R o z d z i a ł VII

Zasady działania klubów radnych

§ 103

1. Radni mogą tworzyć kluby radnych.

2. Przynależność do klubu jest dobrowolna.

§ 104

1. Klub może utworzyć co najmniej czterech radnych. (Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.-24/165/03 z dnia 30 września 2003 r. stwierdzono nieważność § 104 pkt 1).

2. Utworzenie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone przewodniczącemu rady.

3. W zgłoszeniu, o którym mowa w ust. 2, winna być zawarta informacja o:

1) nazwie klubu,

2) imiennym składzie klubu,

3) imieniu i nazwisku przewodniczącego klubu.

4. Przewodniczący klubu obowiązany jest niezwłocznie informować przewodniczącego rady o każdej zmianie składu klubu lub o jego rozwiązaniu.

§ 105

1. Kluby działają wyłącznie w ramach rady.

2. Przewodniczący rady prowadzi rejestr klubów.

§ 106

1. Kluby działają w okresie kadencji rady. Upływ kadencji rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów.

2. Kluby mogą ulegać rozwiązaniu w trakcie kadencji rady, na mocy podjętych uchwał przez ich członków, a także w przypadku, gdy liczba członków klubu spadnie poniżej pięciu.

§ 107

Pracami klubu kierują ich przewodniczący, wybierani przez członków klubu.

§ 108

1. Kluby działają w oparciu o przyjęty przez klub regulamin.

2. Postanowienia regulaminu klubu nie mogą być sprzeczne z postanowieniami statutu gminy.

3. Przewodniczący klubu obowiązany jest do przedkładania przewodniczącemu rady regulaminu klubu oraz jego zmian i uzupełnień.

§ 109

1. Klubom radnych przysługuje inicjatywa uchwałodawcza, a także uprawnienia składania na ręce przewodniczącego rady wniosków i opinii o organizacji i trybie działania rady.

2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko podczas sesji rady wyłącznie przez swych przedstawicieli.