2 oraz ulicy dojazdowej oznaczonej na rysunku planu symbolem kD1,

4) oddanie do użytkowania obiektów budowlanych musi zostać poprzedzone oddaniem do użytkowania ulic zbiorczych i lokalnych, oznaczonych na rysunku planu symbolami: kZ1, kZ2, kZ3, kL2, kL7.

§ 32

Teren U3

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu U3 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy U zawarte w § 20.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące sposobu zagospodarowania terenu:

1) wyznacza się obszar wyłączony z zabudowy i obowiązkowo zagospodarowany zielenią według rysunku planu w pasie o szerokości 20 metrów przyległym do granicy obszaru objętego planem,

2) w obszarze, o którym mowa w pkt 1, obowiązuje zakaz zabudowy,

3) w obszarze, o którym mowa w pkt 1, dopuszcza się wyłącznie kategorię przeznaczenia terenu “zieleń”,

4) place manewrowe i dostawcze mogą zajmować co najwyżej 20% powierzchni terenu,

5) nie dopuszcza się sytuowania placów manewrowych i dostawczych od strony ulic,

6) zakazuje się lokalizacji otwartych placów składowych,

7) wszelkie powierzchnie magazynowe muszą znajdować się w budynkach.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, wyznacza się nieprzekraczalne linie zabudowy według rysunku planu w odległości 6 metrów od linii rozgraniczających ulic lokalnych oznaczonych na rysunku planu symbolem kL4, kL5 i kL6 oraz 20 metrów od granicy obszaru objętego planem.

4. W ramach obszaru wyłączonego z zabudowy i obowiązkowo zagospodarowanego zielenią, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, obowiązuje reprezentacyjny szpaler drzew.

5. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące systemu transportowego:

1) dojazd do terenu od ulic oznaczonych na rysunku planu symbolami kL5 i kL6,

2) wyznacza się miejsce obowiązkowego włączenia drogi wewnętrznej z terenu do ulicy lokalnej oznaczonej na rysunku planu symbolem kL6, według rysunku planu,

3) wyznacza się miejsc dopuszczalnego włączenia drogi wewnętrznej z terenu do ulic lokalnych oznaczonych na rysunku planu symbolem kL5 i kL6, według rysunku planu.

§ 33

Teren AG1

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem AG1 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy AG zawarte w § 21.

2. Na terenie oznaczonym na rysunku planu symbolem AG1 wyznacza się elewacje reprezentacyjne usytuowane wzdłuż południowej elewacji dawnej parowozowni, według rysunku planu.

3. Na terenie, o których mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące sposobu zagospodarowania terenu:

1) place manewrowe i dostawcze mogą zajmować co najwyżej 20% powierzchni terenu,

2) nie dopuszcza się sytuowania placów manewrowych i dostawczych od strony ulic i ciągów pieszych,

3) zakazuje się lokalizacji otwartych placów składowych – wszelkie powierzchnie magazynowe muszą znajdować się w budynkach,

4) w zagospodarowaniu terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem AG1, należy uwzględniać budowle ochronne w podpiwniczeniach budynków zlokalizowanych przy ulicy Rychtalskiej 10/14.

4. Na terenie, o których mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące kompozycji przestrzennej:

1) dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem AG1 wyznacza się obowiązującą linię zabudowy wzdłuż południowej elewacji dawnej parowozowni, według rysunku planu,

2) dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem AG1 wyznacza się nieprzekraczalne linie zabudowy według rysunku planu w odległości 6 metrów od linii rozgraniczającej ulic lokalnych oznaczonych na rysunku planu symbolami kL6, kL7 oraz w odległości 10 metrów od linii rozgraniczającej ulic zbiorczych, oznaczonych na rysunku planu symbolami kZ4 i kZ5.

