Organ wykonawczy gminy

§ 122

Organem wykonawczym gminy jest burmistrz.

§ 123

1. Burmistrz kieruje bieżącymi sprawami gminy, niezastrzeżonymi do kompetencji rady.

2. Burmistrz reprezentuje gminę na zewnątrz, występując w imieniu gminy wobec organów państwowych i samorządowych, podmiotów gospodarczych oraz innych podmiotów.

3. Wykonując zadania wymienione w ust. 1 i 2 burmistrz podejmuje czynności faktyczne i prawne.

§ 124

1. Zastępca burmistrza sprawuje funkcję burmistrza w razie jego nieobecności lub niemożności pełnienia przez niego obowiązków.

2. W przypadku powołania dwóch zastępców, przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio, z tym, że kolejność zastępowania burmistrza określa regulamin organizacyjny urzędu.

§ 125

Burmistrz i wyznaczeni przez niego pracownicy samorządowi uczestniczą w sesjach rady.

§ 126

Burmistrz lub inny wyznaczony przez niego pracownik samorządowy może uczestniczyć w posiedzeniach komisji. Harmonogramy posiedzeń komisji burmistrz otrzymuje z dwudniowym wyprzedzeniem.

§ 127

Burmistrz w terminie do 31 sierpnia przedkłada radzie założenia dotyczące projektu budżetu na rok następny.

§ 128

Burmistrz co najmniej na miesiąc przed upływem kadencji składa radzie raport o stanie gminy.

§ 129

Czynności z zakresu prawa pracy wobec burmistrza wykonuje rada lub w zakresie ustalonym w odrębnej uchwale jej przewodniczący.