R o z d z i a ł II

Minimalny poziom usług świadczonych przez Zakład oraz prawa i obowiązki Zakładu i Odbiorcy

§ 5

1. Zakład ma obowiązek zapewnić zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych do realizacji dostaw wody w wymaganej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem oraz dostaw wody w sposób ciągły i niezawodny, a także zapewnić należytą jakość dostarczanej wody.

2. Minimalną i maksymalną ilość dostarczanej wody strony powinny określić w umowie.

3. Wymagane ciśnienie wody określają przepisy w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

4. Woda do spożycia przez ludzi powinna odpowiadać jakościowo wymaganiom określonym przez ministra zdrowia.

§ 6

Zakład obowiązany jest do:

1) zapewnienia prawidłowej eksploatacji posiadanej sieci wodociągowej,

2) regularnego informowania Wójta o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi.

§ 7

Zakład ma prawo:

1) odmówić przyłączenia do sieci, jeśli przyłącze zostało wykonane bez uzyskania jego zgody, bądź zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami technicznymi,

2) wstępu swoich przedstawicieli po okazaniu legitymacji służbowej i pisemnego upoważnienia na teren nieruchomości lub do pomieszczeń każdego Odbiorcy usług w celu przeprowadzenia kontroli urządzenia pomiarowego, wodomierza głównego lub innych wodomierzy i dokonania odczytu ich wskazań, dokonania badań i pomiarów, przeprowadzenia przeglądów i napraw urządzeń będących w posiadaniu Zakładu.

§ 8

Zamierzający korzystać z usług zaopatrzenia w wodę powinien wystąpić z wnioskiem o zawarcie umowy do Zakładu.

§ 9

Odbiorcy usług zobowiązani są do korzystania z zaopatrzenia w wodę w sposób niepowodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez Zakład oraz nieutrudniający działalności Zakładu, a w szczególności do:

1) Utrzymania instalacji wodociągowych w stanie technicznym uniemożliwiającym wtórne zanieczyszczenie wody w wyniku występowania skażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody wodociągowej na skutek cofnięcia się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody z instalacji centralnego ogrzewania.

2) Niezmieniania, bez uzgodnień z Zakładem, uzyskanych warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej.

3) Utrzymania pomieszczeń w których zainstalowany jest wodomierz lub urządzenie pomiarowe w stanie uniemożliwiającym jego uszkodzenie i oddziaływania zakłócającego jego prawidłowego działania oraz zabezpieczenie pomieszczenia przed dostępem osób nieuprawnionych.

4) Utrzymania przyłącza w stanie niepowodującym pogorszenia warunków eksploatacji sieci gdy przyłącze wodociągowe stanowi własność Odbiorcy usług.

5) Poinformowania Zakładu o własnych ujęciach wody oraz instalacji zasilanych z tych ujęć, w stopniu umożliwiającym ustalenie, czy mogą one oddziały-

wać na instalacje zasilane z sieci eksploatowanej przez Zakład.

6) Wykorzystywania wody z sieci wodociągowej wyłącznie w celach i na warunkach określonych w umowie o dostawę wody.

7) Natychmiastowego powiadomienia Zakładu o wszelkich stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego w tym o zerwaniu plomby oraz o uszkodzeniach przyłącza wody.

8) Terminowego regulowania należności za dostawę wody.

9) Racjonalnego gospodarowania wodą i używania jej zgodnie z przeznaczeniem.

10) Niedokonywania zabudowy ani nasadzeń drzew lub krzewów nad przyłączami wodociągowymi i w pasie 3 m. Naruszenie tej zasady uniemożliwia uzyskania przez Odbiorcę odszkodowania za straty spowodowane przez Zakład, w tym pasie w przypadku likwidacji awarii, daje natomiast możliwość dochodzenia odszkodowań przez Zakład w wyniku, spowodowanych niedotrzymaniem tego warunku, uszkodzeń należących do niego urządzeń.

11) Odbiorca, będący właścicielem przyłącza wodociągowego, zobowiązany jest do wykonywania na swój koszt wszelkich napraw instalacji.

12) Nieprzemieszczania wodomierza, zakłócania jego funkcjonowania, zrywania umieszczonych na nim plomb i osłon oraz wykorzystywania instalacji wodociągowej do uziemienia urządzeń elektrycznych.