5. Na terenie, o których mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące systemu transportowego:

1) dojazd do terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem AG1 od ulic oznaczonych na rysunku planu symbolami kL6, kL7 oraz kZ 5,

2) oddanie do użytkowania obiektów budowlanych na terenie oznaczonym na rysunku planu symbolem AG1 musi zostać poprzedzone oddaniem do użytkowania ulic zbiorczych i lokalnych, oznaczonych na rysunku planu symbolami: kZ1, kZ2, kZ3, kZ4, kZ5, kL1 kL2, kL4, kL5, kL6 i kL7,

3) dopuszcza się wykonanie ulic oznaczonych na rysunku planu symbolami: kZ1, kZ2, kZ3, kZ4, kZ5 oraz kL6 jako tymczasowych, zlokalizowanych na aktualnym poziomie terenu oraz ulicy kZ4 jako jednojezdniowej – dwupasowej, do czasu realizacji tunelu pod torami kolejowymi i włączenia jego wylotu do ulicy zbiorczej oznaczonej na rysunku planu symbolem kZ5,

4) wyznacza się miejsca obowiązkowego włączenia drogi wewnętrznej z terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem AG1 do ulicy zbiorczej, oznaczonej na rysunku planu symbolem kZ5, według rysunku planu,

5) wyznacza się miejsce dopuszczalnego włączenia dróg wewnętrznych z terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem AG1 do ulic lokalnych oznaczonych na rysunku planu symbolami kL6 i kL7, według rysunku planu.

§ 34

Tereny Z1, Z2, Z3

1. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami Z1, Z2 i Z3 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy Z zawarte w § 22.

2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące systemu transportowego:

1) dojazd do terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem Z1 od ulic oznaczonych na rysunku planu symbolami kZ1 i kZ2,

2) dojazd do terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem Z2 od ulic oznaczonych na rysunku planu symbolem kZ2, kZ3, kZ4,

3) dojazd do terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem Z3 od ulicy oznaczonej na rysunku planu symbolem kL6.

§ 35

Teren KS

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem KS ustala się przeznaczenie terenu: obsługa komunikacji.

2. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem KS ustala się następujące kategorie przeznaczenia terenu i grupy kategorii przeznaczenia terenu:

1) zieleń,

2) usługi podstawowe,

3) usługi ponadpodstawowe,

4) ulica zbiorcza.

3. Dopuszcza się przeznaczenie terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem KS na rozbudowę skrzyżowania ulicy Zakładowej, oznaczonej na rysunku planu symbolem kL1 z ulicą Trzebnicką, zgodnie z ustaleniami strefowymi dla strefy kL zawartymi w § 24.

4. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, liczba kondygnacji budynków nie może przekraczać dwóch kondygnacji naziemnych.

5. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, wyznacza się nieprzekraczalną linię zabudowy według rysunku planu w odległości 6 metrów od linii rozgraniczającej ulicy oznaczonej na rysunku planu symbolem kL1 i 10 metrów od linii rozgraniczającej ulicy Trzebnickiej.

6. Dojazd do terenu, o którym mowa w ust. 1, od ulicy oznaczonej na rysunku planu symbolem kL1 oraz od ulicy Trzebnickiej.

§ 36

Teren kZ1, kZ2

1. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami kZ1, kZ2 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy kZ zawarte w § 23.

2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, obowiązuje zlokalizowanie ścieżki rowerowej o kierunku przebiegu według rysunku planu.

§ 37

Teren kZ3, kZ4

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem kZ3 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy kZ zawarte w § 23.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące sposobu zagospodarowania terenu:

1) obowiązuje zlokalizowanie ścieżki rowerowej o kierunku przebiegu według rysunku planu,

2) ustala dwie oddzielne jezdnie dla każdego kierunku ruchu,

3) ustala się pas rozdziału o szerokości co najmniej 6,0 metra,

4) ustala się lokalizację szpaleru drzew w ramach pasa rozdziału, zgodnie z rysunkiem planu.

§ 38

Teren kZ5

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem kZ4 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy kZ zawarte w § 23.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące sposobu zagospodarowania terenu:

1) obowiązuje zlokalizowanie wjazdu na teren oznaczony na rysunku planu symbolem AG1,

2) obowiązuje zlokalizowanie ścieżki rowerowej o kierunku przebiegu według rysunku planu.

§ 39

Teren kL1

Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem kL1 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy kL zawarte w § 24.

§ 40

Tereny kL2, kL4

1. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami kL1, kL4 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy kL zawarte w § 24.

2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, dopuszcza się zlokalizowanie wjazdu na tereny oznaczone na rysunku planu symbolami U2 i MU1.

