D z i a ł VIII

Zasady dostępu obywateli do dokumentów organów gminy i komisji rady oraz zasady korzystania z nich

§ 104

1. Uprawnionymi do dostępu do informacji są wszystkie osoby zainteresowane uzyskaniem informacji związanych z działaniem organów gminy i komisji.

2. Informacji udziela się na wniosek złożony ustnie lub pisemnie.

3. W przypadku informacji udzielanej na pisemny wniosek, sprawa winna być załatwiona nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. Termin, o którym mowa w ust. 3, może ulec przedłużeniu do dwóch miesięcy, ze względu na stopień skomplikowania sprawy, w tym przypadku przepisy art. 36 Kodeksu postępowania administracyjnego stosuje się odpowiednio.

§ 105

1. Obywatelom udostępnia się dokumenty wynikające z wykonywania zadań publicznych przez organy gminy i komisje rady, a w szczególności:

1) protokoły z sesji;

2) protokoły z posiedzeń komisji rady, w tym komisji rewizyjnej;

3) rejestr uchwał rady;

4) rejestr wniosków i opinii komisji rady;

5) rejestr interpelacji i wniosków radnych.

2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

3. Udostępnianie dokumentów odbywa się w urzędzie w godzinach jego pracy i w obecności pracownika odpowiedzialnego za sporządzanie i przechowywanie dokumentów.

4. Udostępnianie polega na umożliwieniu obywatelom przeglądania akt oraz sporządzanie z nich notatek, wyciągów, odpisów oraz odbitek kserograficznych.

5. Obywatele mogą żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie wyciągów, odpisów oraz odbitek kserograficznych.

6. Czynności, o których mowa w ust. 5, są wykonywane odpłatnie.