R o z d z i a ł 5

ORGAN WYKONAWCZY MIASTA

§ 34

Organem wykonawczym Miasta jest Prezydent, który powołuje swoich zastępców i określa ich liczbę – drogą zarządzenia.

§ 35

Na wniosek Prezydenta Rada powołuje Sekretarza i Skarbnika Miasta.

§ 36

1. Do zadań Prezydenta należą w szczególności zadania zawarte w ustawie o samorządzie gminnym oraz innych ustawach i rozporządzeniach, a ponadto przedkładanie Radzie sprawozdań:

1) rocznych ze swojej działalności i działalności finansowej,

2) kwartalnych ze stanu realizacji uchwał Rady,

3) miesięcznych z realizacji zarządzeń i dyspozycji Prezydenta.

§ 37

Zastępcy Prezydenta wykonują zadania powierzone im przez Prezydenta.

§ 38

Wybór i odwołanie Prezydenta określają odrębne przepisy.

§ 39

1. Sekretarz Miasta prowadzi sprawy Miasta w zakresie ustalonym przez Prezydenta.

2. Skarbnik Miasta prowadzi sprawy finansowe i podejmuje działania koordynacyjne, kontrolne i nadzorcze w zakresie realizacji budżetu przez poszczególne wydziały urzędu oraz jednostki podporządkowane.

§ 40

1. Prezydent wykonuje zadania przy pomocy Urzędu Miejskiego.

2. Kierownikiem Urzędu jest Prezydent.

3. Organizację i zasady funkcjonowania Urzędu określa Regulamin Organizacyjny nadany przez Prezydenta.

§ 41

1. Działalność organów gminy jest jawna, ograniczenia mogą wynikać wyłącznie z ustaw.

2. Każdy zainteresowany może zapoznać się z dokumentami wynikającymi z wykonywania zadań publicznych, w tym z protokołami posiedzeń organów gminy i komisji rady, chyba że ich jawność została wyłączona na mocy odrębnych przepisów.

3. W przypadku wyłączenia jawności części obrad sesji lub posiedzenia komisji (informacje o tym zawarte być powinny w porządku obrad) – uczestnikami sesji i posiedzeń mogą być wyłącznie radni oraz osoby bezpośrednio sprawą zainteresowane.

4. Dokumenty z zakresu działania Rady udostępnia się w Biurze Obsługi Rady Miejskiej, zaś dokumenty z zakresu działania Prezydenta w Kancelarii Prezydenta Miasta lub merytorycznych wydziałach Urzędu w godzinach pracy Urzędu – niezwłocznie. W przypadku dokumentów wymagających odszukania ich w archiwum, przetworzenia lub w razie gdyby przekazanie ich do wglądu zakłócało normalny tok pracy wydziału, korzystanie z nich następuje po uprzednim uzgodnieniu między stronami terminu.

5. Jawność działania organów gminy w szczególności obejmuje:

1) wcześniejsze powiadomienie mieszkańców o terminach i porządku obrad sesji.

2) wstęp na sesję i posiedzenia Komisji oraz możliwość rejestracji dźwięku i obrazu w sposób niezakłócający porządku obrad.

3) wgląd do dokumentów (sporządzanie notatek, wyciągów, odpisów itp.).

Dokumenty udostępniane są na wniosek – pobrany w punkcie informacyjnym Urzędu Miejskiego, który po wypełnieniu winien być złożony w merytorycznym wydziale.

6. W przypadku poniesienia przez Urząd dodatkowych kosztów związanych z udostępnieniem informacji – koszty te obciążają wnioskodawcę.