§ 10
ZASADY OBSŁUGI W ZAKRESIE KOMUNIKACJI
1. Ustala się w sposób następujący linie rozgraniczające dla terenów przestrzeni publicznej w zakresie komunikacji t.j.: ulic i placów wraz z urządzeniami pomocniczymi oraz określa się obowiązujące dla nich parametry geometryczne; stosownie do ich klasyfikacji funkcjonalnej:
1.1. "KGP" – ul. Piłsudskiego – ulica główna ruchu przyspieszonego, klasy "GP", w ciągu drogi krajowej nr 8, relacji: granica państwa - Kudowa Zdrój - Kłodzko - Ząbkowice Śląskie - Wrocław - Oleśnica - Syców - Kępno - Walichnowy - Wieluń - Bełchatów - Piotrków Trybunalski - Rawa Mazowiecka - Warszawa - Radzymin - Wyszków - Ostrów Mazowiecki - Zambrów - Białystok - Korycin - Augustów - Suwałki - Budzisko - granica państwa.
Parametry geometryczne ulicy:
– szerokość w liniach rozgraniczających 50,0 m,
– szerokość pasa drogowego zgodnie z granicami własności zarządcy drogi,
– ulica jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu z dodatkowymi pasami ruchu na skrzyżowaniach, zalecana docelowo przebudowa ulicy na dwujezdniową, o czterech pasach ruchu,
– szerokość pasa ruchu 3,5 m,
– obustronne utwardzone pobocze o szerokości nie mniejszej niż 2,0 m,
– skrzyżowania z ulicami Noworudzką, Dusznicką i Zajęczą skanalizowane,
– zakazuje się organizacji obsługi komunikacyjnej terenów bezpośrednio z ul. Piłsudskiego,
– na zewnątrz pasa drogowego po wschodniej stronie ulicy i zabudowanym odcinku zachodnim w rejonie ul. Zajęczej należy wprowadzić pas zieleni ekranującej o funkcji osłonowo-izolacyjnej (ekrany akustyczne), o szerokości minimum 3,0 m, w formie rzędu drzew i pasma krzewów,
– nasadzeń w pasie zieleni ekranującej należy dokonać w sposób nieograniczający warunki widoczności na skrzyżowaniach,
– przy wyborze gatunków drzew i krzewów uwzględnić odporność roślin na zanieczyszczenie powietrza, związane z natężonym ruchem samochodowym w ciągu ulicy.
1.2. "KG" – ul. Dusznicka – ulica główna, klasy "G" – odcinek przejścia przez miasto trasy drogi krajowej nr 8.
Parametry geometryczne ulicy:
– szerokość w liniach rozgraniczających 40,0 m,
– ulica jednojezdniowa, o dwóch pasach ruchu, z dodatkowymi pasami ruchu na skrzyżowaniach,
– szerokość pasa ruchu 3,5 m,
– w ciągu wschodniej części ulicy, na odcinku od ul. Spółdzielczej do ul. Objazdowej obustronny chodnik pieszy; o szerokości minimum 2,0 m,
– w ciągu zachodniej części ulicy, na odcinku od ul. Objazdowej do ul. Piłsudskiego, obustronnie utwardzone pobocza o szerokości 2,0 m,
– skrzyżowania z ulicami: Korytowską, Objazdową, Spółdzielczą i Piłsudskiego skanalizowane.
1.3. "KZ" – ul. Noworudzka – ulica zbiorcza, klasy "Z", o następujących parametrach geometrycznych:
– szerokość w liniach rozgraniczających 35,0 m,
– ulica jednojezdniowa, o dwóch pasach ruchu, z dodatkowymi pasami ruchu na skrzyżowaniach,
– szerokość pasa ruchu 3,5 m,
– jednostronny chodnik pieszy o szerokości minimum 2,0 m – wzdłuż południowej krawędzi jezdni,
– jednostronne utwardzone pobocze, o szerokości 2,0 m wzdłuż północnej krawędzi jezdni,
– skrzyżowania z ulicami: Piłsudskiego i Objazdową skanalizowane.
1.4. "KZ" – ul. Objazdowa – ulica zbiorcza, klasy "Z", o następujących parametrach geometrycznych:
– szerokość w liniach rozgraniczających 35,0 m,
– ulica jednojezdniowa, o dwóch pasach ruchu, z dodatkowymi pasami ruchu na skrzyżowaniach, oraz pasami postojowymi w ciągu istniejącej zabudowy,
– docelowo zaleca się przebudowę ulicy na ulicę dwujezdniową z czterema pasami ruchu,
– szerokość pasa 3,5 m,
– obustronne chodniki piesze o szerokości 2,0 m,
– skrzyżowania z ulicami: Noworudzką, Dusznicką, Korytowską i Zajęczą skanalizowane,
– chodniki piesze oddzielić od jezdni pasem zieleni niskiej.
