R o z d z i a ł VI
Zasady działania klubów radnych
§ 75
Radni mogą tworzyć kluby radnych, według kryteriów przez siebie przyjętych.
§ 76
1. Warunkiem utworzenia klubu jest z
adeklarowanie w nim udziału przez co najmniej 5 radnych.2. Powstanie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone Przewodniczącemu Rady.
3. W zgłoszeniu podaje się:
a) nazwę klubu,
b) listę członków,
c) imię i nazwisko przewodniczącego klubu.
4. W razie zmia
ny składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Przewodniczącego Rady.5. Radny może być członkiem tylko jednego klubu.
§ 77
1. Kluby działają wyłącznie w ramach Rady.
2. Przewodniczący Rady p
rowadzi rejestr klubów.§ 78
Kluby działają w okresie kadencji Rady. Upływ kadencji Rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów.
§ 79
Prace klubów organizują przewodniczący klubów, wybierani przez członków klubu.
§ 80
1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania Rady.
2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji Rady wyłącznie przez swych przedstawicieli.
§ 81
Na wniosek przewodniczących klubów Burmistrz, obowiązany jest udostępnić klubom salę samorządową.