V. Kluby radnych – zasady działania klubów radnych
§ 40
Radni mogą tworzyć kluby radnych.
§ 41
1. Warunkiem utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej 4 radnych. (Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-6/28/03 z dnia 15 października 2003 r. stwierdzono nieważność § 41 ust. 1).
2. Powstanie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone przewodniczącemu rady.
3. W zgłoszeniu podaje się:
a) nazwę klubu
b) listę członków
c) imię i nazwisko przewodniczącego klubu.
4. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym przewodniczącego rady.
§ 42
1. Kl
uby działają wyłącznie w ramach rady.2. Przewodniczący rady prowadzi rejestr klubów.
§ 43
1. Kluby działają w okresie kadencji rady. Upływ kadencji jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów.
2. Kluby mogą ulegać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy uchwał ich członków, podejmowanych bezwzględną większością w obecności co najmniej połowy członków klubu.
3. Kluby ulegają rozwiązaniu, gdy liczba ich członków spadnie poniżej 4 osób.
§ 44
Prace klubów organizują przewodniczący klubów, wybrani przez członków klubu.
§ 45
1. Kluby mogą uchwalać własne regulaminy.
2. Regulaminy klubów nie mogą być sprzeczne ze Statutem Gminy.
3. Przewodniczący klubów są obowiązani do niezwłocznego przedkładania regulaminów klubów przewodniczącemu rady.
4. Postanowienie ust. 3 dotyczy ta
kże zmian regulaminów.§ 46
1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania rady.
2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji rady wyłącznie przez swoich przedstawicieli.
§ 47
Na wniosek przewodniczących klubów Wójt obowiązany jest zapewnić klubom niezbędne warunki organizacyjne w zakresie ich funkcjonowania..