R o z d z i a ł VII

Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody oraz niewypełniania obowiązków Odbiorcy

§ 37

1. Zakład zobowiązany jest do udzielania Odbiorcy informacji dotyczących występujących zakłóceń zaopatrzenia w wodę oraz awarii urządzeń wodociągowych.

2. Wstrzymanie lub ograniczenie zaopatrzenia w wodę może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia odbiorców w przypadku, gdy występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia, zdrowia i środowiska lub uniemożliwiające świadczenie usług.

§ 38

O wstrzymaniu zaopatrzenia w wodę, o którym mowa w § 37 ust 2, Zakład niezwłocznie informuje Odbiorców, w sposób zwyczajowo przyjęty.

§ 39

W razie przerwy w dostawie wody trwającej dłużej niż 12 godzin Zakład powinien zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować odbiorcę o jego lokalizacji.

§ 40

Zakład jest uprawniony do bezterminowego i niepoprzedzonego wyrokiem sądowym wstrzymania dostaw wody jeżeli:

1. Przyłącze wody wykonano niezgodnie z przepisami prawa.

2. Odbiorca usług nie uiścił opłat za pełne dwa okresy obrachunkowe, następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty.

3. Został stwierdzony nielegalny pobór wody, to jest bez zawarcia umowy, jak również przy celowo uszkodzonych albo pominiętych wodomierzach lub urządzeniach pomiarowych.

§ 41

Zakład zobowiązany jest niezwłocznie wznowić dostawę wody, gdy ustaną przyczyny ich wstrzymania, a Odbiorca pokryć koszty wstrzymania i wznowienia dostaw wody.

§ 42

W przypadku wystąpienia awarii lub w wyniku nieprawidłowej eksploatacji przyłącza wody będącego własnością Odbiorcy, powstania zagrożenia, istotnego obniżenia poziomu świadczonych usług, Zakład wzywa Odbiorcę do natychmiastowego usunięcia przyczyn zagrożeń, a w przypadku gdy wezwanie nie jest skuteczne, może okresowo odciąć dopływ wody, do czasu usunięcia przyczyny powstałego zagrożenia oraz obciążyć kosztami Odbiorcę.