W obrębie linii rozgraniczających ulicy dopuszcza się realizację pasa postojowego dla samochodów osobowych, usytuowanego po wschodniej stronie jezdni, pod warunkiem zachowania istniejącego starodrzewu.
1.5. "KZ" – ul. Korytowska – ulica zbiorcza, klasy "Z" w ciągu drogi powiatowej nr 45195, relacji: Kłodzko - Korytów - Ruszowice.
Parametry geometryczne ulicy:
– szerokość w liniach rozgraniczających 30, 0 m,
– ulica jednojezdniowa, o dwóch pasach ruchu, z dodatkowymi pasami ruchu na skrzyżowaniu z ulicą Objazdową,
– szerokość pasa ruchu 3,5 m,
– skrzyżowanie z ul. Objazdową skanalizowane,
– obustronny chodnik pieszy, o szerokości 2,0 m,
– wzdłuż terenu "MS-1" i "MS-2" ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 m; trasa ścieżki zgodnie ze wskazaniem rysunku miejscowego planu.
1.6. "KZ" – ul. Zajęcza – ulica zbiorcza, klasy "Z" w ciągu drogi powiatowej nr 45195, relacji: Kłodzko - Korytów - Ruszowice.
Parametry geometryczne ulicy:
– szerokość w liniach rozgraniczających 30,0 m,
– ulica jednojezdniowa, o dwóch pasach ruchu, z dodatkowymi pasami ruchu na skrzyżowaniu z ul. Piłsudskiego,
– szerokość pasa ruchu 3,5 m,
– skrzyżowanie z ul. Piłsudskiego skanalizowane,
– jednostronny chodnik pieszy, o szerokości 2,0 m, wzdłuż północnej krawędzi jezdni,
– ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 m, oddzielona od jezdni pasem zieleni niskiej, o szerokości minimum 1,0 m. Trasa ścieżki zgodnie ze wskazaniem rysunku miejscowego planu.
1.7. "KL" – ulice lokalne, klasy "L" – istniejące i projektowane odcinki ulic, włączone do ulic zbiorczych: Zajęczej, Objazdowej i Noworudzkiej, o następujących parametrach geometrycznych:
– szerokość w liniach rozgraniczających 20,0 m,
– ulice jednojezdniowe o dwóch pasach ruchu,
– szerokość pasa ruchu 3,0 m,
– obustronne lub jednostronne chodniki piesze, o szerokości 2,0 m.
1.8. "KD" – ulice dojazdowe, klasy "D" – istniejące i projektowane odcinki ulic, obsługujące zabudowę mieszkaniową, składową.
Parametry geometryczne ulic:
– szerokość w liniach rozgraniczających 15,0 m,
– ulice jednojezdniowe, o dwóch pasach ruchu,
– szerokość pasa ruchu 3,0 m,
– zaleca się jednostronne chodniki piesze, o szerokości 2,0 m,
– w odcinkach ulic dopuszcza się realizację o szerokości 2,5 m, trasy ścieżek rowerowych zgodnie ze wskazaniem rysunku miejscowego planu.
1.9. "KX" – ciągi pieszo-jezdne:
– szerokość w liniach rozgraniczających 5,0 – 9,0 m.
2. W pasie linii rozgraniczających ulic, wyszczególnionych w ust. 1 niniejszego paragrafu dopuszcza się:
2.1. ruch kołowy, zgodny z klasyfikację i wynikającymi z niej ograniczeniami funkcjonalnymi,
2.2. ruch pieszy i rowerowy,
2.3. zieleń wysoką, średniowysoką i niską o funkcji osłonowo-izolacyjnej w formie ekranów akustycznych, zieleń ozdobną i estetyczną,
2.4. urządzenia obsługi komunikacji zbiorowej,
2.5. infrastrukturę techniczną, realizowaną zgodnie z warunkami określonymi w przepisach szczególnych,
2.6. za zgodą zarządcy dróg lub ulic lokalizację w sposób nieograniczający bezpieczeństwa ruchu następujących obiektów:
– związanych trwale z terenem urządzeniami technicznymi obsługi i utrzymania ruchu,
– reklam i tablic informacyjnych,