3061

UCHWAŁA RADY MIEJSKO-GMINNEJ W LUBAWCE

z dnia 28 października 2003 r.

w sprawie zmian w Statucie Gminy Lubawka

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1, art. 40 ust. 2 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejsko-Gminna w Lubawce uchwala, co następuje:

§ 1

W Statucie Gminy Lubawka stanowiącym załącznik nr 1 do uchwały nr X/66/2003 Rady Miejsko-Gminnej w Lubawce z dnia 28 sierpnia 2003 r. dokonuje się następujących zmian:

1. § 6 otrzymuje brzmienie:

“Ilekroć w niniejszym statucie jest mowa o:

1) gminie – należy przez to rozumieć gminę Lubawka,

2) radzie – należy przez to rozumieć Radę Miejską w Lubawce,

3) przewodniczącym rady – należy przez to rozumieć przewodniczącego Rady Miejskiej w Lubawce,

4) komisji – należy przez to rozumieć komisje Rady Miejskiej w Lubawce,

5) komisji rewizyjnej – należy przez to rozumieć Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Lubawce,

6) radnych – należy przez to rozumieć radnych Rady Miejskiej w Lubawce,

7) burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta Lubawka,

8) statucie – należy przez to rozumieć statut gminy Lubawka,

9) urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Miasta Lubawka,

10) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.”.

2. wprowadza się § 22 o brzmieniu:

“Obsługę rady zapewnia pracownik urzędu wskazany przez burmistrza.”.

3. wprowadza się § 30 o brzmieniu:

“Wyłączenie jawności sesji lub jej części jest dopuszczalna jedynie w przypadkach, gdy wynika to z przepisów ustawowych.”.

4. w § 35 ust. 1 po wyrazach “otwieram sesję” wyrazy “Rady Miejsko-Gminnej w Lubawce” zastępuje się wyrazami “Rady Miejskiej w Lubawce.”.

5. w § 46 ust. 1 po wyrazach “zamykam sesję” wyrazy “Rady Miejsko-Gminnej w Lubawce” zastępuje się wyrazami “Rady Miejskiej w Lubawce.”.

6. w § 68 ust. 4 i 7 otrzymuje brzmienie:

“4. Protokolantem komisji może być członek komisji bądź pracownik urzędu wskazany przez burmistrza.”.

“7. Protokoły wraz z innymi dokumentami zebranymi przez komisję przechowywane są przez pracownika wskazanego przez burmistrza.”.

7. w § 98 wprowadza się ust. 3 o brzmieniu:

“4. W posiedzeniach komisji rewizyjnej mogą brać udział jej członkowie i zaproszone osoby. Prawo wstępu na posiedzenia komisji mają również

inne osoby niż wymienione w zadaniu poprzedzającym, jeżeli są zainteresowane tematyką posiedzenia.”.

8. w § 101 wprowadza się ust. 2 o brzmieniu:

“2. W przypadku gdy skorzystanie z wyżej wskazanych środków wymaga zawarcia odrębnej umowy i dokonania wypłaty wynagrodzenia ze środków komunalnych, Przewodniczący komisji rewizyjnej przedstawia sprawę na posiedzeniu rady, celem podjęcia uchwały zobowiązującej burmistrza do zawarcia stosownej umowy w imieniu gminy.”.

9. w § 104 wprowadza się ust. 1 o brzmieniu:

“1. Klub może utworzyć, co najmniej czterech radnych.”.

10. w § 106 ust. 2 po wyrazach “spadnie poniżej” wyraz “pięciu” zastępuje się wyrazem “trzech.”.

§ 2

Pozostała treść Statutu Gminy Lubawka pozostaje bez zmian.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Lubawka.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKO-GMINNEJ

WIESŁAW OSIŃSKI