Opis granic Parku Krajobrazowego Doliny Bobru

Od mostu kolejowego zlokalizowanego nad rzeką Bóbr w zachodniej części miasta Jelenia Góra w górę rzeki do ujścia rzeki Kamiennej, następnie w górę tej rzeki okalając Wzgórze Krzywoustego do miejsca, gdzie następuje rozdzielenie trasy torów kolejowych relacji Jelenia Góra – Gryfów Śląski i Jelenia Góra – Szklarska Poręba, następnie na odcinku około 500 m wzdłuż trasy torów kolejowych relacji Jelenia Góra – Gryfów i na wiadukcie kolejowym nad ul. Sobieskiego w Jeleniej Górze granica dalej prowadzi na zachód wzdłuż drogi krajowej nr 297 w kierunku miejscowości Rybnica i około 1400 m za skrzyżowaniem tej drogi z drogą prowadzącą do miejscowości Siedlęcin granica skręca z drogi krajowej nr 297 i prowadzi zachodnimi i południowymi obrzeżami oddziałów leśnych o numerach: 270, 269, 268, 273, 276, 275, 277, 278, 279 i 280 Nadleśnictwa Lwówek Śląski, dalej prowadzi w kierunku miejscowości Barcinek z ominięciem od wschodu jej zabudowy, następnie w kierunku północno-zachodnim wzdłuż zachodnich obrzeży oddziałów leśnych o numerach 181 i 180 Nadleśnictwa Lwówek Śląski, dalej do drogi prowadzącej z miejscowości Pasiecznik do miejscowości Maciejowiec i dalej wzdłuż tej drogi około 500 m w kierunku północno-wschodnim, następnie granica skręca w kierunku północno-zachodnim i prowadzi po zachodnich obrzeżach oddziałów leśnych o numerach: 195, 196, 197, 198, 193 i 190 Nadleśnictwa Lwówek Śląski, dalej od północnego-zachodu obejmuje oddziały leśne o numerach: 189, 188 oraz 187 Nadleśnictwa Lwówek Śląski i następnie prowadzi w kierunku miejscowości Wojciechów, od której na wschód granica dalej przebiega w kierunku północnym po zachodnim obrzeżu oddziału leśnego nr 185 Nadleśnictwa Lwówek Śląski oraz zachodnim i północnym obrzeżem oddziału leśnego nr 184 Nadleśnictwa Lwówek Śląski, kierując się w kierunku wschodnim, następnie granica skręca polami i łąkami na północ w kierunku oddziału leśnego nr 95 Nadleśnictwa Lwówek Śląski, gdzie prowadzi jego zachodnim obrzeżem oraz dalej zachodnimi obrzeżami oddziałów leśnych o numerach: 91, 92 i 88 Nadleśnictwa Lwówek Śląski, dalej okala od północy oddziały leśne o numerach 88 i 91 Nadleśnictwa Lwówek Śląski i następnie prowadzi wzdłuż zachodnich obrzeży oddziałów leśnych o numerach: 90, 89 i 87 Nadleśnictwa Lwówek Śląski, gdzie od północy i wschodu okala ten kompleks, stąd dochodzi do drogi polnej prowadzącej do zachodnich krańców miejscowości Łupki i dalej tą drogą do drogi powiatowej nr 1120 prowadzącej z Jeleniej Góry do Pławnej, następnie wzdłuż tej drogi i jednocześnie zachodnimi obrzeżami oddziałów leśnych o numerach: 52, 43, 42, 41 i 40 Nadleśnictwa Lwówek Śląski oraz północno-zachodnimi obrzeżami oddziałów leśnych o numerach: 37, 36, 35, 10 i 8 Nadleśnictwa Lwówek Śląski, dalej do zachodniego obrzeża oddziału leśnego nr 7 Nadleśnictwa Lwówek Śląski i na północ w kierunku przysiółka Zadole, omijając od wschodu jego zabudowania, następnie granica prowadzi drogą polną w kierunku północnym do punktu wysokościowego 248,4 m n.p.m. i dalej na północ drogą polną do punktu wysokościowego 234,5 m n.p.m., skąd skręca na północny zachód i okalając od zachodu oddział leśny nr 269 Nadleśnictwa Lwówek Śląski, prowadzi wzdłuż południowo-zachodnich oraz północnych obrzeży