R o z d z i a ł 7

Organ wykonawczy Gminy

§ 48

1. Organem wykonawczym Gminy jest Burmistrz.

2. Zasady wyboru Burmistrza określają przepisy odrębne.

§ 49

1. Zdawanie i przyjmowanie obowiązków Burmistrza następuje protokolarnie.

2. Protokół przekazania powinien zawierać w szczególności:

1) wyszczególnienie spraw bieżących będących w toku załatwiania,

2) informację o sytuacji finansowej Gminy, w tym:

a) stan kasy,

b) wysokość środków finansowych na rachunku bieżącym,

c) wysokość środków finansowych na rachunkach terminowych,

d) akcje, obligacje i inne,

3) informację o wierzytelnościach i zobowiązaniach Gminy,

4) informację o toczących się sprawach sądowych, w których uczestniczy Gmina.

§ 50

1. Do zadań Burmistrza należy w szczególności:

1) informowanie mieszkańców Gminy o założeniach projektu budżetu i wykorzystaniu środków budżetowych i kierunkach polityki społeczno-gospodarczej,

2) decydowanie o wszczęciu i rezygnacji ze sporu sądowego oraz o zawarciu ugody sądowej, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej,

3) udzielanie kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy, które nie posiadają osobowości prawnej, pełnomocnictwa do gospodarowania mieniem tych jednostek,

4) prowadzenie rejestru składników mienia komunalnego oraz rejestru podmiotów zarządzających poszczególnymi składnikami tego mienia,

5) wykonywanie zadań z zakresu administracji rządowej wynikających z ustaw i porozumień zawartych przez Gminę, o ile z przepisów szczególnych nie wynika uprawnienie dla innego organu Gminy.

§ 51

1. Burmistrz podejmuje rozstrzygnięcia w formie zarządzeń, decyzji i postanowień.

2. Projekty zarządzeń Burmistrza opracowywane są zgodnie z zasadami redagowania uchwał Rady Miasta.

3. Szczegółowy tryb składania dokumentów i przedstawiania ich Burmistrzowi określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta.

4. Burmistrz podpisuje wydane przez siebie zarządzenia, decyzje i postanowienia.

§ 52

Na sesjach Rady Miejskiej Burmistrz lub z upoważnienia Burmistrza Zastępca Burmistrza, Skarbnik i Sekretarz Gminy zgodnie z podziałem kompetencji, przedstawiają:

1) projekty uchwał Rady Miejskiej,

2) stanowisko Burmistrza w sprawie projektów uchwał, których Burmistrz nie był inicjatorem,

3) okresowe sprawozdania z działalności Burmistrza, w tym sprawozdania półroczne,

4) odpowiedzi na zapytania oraz interpelacje radnych.

§ 53

1. Do zadań Burmistrza należy w szczególności:

1) kierowanie pracą Urzędu,

2) współdziałanie z organami jednostek pomocniczych,

3) ogłaszanie budżetu gminy i sprawozdań z jego wykonania,

4) wykonywanie wobec pracowników Urzędu Miasta czynności pracodawcy.