R o z d z i a ł VII
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody oraz niewypełniania obowiązków Odbiorcy
§ 37
1. Zakład zobowiązany jest do udzielania Odbiorcy informacji dotyczących występujących zakłóceń zaopatrzenia w wodę oraz awarii urządzeń wodociągowych.
2. Wstrzymanie lub ograniczenie zaopatrzenia w wodę może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia odbiorców w przypadku, gdy występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia, zdrowia i środowiska lub uniemożliwiające świadczenie usług.
§ 38
O wstrzymaniu zaopatrzenia w wodę, o którym mowa w § 37 ust 2, Zakład niezwłocznie informuje Odbiorców, w sposób zwyczajowo przyjęty.
§ 39
W razie przerwy w dostawie wody trwającej dłużej niż 12 godzin Zakład powinien zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować odbiorcę o jego lokalizacji.
§ 40
Zakład jest uprawniony do bezterminowego i niepoprzedzonego wyrokiem sądowym wstrzymania dostaw wody jeżeli:
1. Przyłącze wody wykonano niezgodnie z przepisami prawa.
2. Odbiorca usług nie uiścił opłat za pełne dwa okresy obrachunkowe, następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty.
3. Z
ostał stwierdzony nielegalny pobór wody, to jest bez zawarcia umowy, jak również przy celowo uszkodzonych albo pominiętych wodomierzach lub urządzeniach pomiarowych.§ 41
Zakład zobowiązany jest niezwłocznie wznowić dostawę wody, gdy ustaną przyczyny ich wstrzymania, a Odbiorca pokryć koszty wstrzymania i wznowienia dostaw wody.
§ 42
W przypadku wystąpienia awarii lub w wyniku nieprawidłowej eksploatacji przyłącza wody będącego własnością Odbiorcy, powstania zagrożenia, istotnego obniżenia poziomu świadczonych usług, Zakład wzywa Odbiorcę do natychmiastowego usunięcia przyczyn zagrożeń, a w przypadku gdy wezwanie nie jest skuteczne, może okresowo odciąć dopływ wody, do czasu usunięcia przyczyny powstałego zagrożenia oraz obciążyć kosztami Odbiorcę.