Regulamin
użytkowania i przechowywania flagi Miasta Wałbrzycha
I. Postanowienia ogólne
1. Regulamin reguluje zasady organizacyjne użytkowania i przechowywania flagi Miasta Wałbrzycha jako jego symbolu.
2. Podstawę prawną regulaminu stanowi art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1999 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późniejszymi zmianami), w związku z art. 3 ustawy z dnia 21 grudnia 1978 r. o odznakach i mundurach (tekst jednolity Dz. U. z 1978 r. nr 31, poz. 130 z późniejszymi zmianami).
3. Flaga jest zewnętrznym symbolem mieszkańców Wałbrzycha.
4. Flaga jest symbolem organizacyjnym, który integruje społeczność lokalną.
II. Opis flagi
Cechy stałe:
Proporcja flagi 5:8.
Wzór graficzny flagi stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
III. Zasady użytkowania flagi
1. Flaga używana jest podczas obchodów świąt państwowych, uroczystości miejskich, regionalnych, szkolnych i branżowych.
2. Flaga jest stale eksponowana na budynkach lub na masztach przed budynkami Urzędu Miejskiego.
3. Flaga jest eksponowana w gabinecie Przewodniczącego Rady Miejskiej i Prezydenta Miasta.
4. Flaga stanowi element dekoracyjny ulic, obiektów i im
prez z okazji rocznicowych wydarzeń o charakterze miejskim, regionalnym lub państwowym.IV. Przechowywanie flagi
Wzorzec flagi przechowywany jest w sali obrad plenarnych Rady Miejskiej Wałbrzycha pod zamknięciem.
Załącznik nr 1 do Regulaminu użytkowania i przechowywania flagi Miasta Wałbrzycha