R o z d z i a ł VII
Zasady działania klubów radnych
§ 85
Radni mogą tworzyć kluby radnych w oparciu o partie i ugrupowania polityczne, organizacje społeczne lub zawodowe, a także dowolne grupy radnych.
§ 86
1. Warunkiem utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału co najmniej przez 3 radnych.
2. Powstanie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone Przewodniczącemu Rady.
3. W zgłoszeniu podaje się:
1)
nazwę klubu,2) listę członków,
3) imię i nazwisko przewodniczącego klubu.
4. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Przewodniczącego Rady.
§ 87
1. Kluby działają wyłączn
ie w ramach Rady.2. Przewodniczący Rady prowadzi rejestr klubów.
§ 88
1. Kluby działają w okresie kadencji Rady. Upływ kadencji Rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów.
2. Kluby mogą ulegać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy uchwał ich członków, podejmowanych bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy członków klubu.
3. Kluby podlegają rozwiązaniu uchwałą Rady, gdy liczba ich członków spadnie poniżej 3.
§ 89
Pracę klubów organizują przewodniczący, wybierani przez członków klubu.
§ 90
1. Kluby mogą uchwalać własne regulaminy.
2. Regulaminy klubów nie mogą być sprzeczne ze Statutem Gminy.
3. Przewodniczący klubów są obowiązani do niezwłocznego przedkładania regulaminów klubów Przewodniczącemu Rady.
4. Postanowienie ust. 3 dotyczy także
zmian regulaminów.§ 91
1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania Rady.
2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji Rady Gminy wyłącznie przez swych przedstawicieli.