oddziałów leśnych o numerach: 270 i 271 Nadleśnictwa Lwówek Śląski znajdujących się w południowej części miasta Lwówek Śląski, stąd odbija na północny-wschód przecinając rzekę Bóbr oraz oddział leśny nr 263 Nadleśnictwa Lwówek Śląski i dalej prowadzi drogą polną w kierunku dawnej miejscowości Płakowice*, omijając od południa jej zabudowania, następnie okala od północnego-wschodu oddziały leśne o numerach 259 i 261 Nadleśnictwa Lwówek Śląski i biegnie drogą polną w kierunku miejscowości Dworek z ominięciem od południa jej zabudowań, dalej wzdłuż drogi prowadzącej z miejscowości Dworek w kierunku miejscowości Sobota z ominięciem od zachodu jej zabudowań, następnie wzdłuż drogi powiatowej nr 12507 do miejscowości Górczyca z ominięciem od zachodu jej zabudowań i dalej prowadzi łąkami oraz polami do miejscowości Przeździedza, obejmując od wschodu jej zabudowania, stąd do wschodniego krańca oddziału leśnego nr 21 Nadleśnictwa Lwówek Śląski i dalej granica prowadzi na południe polami i łąkami do oddziałów leśnych o numerach 23 i 27 Nadleśnictwa Lwówek Śląski, gdzie wzdłuż ich wschodnich obrzeży kieruje się do drogi polnej prowadzącej z miejscowości Wleń do miejscowości Bystrzyca, dalej tą drogą na wschód na odcinku około 300 m, następnie granica skręca na południe, okalając od wschodu oddział leśny nr 33 Nadleśnictwa Lwówek Śląski i przecinając drogę asfaltową prowadzącą z miejscowości Wleń do miejscowości Bystrzyca, kieruje się na południe wzdłuż wschodnich obrzeży oddziałów leśnych o numerach: 136, 137 i 138 Nadleśnictwa Lwówek Śląski, następnie od południa obejmuje oddział leśny nr 139 Nadleśnictwa Lwówek Śląski i omijając od zachodu zabudowania miejscowości Modrzewie, prowadzi dalej wzdłuż wschodnich obrzeży oddziałów leśnych o numerach: 152 i 153 Nadleśnictwa Lwówek Śląski, następnie granica kieruje się na zachód do drogi prowadzącej z miejscowości Czernica do miejscowości Nielestno i po przecięciu jej obejmuje od południa oddział leśny nr 158 Nadleśnictwa Lwówek Śląski i dalej od wschodu oraz południa obejmuje oddział leśny nr 157 Nadleśnictwa Lwówek Śląski, następnie granica dochodzi do drogi polnej, którą biegnie do miejscowości Strzyżowiec (rejon szkoły podstawowej), gdzie przecina drogę powiatową nr 12503 i omijając od zachodu zabudowania tej miejscowości, kieruje się na południe, z ominięciem terenów b. Zakładów “Bacutil”, następnie granica przecina trasę torów kolejowych relacji Jelenia Góra – Wleń i łukiem od zachodu omija wysypisko śmieci w miejscowości Siedlęcin, dalej biegnie wzdłuż trasy torów kolejowych relacji Jelenia Góra – Wleń do skrzyżowania jej z droga powiatową nr 12503, następnie wzdłuż tej drogi w kierunku miasta Jelenia Góra i około 150 m przed skrzyżowaniem jej z drogą prowadzącą do miejscowości Jeżów Sudecki skręca na południe i prowadzi po wschodnim skłonie wzgórza Gapy, dochodząc do trasy torów kolejowych relacji Jelenia Góra – Gryfów Śląski (Szklarska Poręba), dalej wzdłuż tej trasy granica prowadzi w kierunku południowo-zachodnim do mostu kolejowego nad rzeką Bóbr w zachodniej części miasta Jelenia góra (tj. punktu zamknięcia granicy parku).

* “dawna miejscowość Płakowice” – od dnia 1 stycznia 2000 r. miejscowość Płakowice włączono w granice administracyjne Lwówka Śląskiego (obręb geodezyjny nr IV).