2745

POROZUMIENIE

zawarte w dniu 12 sierpnia 2003 r.

pomiędzy Powiatem Wałbrzyskim, reprezentowanym przez Pana Marka Śpiewaka – Starostę Powiatu Wałbrzyskiego, zwanym dalej Powiatem, a Gminą Jedlina Zdrój, reprezentowaną przez Pana Leszka Orpla – Burmistrza Miasta Jedlina Zdrój, zwaną dalej Gminą,

w sprawie powierzenia Gminie Jedlina Zdrój zadań z zakresu właściwości Powiatu określonych w § 1 i 2 niniejszego porozumienia

§ 1

Powiat powierza, a Gmina przejmuje na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. u. Nr 142, poz. 1592 z 2001 r. z późn. zm.) oraz art. 8 ust. 2a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.) wykonywanie zadań z zakresu utrzymania drogi powiatowej nr 3360 D na odcinku 5.551,00 m w granicach administracyjnych miasta Jedlina Zdrój.

§ 2

1. Zakres powierzonych Gminie spraw obejmuje w szczególności:

a) sprzątanie pasa drogowego,

b) koszenie poboczy drogi,

c) utrzymanie w stanie sprawności odwodnienia drogi,

d) wykonywanie remontów cząstkowych drogi,

e) oznakowanie drogi, poziome i pionowe,

f) zimowe utrzymanie drogi.

2. Wykaz ulic z parametrami jezdni objętej porozumieniem określa załącznik nr 1 do niniejszego porozumienia.

§ 3

Powierzeniu nie podlegają uprawnienia starosty do wydawania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i pobieranie opłat przewidzianych stosownymi dokumentami, oraz zadania dotyczące organizacji ruchu na drogach.

§ 4

1. Środki na realizację zadań powierzonych w niniejszym porozumieniu zapewnia Powiat z części drogowej subwencji ogólnej do łącznej kwoty 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych) rocznie przekazywanej w formie dotacji.

2. Kwota dotacji wynikająca z § 4 ust. 1 porozumienia będzie przekazywana w 1/12 części do dnia 15 każdego miesiąca kalendarzowego na rachunek budżetu Gminy Jedlina Zdrój w PKO BP S.A. I O/Wałbrzych nr konta 73 10205095 128062658.

3. W terminie do 15 lutego roku następnego Gmina przedłoży do Powiatu rozliczenie otrzymywanej dotacji.

4. W przypadku zmiany ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego i sposobu finansowania dróg, porozumienie traci moc bez żadnych skutków prawnych i finansowych.

§ 5

1. W przypadku prowadzenia inwestycji w ciągu drogi na odcinku objętym niniejszym porozumieniem Gmina partycypować będzie w wysokości 20% kosztów rzeczywiście poniesionych przez Powiat na realizację inwestycji.

2. Powiat o planowanych inwestycjach poinformuje Gminę nie później niż trzy miesiące przed rozpoczęciem roku budżetowego, na który planowane jest rozpoczęcie zadania.

§ 6

Porozumienie zostaje zawarte na czas określony od dnia 1 lipca 2003 r. do 30 czerwca 2006 r. z możliwością jego wypowiedzenia przez każdą ze stron z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia.

§ 7

Porozumienie może zostać zmienione za zgodą stron.

§ 8

Zmiana lub rozwiązanie porozumienia wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 9

Do spraw nieuregulowanych porozumieniem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz obowiązujące przepisy prawne.

§ 10

Sprawy wynikłe na tle realizacji niniejszego porozumienia rozstrzygał będzie właściwy Sąd Powszechny.

§ 11

Porozumienie sporządzono w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, po dwa dla każdej ze stron.

§ 12

Porozumienie wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

BURMISTRZ MIASTA

STAROSTA

LESZEK ORPEL

MAREK ŚPIEWAK

Załącznik do porozumienia z dnia 12 sierpnia 2003 roku (poz. 2745)