2850 UCHWAŁA RADY GMINY I MIASTA BOGATYNIA z dnia 16 września 2003 r. w sprawie zasad umieszczania reklam, plakatów i ogłoszeń oraz pobierania Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 |
§ 1
1. W przypadku umieszczania reklam na terenach i obiektach komunalnych obowiązuje:
a) zgoda zarządzającego terenem lub obiektem,
b) zatwierdzenie projektu technicznego i plastycznego przez Naczelnika Wydziału Infrastruktury i Zagospodarowania Przestrzennego,
c) zgoda wojewódzkiego konserwatora zabytków w stosunku do obiektów zabytkowych.
2. Umieszczanie plakatów lub ogłoszeń w miejscach do tego wyznaczonych na terenach i obiektach komunalnych – w tym na słupach ogłoszeniowych – wymaga zgody Burmistrza Miasta i Gminy lub osoby przez niego upoważnionej. Zgoda, o której mowa wyżej nie dotyczy drobnych ogłoszeń (klepsydry, oferty itp.) w formacie nie większym niż A5, umieszczanych wyłącznie na wyznaczonych do tego miejscach lub na wyznaczonej powierzchni słupa ogłoszeniowego (oznaczonej kolorem żółtym).
§ 2
1. Za umieszczenie reklamy, plakatu lub ogłoszenia na terenach lub obiektach komunalnych pobiera się opłaty ustalone z zarządca terenu lub obiektu na zasadach określonych w załączniku do uchwały.
2. Zasada, o której mowa w ust. 1 nie dotyczy drobnych ogłoszeń (klepsydry, oferty itp.) w formacie nie większym niż A5, umieszczonych wyłącznie na wyznaczonej powierzchni słupa ogłoszeniowego.
§ 3
1. Osoby fizyczne i prawne umieszczające reklamy, plakaty i ogłoszenia niezgodnie z zasadami określonymi w uchwale, obciążane będą kosztami usunięcia stanowiącymi dziesięciokrotność wymaganej opłaty, jeżeli natychmiast po wezwaniu nie usuną ich we własnym zakresie.
(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-19/02/03 z dnia 14 października 2003 r. stwierdzono nieważność § 3 ust. 1 we fragmencie: “stanowiącymi dziesięciokrotność wymaganej opłaty”).
2. W przypadku uszkodzeń elewacji spowodowanych działaniem niezgodnym z zasadami określonymi w uchwale, wobec dopuszczającego się naruszeń będą stosowane sankcje wynikające z przepisów ustawy prawo budowlane.
§ 4
1. Umieszczający reklamy, plakaty i ogłoszenia zobowiązany jest przed ich umieszczeniem do przedstawienia Wydziałowi Infrastruktury i Zagospodarowania Przestrzennego dowodu uiszczenia opłaty za ich umieszczenie.
2. Na jednym słupie ogłoszeniowym można zamieszczać materiał jednego typu do 30% powierzchni słupa ogłoszeniowego.
§ 5
1. Nadzór nad prawidłowością ustalonych zasad sprawuje Burmistrz Miasta i Gminy lub osoba przez niego upoważniona.
2. Wyznaczeni pracownicy Wydziału Infrastruktury i Zagospodarowania Przestrzennego, zarządca terenu lub obiektu albo osoba wskazana przez Burmistrza Miasta i Gminy są upoważnieni do bezzwłocznego usunięcia plakatów, obwieszczeń itp., umieszczonych na słupach ogłoszeniowych bez wymaganego zezwolenia lub nieopłaconych.
3. W przypadku stwierdzenia naruszeń zasad określonych w niniejszej uchwale, zarządca terenu lub obiektu ma obowiązek zawiadomić Wydział Infrastruktury i Zagospodarowania Przestrzennego celem podjęcia działań wynikających z uchwały.
4. O usunięciu reklamy, plakatu lub ogłoszenia niezwłocznie zawiadamia się zainteresowanego, powiadamiając go o przyczynie i dacie, miejscu ich usunięcia, a także określa się wysokość kwoty do zapłaty, oraz sposób zapłaty za ich usunięcie.
§ 6
Opłaty za zajęcie pasa drogowego w celu ustawienia reklamy reguluje ustawa o drogach publicznych.
§ 7
Zwalnia się z opłat wynikających z niniejszej uchwały reklamy i tablice informacyjne promujące gminę.
§ 8
Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 9
Traci moc uchwała nr 124/95 Rady Gminy i Miasta w Bogatyni z dnia 12 lipca 1995 r. w sprawie zasad umieszczania reklam i pobierania opłat za reklamy na obiektach i terenach komunalnych.
§ 10
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
§ 11
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY GMINY I MIASTA |
HENRYK BORUTA |
Załącznik do uchwały Rady Gminy i Miasta Bogatynia z dnia 16 września 2003 r. (poz. 2850)
Zasady określenia opłat za reklamy i ogłoszenia na obiektach i budynkach komunalnych oraz na słupach ogłoszeniowych.
1. Przy ustalaniu opłat z tytułu umieszczania znaków reklamowych na gruntach, budynkach i innych obiektach stanowiących własność komunalna przyjmuje się niżej określone stawki dla podmiotów gospodarczych indywidualnie reklamujących swoją działalność gospodarczą:
a) 21,00 zł + VAT miesięcznie dla znaku reklamowego w formie plakatu lub nieoświetlonej planszy stałej za każdy m2 powierzchni znaku, mierzonej po obrysie,
b) 12,00 zł + VAT miesięcznie dla znaku reklamowego w formie planszy oświetlonej lub pojedynczego kasetonu oświetleniowego za każdy m2 powierzchni znaku, mierzonej po obrysie,
c) w przypadku znaku reklamowego zawierającego dwa lub więcej plakatów lub plansz połączonych ze sobą w bryłę, opłata liczona jest z zachowaniem postanowień określonych w pkt 1 lit. a i b,
d) 0,60 + VAT za m2 dziennie za jeden znak dla okazjonalnych znaków reklamowych przenośnych (np. flagi, transparenty).
2. Przy ustalaniu opłat za umieszczanie ogłoszeń stosuje się niżej określone stawki:
a) przy formacie A0,A1 – 3,00 zł + VAT,
b) przy formacie A2 – 2,50 zł + VAT,
c) przy formacie A3 – 2,00 zł + VAT,
d) przy formacie A4 – 1,50 zł + VAT,
e) przy formacie A5 – 1,00 zł + VAT.