Zasady rozpatrywania wniosków przedsiębiorców o wydłużenie godzin (czasu) otwarcia placówek

1. Rozpatrując wniosek o wydłużenie godzin otwarcia bierze się pod uwagę:

a) dotychczasową opinię o działalności placówki (pisemna informacja z Komisariatu Policji, Zarządcy lub właściciela nieruchomości sąsiadujących z placówką),

b) brak interwencji i skarg mieszkańców na uciążliwość placówki,

c) położenie (usytuowanie) placówki,

d) rodzaj prowadzonej działalności, branża.

2. Wnioski o wydłużenie godzin otwarcia można składać każdego roku w terminach:

– w I kwartale w okresie od 2 stycznia do 28 lutego;

– w II kwartale w okresie od 1 kwietnia do 31 maja;

– w III kwartale w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia;

– w IV kwartale w okresie od 1 października do 30 listopada.

3. Wniosek, o którym mowa w pkt 1, podlega sprawdzeniu pod względem formalnym w Referacie Ewidencji Działalności Gospodarczej.

4. Nowe propozycje umieszczenia placówek handlu detalicznego i zakładów gastronomicznych w załącznikach nr 1 i nr 2 następuje w formie zmian do niniejszej uchwały Rady Gminy Łagiewniki.

5. Nie wydaje się zgody na wydłużenie godzin otwarcia placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i usługowych przedsiębiorcom, których lokale użytkowe położone są w domach wielomieszkalnych w zasobach komunalnych, spółdzielczych i innych.

6. Dopuszcza się wydanie zgody na wydłużenie godzin otwarcia placówek handlu detalicznego i zakładów gastronomicznych usytuowanych w domach jednorodzinnych wolno stojących, w zabudowie szeregowej mieszkaniowej (mieszkaniowo-handlowo-usługowej).

7. W przypadku zakładów gastronomicznych zgoda na wydłużenie godzin otwarcia dotyczy działalności prowadzonej wewnątrz lokalu.