R o z d z i a ł 4
ZASADY I TRYB DZIAŁANIA KOMISJI REWIZYJNEJ
§ 33
1. Członkami Komisji Rewizyjnej są przedstawiciele wszystkich klubów. W skład Komisji wch
odzi co najmniej 3 radnych.2. W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Rady.
3. Zadaniem Komisji Rewizyjnej jest:
1) kontrola działalności Prezydenta w zakresie jakości opracowywania projektów i sposobu wykonywania uchwał, gospodarowania mieniem komunalnym i jego ochroną oraz wykonywania funkcji pracodawcy wobec kierowników miejskich jednostek organizacyjnych,
2) opiniowanie sprawozdań z wykonania budżetu i występowanie z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia bądź
nieudzielenia Prezydentowi – absolutorium,3) kontrola miejskich jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych, w zakresie spraw wchodzących w zakres ich działalności, z wyłączeniem spraw indywidualnych (m.in. załatwianych drogą decyzji administracyj
nych).4. Komisja Rewizyjna wykonuje zadania i przeprowadza kontrole na zlecenie Rady, przedkładając jej sprawozdanie z przeprowadzonych prac.
5. Członkowie Komisji podlegają wyłączeniu od udziału w jej pracach w zakresie, w którym może powstać podejrzenie o ich stronniczość lub interesowność.
6. Komisja Rewizyjna nie może działać w sposób naruszający obowiązujący w Urzędzie Miejskim porządek pracy oraz kompetencje jednostek sprawujących kontrole służbowe i ustawowe.
7. Komisja może zwrócić się do Prezydenta o udostępnienie dokumentacji z kontroli przeprowadzonych w Urzędzie Miejskim przez pracowników Urzędu Miejskiego oraz kontroli zewnętrznych.
8. Kontrole mogą być przeprowadzane przez zespoły powołane spośród członków Komisji.
9. Komisja i Zespoły mogą korzystać z porad, opinii i ekspertyz osób posiadających wiedzę fachową w zakresie związanym z przedmiotem działania Komisji.
10. Podczas przeprowadzania kontroli Komisji przysługuje prawo korzystania z dowodów, które uzna za istotne w sprawie (dokumenty, wyjaśnienia itp.).
11. Członkowie Komisji dokonują kontroli na podstawie pisemnego upoważnienia podpisanego przez Przewodniczącego Rady.
12. Z przebiegu kontroli Komisja sporządza protokół, który podpisują wszyscy członkowie biorący udział w kontroli ora
z Kierownik kontrolowanej jednostki.13. Protokół, o którym mowa w ust. 12, powinien zawierać fakty służące do oceny kontrolowanej jednostki, uchybienia i nieprawidłowości, ich przyczyny i skutki oraz osoby odpowiedzialne za ten stan, jak też ewentualne osiągnięcia i przykłady dobrej pracy.