Regulamin

użytkowania i przechowywania flagi Miasta Wałbrzycha

I. Postanowienia ogólne

1. Regulamin reguluje zasady organizacyjne użytkowania i przechowywania flagi Miasta Wałbrzycha jako jego symbolu.

2. Podstawę prawną regulaminu stanowi art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1999 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późniejszymi zmianami), w związku z art. 3 ustawy z dnia 21 grudnia 1978 r. o odznakach i mundurach (tekst jednolity Dz. U. z 1978 r. nr 31, poz. 130 z późniejszymi zmianami).

3. Flaga jest zewnętrznym symbolem mieszkańców Wałbrzycha.

4. Flaga jest symbolem organizacyjnym, który integruje społeczność lokalną.

II. Opis flagi

Cechy stałe:

Proporcja flagi 5:8.

Wzór graficzny flagi stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.

III. Zasady użytkowania flagi

1. Flaga używana jest podczas obchodów świąt państwowych, uroczystości miejskich, regionalnych, szkolnych i branżowych.

2. Flaga jest stale eksponowana na budynkach lub na masztach przed budynkami Urzędu Miejskiego.

3. Flaga jest eksponowana w gabinecie Przewodniczącego Rady Miejskiej i Prezydenta Miasta.

4. Flaga stanowi element dekoracyjny ulic, obiektów i imprez z okazji rocznicowych wydarzeń o charakterze miejskim, regionalnym lub państwowym.

IV. Przechowywanie flagi

Wzorzec flagi przechowywany jest w sali obrad plenarnych Rady Miejskiej Wałbrzycha pod zamknięciem.

Załącznik nr 1 do Regulaminu użytkowania i przechowywania flagi Miasta Wałbrzycha