2745 POROZUMIENIE zawarte w dniu 12 sierpnia 2003 r. pomiędzy Powiatem Wałbrzyskim, reprezentowanym przez Pana Marka Śpiewaka – Starostę Powiatu Wałbrzyskiego, zwanym dalej Powiatem, a Gminą Jedlina Zdrój, reprezentowaną przez Pana Leszka Orpla – Burmistrza Miasta Jedlina Zdrój, zwaną dalej Gminą,w sprawie powierzenia Gminie Jedlina Zdrój zadań z zakresu właściwości Powiatu określonych w § 1 i 2 niniejszego porozumienia |
§ 1
Powiat powierza, a Gmina przejmuje na podstawie
art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. u. Nr 142, poz. 1592 z 2001 r. z późn. zm.) oraz art. 8 ust. 2a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.) wykonywanie zadań z zakresu utrzymania drogi powiatowej nr 3360 D na odcinku 5.551,00 m w granicach administracyjnych miasta Jedlina Zdrój.§ 2
1. Zakres powierzonych Gminie spraw obejmuje
w szczególności:a) sprzątanie pasa drogowego,
b) koszenie poboczy drogi,
c) utrzymanie w stanie sprawności odwodnienia drogi,
d) wykonywanie remontów cząstkowych drogi,
e) oznakowanie drogi, poziome i pionowe,
f) zimowe utrzymanie drogi.
2. Wykaz ulic z parametrami jez
dni objętej porozumieniem określa załącznik nr 1 do niniejszego porozumienia.§ 3
Powierzeniu nie podlegają uprawnienia starosty do wydawania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego
i pobieranie opłat przewidzianych stosownymi dokumentami, oraz zadania dotyczące organizacji ruchu na drogach.§ 4
1. Środki na realizację zadań powierzonych w niniejszym porozumieniu zapewnia Powiat z części drogowej subwencji ogólnej do łącznej kwoty 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych) rocznie przekazywanej w form
ie dotacji.2. Kwota dotacji wynikająca z § 4 ust. 1 porozumienia będzie przekazywana w 1/12 części do dnia
15 każdego miesiąca kalendarzowego na rachunek budżetu Gminy Jedlina Zdrój w PKO BP S.A. I O/Wałbrzych nr konta 73 10205095 128062658.3. W termin
ie do 15 lutego roku następnego Gmina przedłoży do Powiatu rozliczenie otrzymywanej dotacji.4. W przypadku zmiany ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego i sposobu finansowania dróg, porozumienie traci moc bez żadnych skutków prawnych i fina
nsowych.§ 5
1. W przypadku prowadzenia inwestycji w ciągu drogi na odcinku objętym niniejszym porozumieniem Gmina partycypować będzie w wysokości 20% kosztów rzeczywiście poniesionych przez Powiat na realizację inwestycji.
2. Powiat o planowanych inwestyc
jach poinformuje Gminę nie później niż trzy miesiące przed rozpoczęciem roku budżetowego, na który planowane jest rozpoczęcie zadania.§ 6
Porozumienie zostaje zawarte na czas określony od dnia 1 lipca 2003 r. do 30 czerwca 2006 r. z możliwością jego wypowiedzenia przez każdą ze stron
z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia.§ 7
Porozumienie może zostać zmienione za zgodą stron.
§ 8
Zmiana lub rozwiązanie porozumienia wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 9
Do spraw nieuregulowanych
porozumieniem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz obowiązujące przepisy prawne.§ 10
Sprawy wynikłe na tle realizacji niniejszego porozumienia rozstrzygał będzie właściwy Sąd Powszechny.
§ 11
Porozumienie sporządzono w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, po dwa dla każdej ze stron.
§ 12
Porozumienie wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
BURMISTRZ MIASTA |
STAROSTA |
LESZEK ORPEL |
MAREK ŚPIEWAK |
Załącznik do porozumienia z dnia 12 sierpnia 2003 roku (poz. 2745)