Zasady dostępu i korzystania z dokumentów urzędu miasta stanowiących informację publiczną
§ 130
1. Osobom zainteresowanym udostępnia się dokumenty, stanowiące informację publiczną.
2. Udostępnienie dokumentów następuje poprzez:
1) wgląd do dokumentów,
2) ogłaszanie w biuletynie informacji publicznej,
3) wyłożenie i wywieszenie w siedzibie urzędu, na tablicach ogłoszeń lub innych miejscach ogólnie dostępnych,
4) publikację w internecie,
5) wymianę za pośrednictwem poczty elektronicznej.
§ 131
Protokoły posiedzeń rady i komisji powołanych przez organy gminy podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu.
§ 132
1. Dokumenty z zakresu działania rady i komisji udostępnia się w kancelarii rady.
2. Dokumenty z zakresu działania burmistrza i urzędu udostępnia się w biurze obsługi klienta lub w komórkach organizacyjnych urzędu.
§ 133
1. Informacje publiczne, w tym dokumenty urzędowe, co do których brak jest ograniczeń w zakresie ich udostępniania, udostępniane są niezwłocznie w formie ustnej lub pisemnej (do wglądu), przez pracowników komórek organizacyjnych, jeżeli nie wymagają one opracowania, przetworzenia lub pobrania opłaty za ich przygotowanie.
2. Informacje publiczne, wymagające przygotowania, przetworzenia lub pobrania opłaty udostępniane są na podstawie pisemnego wniosku składanego osobiście lub drogą korespondencyjną.
3. O przygotowaniu do wglądu dokumentów, o których mowa w ust. 2, wnioskodawca jest informowany pisemnie lub telefonicznie przez komórkę organizacyjną urzędu.
§ 134
1. Realizacja wniosku powinna trwać nie dłużej niż 14 dni od daty jego wpływu.
2. Jeżeli udostępnienie informacji publicznej nie jest możliwe w terminie 14 dni, komórka organizacyjna urzędu powiadamia wnioskodawcę o powodach opóźnienia oraz o terminie w jakim udostępni informację.
3. Termin, o którym mowa w ust. 2, nie może przekraczać 2 miesięcy od daty wpływu wniosku.
§ 135
1. Z dokumentów wymienionych w § 132 osoby zainteresowane mogą sporządzać notatki, odpisy i wyciągi, fotografować je lub wnioskować o ich skopiowanie.
2. Realizacja uprawnień określonych w § 132 i 133 ust. 1, może odbywać się wyłącznie w urzędzie w asyście pracownika urzędu w dniach i godzinach przyjmowania interesantów.
§ 136
Uprawnienia określone w § 132 i 133 ust. 1 nie znajdują zastosowania:
1) w przypadku wyłączenia jawności na podstawie ustaw,
2) gdy informacje stanowią prawem chronione tajemnice,
3) do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej niż art. 73 kodeksu postępowania administracyjnego.