R o z d z i a ł VII
Zasady działania klubów radnych
§ 103
1. Radni mogą tworzyć kluby radnych.
2. Przynależność do klubu jest dobrowolna.
§ 104
1. Klub
może utworzyć co najmniej czterech radnych. (Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.-24/165/03 z dnia 30 września 2003 r. stwierdzono nieważność § 104 pkt 1).2. Utworzenie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone przewodniczącemu rady.
3. W zgłoszeniu, o którym mowa w ust. 2, winna być zawarta informacja o:
1) nazwie klubu,
2) imiennym składzie klubu,
3) imieniu i nazwisku przewodniczącego klubu.
4. Przewodniczący klubu obowiązany jest niezwłocznie informować przewodniczącego rady o każdej zmianie składu klubu lub o jego rozwiązaniu.
§ 105
1. Kluby działają wyłącznie w ramach rady.
2. Przewodniczący rady prowadzi rejestr klubów.
§ 106
1. Kluby działają w okresie kadencji rady. Upływ kadencji rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów.
2. Kluby mogą ulegać rozwiązaniu w trakcie kadencji rady, na mocy podjętych uchwał przez ich członków, a także w przypadku, gdy liczba członków klubu spadnie poniżej pięciu.
§ 107
Pracami klubu kierują ich przewodniczący, wybierani przez członków klubu.
§ 108
1. Kluby działają w oparciu o przyjęty przez klub regulamin.
2. Postanowienia regulaminu klubu nie mogą być sprzeczne z postanowieniami statutu gminy.
3. Przewodniczący klubu obowiązany jest do przedkładania przewodniczącemu rady regulaminu klubu oraz
jego zmian i uzupełnień.§ 109
1. Klubom radnych przysługuje inicjatywa uchwałodawcza, a także uprawnienia składania na ręce przewodniczącego rady wniosków i opinii o organizacji i trybie działania rady.
2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko podczas sesji rady wyłącznie przez swych przedstawicieli.