D z i a ł II
USTALENIA OGÓLNE
R o z d z i a ł 1
Szczególne warunki wynikające z potrzeb ochrony i kształtowania środowiska
§ 6
1. Przed podjęciem działalności na terenach wyznaczonych w planie ustala się obowiązek zdjęcia warstwy próchniczej z części terenów przeznaczonych pod obiekty budowlane oraz powierzchnie utwardzone, a następnie odpowiednie jej zagospodarowanie.
2. Istniejący drzewostan należy przewidzieć w miarę możliwości do zachowania, poza drzewami owocowymi. Drzewostan przewidziany do zachowania należy zabezpieczyć przed uszkodzeniami w trakcie robót budowlanych.
3. Ze względów eksploatacyjnych ustala się obowiązek pozostawienia 3 m pasa komunikacyjnego wzdłuż rowów melioracyjnych zgodnie z rysunkiem planu.
4. Ustala się obowiązek uzgodnienia z administratorem sieci urządzeń melioracyjnych prac związanych z tymi urządzeniami.
R o z d z i a ł 2
Szczególne warunki wynikające z potrzeb ochrony środowis
ka kulturowego§ 7
1. Obszar objęty planem, leży w sąsiedztwie strefy ochrony konserwatorskiej krajobrazu kulturowego. Nową zabudowę należy dostosować do historycznej kompozycji przestrzennej w zakresie sytuacji, skali, bryły i podziałów architektonicznych
.2. Obszar objęty planem zlokalizowany jest w niedalekiej odległości od znanych zabytkowych stanowisk archeologicznych. W związku z tym inwestor zobowiązany jest do powiadomienia WO SOZ – Wydziału Zabytków Archeologicznych we Wrocławiu, o terminie rozpoczęcia i zakończenia prac ziemnych z 7-dniowym wyprzedzeniem.
R o z d z i a ł 3
Ogólne zasady zabudowy i zagospodarowania terenów
§ 8
1. Dla ustalonych obowiązujących linii zabudowy ustala się obowiązek lokalizacji nowo wznoszonych budynków w miejscach wskazanych przez te linie z zachowaniem obowiązujących przepisów szczególnych i odrębnych.
2. Dopuszcza się przerwanie obowiązującej i nieprzekraczalnej linii zabudowy przez tereny komunikacji wewnętrznej.
§ 9
1. Ustala się strefę ochronną obszaru kolejowego, zgodnie z przepisami szczególnymi, przedstawioną na rysunku planu.
2. Dla strefy, o której mowa w ust. 1, ustala się następujące zasady zagospodarowania:
1) budynki i budowle mogą być usytuowane w odległości nie mniejszej niż 10 m od granicy obszaru kolejowego, lecz nie bliżej niż 20 m od osi skrajnego toru, z wyjątkiem budynków i budowli przeznaczonych do ruchu kolejowego i utrzymania linii kolejowej,
2) drzewa i krzewy w sąsiedztwie linii kolejowej mogą być usytuowane w odległości nie mniejszej niż 15 m od osi skrajnego toru kolejowego, z wyłączeniem gatunków drzew, których wysokość może przekroczyć 10 m,
3) wykonywanie robót ziemnych w odległości 4–20 m od granicy obszaru kolejowego powinno być uzgadniane z zarządem kolei.
4) Zastosowanie elementów ochrony
akustycznej w zależności od potrzeb, z uwzględnieniem z przepisów szczególnych.§ 10
1. Ustala się maksymalną wysokość zabudowy na 2 kondygnacje, druga kondygnacja wyłącznie w formie poddasza użytkowego.
2. Ustala się intensywność zabudowy na 0,5.
3. Usta
la się obowiązek przekrycia nowo wznoszonych budynków mieszkalnych – dachem stromym, pokrytym dachówką lub materiałami dachówkopodobnymi.4. Obowiązuje symetryczne nachylenie połaci dachowych, zaleca się zachowanie kąta nachylenia połaci dachowych w przed
ziale od 40 do 450.5. Dla budynków przeznaczenia innego niż mieszkaniowe, zaleca się przekrycie dachem stromym i obowiązek nawiązania architekturą do wiejskiego charakteru zabudowy, zaleca się wykorzystanie tradycyjnych materiałów budowlanych.
6. Ustala s
ię minimalną wielkość nowo wydzielanej działki, na której ma być lokalizowana zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna na: 800 m2 dla układu wolno stojącego; 500 m2 dla zabudowy bliźniaczej, o ile ustalenia szczegółowe nie stanowią inaczej.7. Dopuszcza się w uzasadnionych przypadkach zmniejszenie minimalnej powierzchni działek, o której mowa w ust. 6, nie więcej jednak niż o 10%.
8. Ustalenie, o którym mowa w ust. 6, nie obowiązuje dla wydzielania działki w celu powiększenia działki sąsiedniej.
9. Przy obie
ktach usługowych dla samochodów osobowych zaleca się projektowanie parkingów ekologicznych to znaczy z dużą ilością zieleni niskiej i wysokiej.§ 11
Ustala się zasady wewnętrznej obsługi komunikacyjnej terenów oraz w przypadku wykonywania nowego podziału g
eodezyjnego:1) obsługę komunikacyjną poprzez wyznaczenie niepublicznych, wewnętrznych dróg osiedlowych,
2) dla dróg dojazdowych szerokość w liniach rozgraniczających minimum 10 m, dla ciągów pieszo-jezdnych minimum 7 m,
3) zapewnienie wymogów ochrony prze
ciwpożarowej,4) wyposażenie ciągów pieszo-jezdnych w progi lub inne urządzenia spowalniające ruch pojazdów samochodowych,
5) minimalną szerokość pasa ruchu dla dróg z dwoma pasami ruchu – 2,5 m, dla dróg jednokierunkowych z jednym pasem ruchu – 3,5 m.