Organ wykonawczy gminy
§ 122
Organem wykonawczym gminy jest burmistrz.
§ 123
1. Burmistrz kieruje bieżącymi sprawami gminy, niezastrzeżonymi do kompetencji rady.
2. Burmistrz reprezentuje gminę na zewnątrz, występując w imieniu gminy wobec organów państwowych i samorządowych, podmiotów gospodarczych oraz innych podmiotów.
3. Wykonując zadania wymienione w ust. 1 i 2 burmistrz podejmuje czynności faktyczne i prawne.
§ 124
1. Zastępca burmistrza sprawuje funkcję burmistrza w razie jego nieobecności lub niemożności pełnienia przez niego obowiązków.
2. W przypadku powołania dwóch zastępców, przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio, z tym, że kolejność zastępowania burmistrza określa regulamin organizacyjny urzędu.
§ 125
Burmistrz i wyznaczeni przez niego pracownicy samorządowi uczestniczą w sesjach rady.
§ 126
Burmistrz lub inny wyznaczony przez niego pracownik samorządowy może uczestniczyć w posiedzeniach komisji. Harmonogramy posiedzeń komisji burmistrz otrzymuje z dwudniowym wyprzedzeniem.
§ 127
Burmistrz w terminie do 31 sierpnia przedkłada radzie założenia dotyczące projektu budżetu na rok następny.
§ 128
Burmistrz co najmniej na miesiąc przed upływem kadencji składa radzie raport o stanie gminy.
§ 129
Czynności z zakresu prawa pracy wobec burmistrza wykonuje rada lub w zakresie ustalonym w odrębnej uchwale jej przewodniczący.