§ 41

Tereny kL3, kL5, kL6, kL7

1. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami kL3, kL5, kL6, kL7 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy kL zawarte w § 24.

2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące sposobu zagospodarowania terenu:

1) obowiązuje jezdnia mająca co najmniej dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku jazdy,

2) z terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem kL3 dopuszcza się zlokalizowanie wjazdu na teren oznaczony na rysunku planu symbolem MU1,

3) z terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem kL5 dopuszcza się zlokalizowanie wjazdu na teren oznaczony na rysunku planu symbolem U3,

4) z terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem kL6 dopuszcza się zlokalizowanie wjazdów na tereny oznaczone na rysunku planu symbolami U3 i AG1,

5) z terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem kL7 dopuszcza się zlokalizowanie wjazdów na teren oznaczony na rysunku planu symbolem AG1,

6) z terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem kL7 obowiązuje zlokalizowanie wjazdów na teren oznaczony na rysunku planu U1,

7) szerokość w liniach rozgraniczających wynosi dla terenów:

a) kL3 – 20 m,

b) kL5 – zmienna od 15 do 18 m,

c) kL7 – 15 m.

§ 42

Tereny kD1, kD2

1. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami kD1, kD2 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy kD zawarte w § 25.

2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące sposobu zagospodarowania terenu:

1) jezdnia dwupasowa,

2) szerokość w liniach rozgraniczających wynosi 12 m,

3) wykonanie placu zamykającego ulicę, z wyspą kanalizującą ruch, wyodrębnioną z jezdni.

§ 43

Tereny kD3, kD4

1. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami kD3, kD4 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy kD zawarte w § 25.

2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące sposobu zagospodarowania terenu:

1) obowiązuje jezdnia dwupasowa,

2) szerokość w liniach rozgraniczających wynosi dla terenów:

a) kD3 – 15 m,

b) kD4 – 12 m.

§ 44

Teren kX1

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem kX1 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy kX zawarte w § 26.

2. Dopuszcza się przeznaczenie terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem kX1 pod rozbudowę skrzyżowania ulicy Zakładowej, oznaczonej na rysunku planu symbolem kL1 z ulicą Trzebnicką, zgodnie z ustaleniami strefowymi dla strefy kL, zawartymi w § 24.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące sposobu zagospodarowania terenu:

1) obowiązuje wydzielenie pasa ruchu pieszego i pasa ruchu rowerowego,

2) szerokość w liniach rozgraniczających zgodnie z uwarunkowaniami, jak na rysunku planu.

§ 45

Tereny kX2, kX3

1. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami kX2, kX3 obowiązują ustalenia strefowe dla strefy kX zawarte w § 26.

2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące sposobu zagospodarowania terenu:

1) obowiązuje wydzielenie pasa ruchu pieszego,

2) obowiązuje zlokalizowanie ścieżki rowerowej o kierunku przebiegu według rysunku planu,

3) obowiązuje ukształtowanie ciągu pieszego w dostosowaniu do wymagań pojazdów dostawczych,

4) obowiązuje zlokalizowanie szpaleru drzew wzdłuż nabrzeża Kanału Miejskiego Odry, zgodnie z rysunkiem planu,

5) obowiązuje jednolita kompozycja nawierzchni posadzki,

6) obowiązuje modernizacja nabrzeża Kanału Miejskiego Odry, mająca na celu wykreowanie ciągu komunikacji pieszej i rowerowej, o charakterze promenady, nawiązującej do tradycji bulwarów nadodrzańskich na terenie miasta Wrocławia,

7) dopuszcza się lokalizację ogródków gastronomicznych, stanowiących przedłużenie sal konsumenckich lokali gastronomicznych, funkcjonujących w ramach sąsiadujących terenów,

8) dopuszcza się pasy zieleni oraz ozdobne kompozycje zieleni na klombach oraz w trwałych donicach,

9) dopuszcza się obiekty małej architektury, o ile ich usytuowanie zapewni możliwość przejścia dla pieszych i przejazdu rowerów,

10) szerokość w liniach rozgraniczających wynosi 15 metrów oraz zgodnie z uwarunkowaniami, jak na rysunku planu.