D z i a ł II

USTALENIA OGÓLNE

R o z d z i a ł 1

Szczególne warunki wynikające z potrzeb ochrony i kształtowania środowiska

§ 6

1. Przed podjęciem działalności na terenach wyznaczonych w planie ustala się obowiązek zdjęcia warstwy próchniczej z części terenów przeznaczonych pod obiekty budowlane oraz powierzchnie utwardzone, a następnie odpowiednie jej zagospodarowanie.

2. Istniejący drzewostan należy przewidzieć w miarę możliwości do zachowania, poza drzewami owocowymi. Drzewostan przewidziany do zachowania należy zabezpieczyć przed uszkodzeniami w trakcie robót budowlanych.

3. Ze względów eksploatacyjnych ustala się obowiązek pozostawienia 3 m pasa komunikacyjnego wzdłuż rowów melioracyjnych zgodnie z rysunkiem planu.

4. Ustala się obowiązek uzgodnienia z administratorem sieci urządzeń melioracyjnych prac związanych z tymi urządzeniami.

R o z d z i a ł 2

Szczególne warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska kulturowego

§ 7

1. Obszar objęty planem, leży w sąsiedztwie strefy ochrony konserwatorskiej krajobrazu kulturowego. Nową zabudowę należy dostosować do historycznej kompozycji przestrzennej w zakresie sytuacji, skali, bryły i podziałów architektonicznych.

2. Obszar objęty planem zlokalizowany jest w niedalekiej odległości od znanych zabytkowych stanowisk archeologicznych. W związku z tym inwestor zobowiązany jest do powiadomienia WO SOZ – Wydziału Zabytków Archeologicznych we Wrocławiu, o terminie rozpoczęcia i zakończenia prac ziemnych z 7-dniowym wyprzedzeniem.

R o z d z i a ł 3

Ogólne zasady zabudowy i zagospodarowania terenów

§ 8

1. Dla ustalonych obowiązujących linii zabudowy ustala się obowiązek lokalizacji nowo wznoszonych budynków w miejscach wskazanych przez te linie z zachowaniem obowiązujących przepisów szczególnych i odrębnych.

2. Dopuszcza się przerwanie obowiązującej i nieprzekraczalnej linii zabudowy przez tereny komunikacji wewnętrznej.

§ 9

1. Ustala się strefę ochronną obszaru kolejowego, zgodnie z przepisami szczególnymi, przedstawioną na rysunku planu.

2. Dla strefy, o której mowa w ust. 1, ustala się następujące zasady zagospodarowania:

1) budynki i budowle mogą być usytuowane w odległości nie mniejszej niż 10 m od granicy obszaru kolejowego, lecz nie bliżej niż 20 m od osi skrajnego toru, z wyjątkiem budynków i budowli przeznaczonych do ruchu kolejowego i utrzymania linii kolejowej,

2) drzewa i krzewy w sąsiedztwie linii kolejowej mogą być usytuowane w odległości nie mniejszej niż 15 m od osi skrajnego toru kolejowego, z wyłączeniem gatunków drzew, których wysokość może przekroczyć 10 m,

3) wykonywanie robót ziemnych w odległości 4–20 m od granicy obszaru kolejowego powinno być uzgadniane z zarządem kolei.

4) Zastosowanie elementów ochrony akustycznej w zależności od potrzeb, z uwzględnieniem z przepisów szczególnych.

§ 10

1. Ustala się maksymalną wysokość zabudowy na 2 kondygnacje, druga kondygnacja wyłącznie w formie poddasza użytkowego.

2. Ustala się intensywność zabudowy na 0,5.

3. Ustala się obowiązek przekrycia nowo wznoszonych budynków mieszkalnych – dachem stromym, pokrytym dachówką lub materiałami dachówkopodobnymi.

4. Obowiązuje symetryczne nachylenie połaci dachowych, zaleca się zachowanie kąta nachylenia połaci dachowych w przedziale od 40 do 450.

5. Dla budynków przeznaczenia innego niż mieszkaniowe, zaleca się przekrycie dachem stromym i obowiązek nawiązania architekturą do wiejskiego charakteru zabudowy, zaleca się wykorzystanie tradycyjnych materiałów budowlanych.

6. Ustala się minimalną wielkość nowo wydzielanej działki, na której ma być lokalizowana zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna na: 800 m2 dla układu wolno stojącego; 500 m2 dla zabudowy bliźniaczej, o ile ustalenia szczegółowe nie stanowią inaczej.

7. Dopuszcza się w uzasadnionych przypadkach zmniejszenie minimalnej powierzchni działek, o której mowa w ust. 6, nie więcej jednak niż o 10%.

8. Ustalenie, o którym mowa w ust. 6, nie obowiązuje dla wydzielania działki w celu powiększenia działki sąsiedniej.

9. Przy obiektach usługowych dla samochodów osobowych zaleca się projektowanie parkingów ekologicznych to znaczy z dużą ilością zieleni niskiej i wysokiej.

§ 11

Ustala się zasady wewnętrznej obsługi komunikacyjnej terenów oraz w przypadku wykonywania nowego podziału geodezyjnego:

1) obsługę komunikacyjną poprzez wyznaczenie niepublicznych, wewnętrznych dróg osiedlowych,

2) dla dróg dojazdowych szerokość w liniach rozgraniczających minimum 10 m, dla ciągów pieszo-jezdnych minimum 7 m,

3) zapewnienie wymogów ochrony przeciwpożarowej,

4) wyposażenie ciągów pieszo-jezdnych w progi lub inne urządzenia spowalniające ruch pojazdów samochodowych,

5) minimalną szerokość pasa ruchu dla dróg z dwoma pasami ruchu – 2,5 m, dla dróg jednokierunkowych z jednym pasem ruchu – 3,5 m.