2820

UCHWAŁA RADY POWIATU W LUBINIE

z dnia 25 września 2003 r.

w sprawie zmian w Statucie Powiatu Lubińskiego

Na podstawie art. 12 pkt 1, w związku z art. 2 ust. 4 oraz art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 i z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, poz. 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806) Rada Powiatu w Lubinie uchwala, co następuje:

§ 1

W Statucie Powiatu Lubińskiego stanowiącym załącznik do uchwały nr IV/25/99 Rady Powiatu w Lubinie z dnia 21 stycznia 1999 r. z późniejszymi zmianami w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Lubińskiego wprowadza się następujące zmiany:

I. W § 11 ust. 3 do treści ustępu dodaje się zdanie:

“Sesja winna się odbyć w ciągu 7 dni od dnia jej zwołania”.

II. W § 11 ust. 5 do treści pierwszego zdania dodaje się słowa:

“która winna się odbyć w ciągu 7 dni od dnia jej zwołania”.

III. W § 13 ust. 2 pkt 2) słowa-“projekt porządku obrad” zastępuje się słowami:

“porządek obrad”.

IV. W § 17 ust. 8 pkt. 2 ) otrzymuje nową treść:

“2) przedstawia porządek obrad. Z wnioskiem o uzupełnienie lub zmianę porządku obrad może wystąpić radny, komisja, klub radnych albo zarząd powiatu”.

V. W § 17 ust. 8 pkt 3) wykreśla się słowa:

“porządek obrad oraz”.

VI. W § 17 ust. 9 słowo “przewodniczącego” zastępuje się słowem:

“przewodniczących” i dodaje dwukropek.

VII. W § 18 dodaje się ust. 6 i 7 o treści:

“6. Każdy radny zainteresowany tematyką interpelacji może otrzymać kopię odpowiedzi pisemnej”.

“7. Rejestr interpelacji (zapytań i odpowiedzi) prowadzi komórka organizacyjna Starostwa obsługująca Radę Powiatu”.

VIII. W § 22 dodaje się ust. 3 o treści:

“3. Wnioski w sprawach formalnych głosuje się bezpośrednio po ich złożeniu”.

IX. W § 19 ust. 2 treść § 18 ust. 3, 4 i 5 zastępuje się treścią: “§ 18 ust. 3, 4, 5 i 6”.

X. W § 23 dodaje się ust. 3 o treści:

“3. Radny będący na sali podczas procedury głosowania ma obowiązek wzięcia udziału w głosowaniu z wyjątkiem głosowania dotyczącego jego interesu prawnego”

XI. W § 31 dodaje się ust. 4 o treści:

“4. Radny wyłączony z głosowania z przyczyn podanych w § 23 ust. 3 nie jest brany pod uwagę przy określaniu quorum”.

XII. W § 39 ust. 2 wykreśla się zdanie drugie i trzecie i wprowadza się nowa treść zdania drugiego:

“Przewodniczący Rady Powiatu na wniosek przewodniczącego komisji rewizyjnej udziela zespołowi pisemnego upoważnienia do przeprowadzenia kontroli określając w nim zakres i termin rozpoczęcia kontroli”.

XIII. W § 69 ust. 1 wykreśla się pkt 3) i nadaje się punktowi 4) numer 3)”.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia i podlega publikacji w dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY RADY

MIROSŁAW PAWLAK