R o z d z i a ł 4

ZASADY I TRYB DZIAŁANIA KOMISJI REWIZYJNEJ

§ 33

1. Członkami Komisji Rewizyjnej są przedstawiciele wszystkich klubów. W skład Komisji wchodzi co najmniej 3 radnych.

2. W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Rady.

3. Zadaniem Komisji Rewizyjnej jest:

1) kontrola działalności Prezydenta w zakresie jakości opracowywania projektów i sposobu wykonywania uchwał, gospodarowania mieniem komunalnym i jego ochroną oraz wykonywania funkcji pracodawcy wobec kierowników miejskich jednostek organizacyjnych,

2) opiniowanie sprawozdań z wykonania budżetu i występowanie z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia bądź nieudzielenia Prezydentowi – absolutorium,

3) kontrola miejskich jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych, w zakresie spraw wchodzących w zakres ich działalności, z wyłączeniem spraw indywidualnych (m.in. załatwianych drogą decyzji administracyjnych).

4. Komisja Rewizyjna wykonuje zadania i przeprowadza kontrole na zlecenie Rady, przedkładając jej sprawozdanie z przeprowadzonych prac.

5. Członkowie Komisji podlegają wyłączeniu od udziału w jej pracach w zakresie, w którym może powstać podejrzenie o ich stronniczość lub interesowność.

6. Komisja Rewizyjna nie może działać w sposób naruszający obowiązujący w Urzędzie Miejskim porządek pracy oraz kompetencje jednostek sprawujących kontrole służbowe i ustawowe.

7. Komisja może zwrócić się do Prezydenta o udostępnienie dokumentacji z kontroli przeprowadzonych w Urzędzie Miejskim przez pracowników Urzędu Miejskiego oraz kontroli zewnętrznych.

8. Kontrole mogą być przeprowadzane przez zespoły powołane spośród członków Komisji.

9. Komisja i Zespoły mogą korzystać z porad, opinii i ekspertyz osób posiadających wiedzę fachową w zakresie związanym z przedmiotem działania Komisji.

10. Podczas przeprowadzania kontroli Komisji przysługuje prawo korzystania z dowodów, które uzna za istotne w sprawie (dokumenty, wyjaśnienia itp.).

11. Członkowie Komisji dokonują kontroli na podstawie pisemnego upoważnienia podpisanego przez Przewodniczącego Rady.

12. Z przebiegu kontroli Komisja sporządza protokół, który podpisują wszyscy członkowie biorący udział w kontroli oraz Kierownik kontrolowanej jednostki.

13. Protokół, o którym mowa w ust. 12, powinien zawierać fakty służące do oceny kontrolowanej jednostki, uchybienia i nieprawidłowości, ich przyczyny i skutki oraz osoby odpowiedzialne za ten stan, jak też ewentualne osiągnięcia i przykłady dobrej pracy.