R o z d z i a ł 5
ORGAN WYKONAWCZY MIASTA
§ 34
Organem wykonawczym Miasta jest Prezydent, który powołuje swoich zastępców i określa ich liczbę – drogą zarządzenia.
§ 35
Na wniosek Prezydenta Rada powołuje Sekretarza i Skarbnika Miasta.
§ 36
1. Do zadań Prezydenta należą w szczególności zadania zawarte w ustawie o samorządzie gminnym oraz innych ustawach i rozporządzeniach, a ponadto przedkładanie Radzie sprawozdań:
1) rocznych ze swojej działalności i działalności finansowej,
2) kwartalnych ze stanu realizacji uchwał Rady,
3) miesięcznych z realizacji zarządzeń i dyspozycji Prezydenta.
§ 37
Zastępcy Prezydenta wykonują zadania powierzone im przez Prezydenta.
§ 38
Wybór i odwołanie Prezydenta określają odrębne przepisy.
§ 39
1. Sekretarz Miasta prowadzi sprawy Miasta w zakresie ustalonym przez Prezydenta.
2. Skarbnik Miasta prowadzi sprawy finansowe i podejmuje działania koordynacyjne, kontrolne i nadzorcze w zakresie realizacji budżetu przez poszczególne wydziały urzędu oraz jednostki podporządkowane.
§ 40
1. Prezydent wykonuje zadania przy pomocy Urzędu Miejskiego.
2. Kierownikiem Urzędu jest Prezydent.
3. Organiza
cję i zasady funkcjonowania Urzędu określa Regulamin Organizacyjny nadany przez Prezydenta.§ 41
1. Działalność organów gminy jest jawna, ograniczenia mogą wynikać wyłącznie z ustaw.
2. Każdy zainteresowany może zapoznać się z dokumentami wynikającymi z wykonywania zadań publicznych, w tym z protokołami posiedzeń organów gminy i komisji rady, chyba że ich jawność została wyłączona na mocy odrębnych przepisów.
3. W przypadku wyłączenia jawności części obrad sesji lub posiedzenia komisji (informacje o tym zawarte być powinny w porządku obrad) – uczestnikami sesji i posiedzeń mogą być wyłącznie radni oraz osoby bezpośrednio sprawą zainteresowane.
4. Dokumenty z zakresu działania Rady udostępnia się w Biurze Obsługi Rady Miejskiej, zaś dokumenty z zakresu działania Prezydenta w Kancelarii Prezydenta Miasta lub merytorycznych wydziałach Urzędu w godzinach pracy Urzędu – niezwłocznie. W przypadku dokumentów wymagających odszukania ich w archiwum, przetworzenia lub w razie gdyby przekazanie ich do wglądu zakłócało
normalny tok pracy wydziału, korzystanie z nich następuje po uprzednim uzgodnieniu między stronami terminu.5. Jawność działania organów gminy w szczególności obejmuje:
1) wcześniejsze powiadomienie mieszkańców o terminach i porządku obrad sesji.
2) wstęp na sesję i posiedzenia Komisji oraz możliwość rejestracji dźwięku i obrazu w sposób niezakłócający porządku obrad.
3) wgląd do dokumentów (sporządzanie notatek, wyciągów, odpisów itp.).
Dokumenty udostępniane są na wniosek – pobrany w punkcie informacyjnym Urzędu Miejskiego, który po wypełnieniu winien być złożony w merytorycznym wydziale.
6. W przypadku poniesienia przez Urząd dodatkowych kosztów związanych z udostępnieniem informacji – koszty te obciążają wnioskodawcę.