R o z d z i a ł VIII

Obsługa i prawa Usługobiorcy

§ 43

Usługodawca zapewnia Usługobiorcom należyty poziom usługi.

§ 44

Usługodawca zobowiązany jest do udzielania na życzenie Klienta lub z własnej inicjatywy pełnej informacji dotyczącej realizacji usług, a przede wszystkim informacji o obowiązujących taryfach.

§ 45

W przypadku stwierdzenia przez Usługodawcę lub organ Inspekcji Sanitarnej obniżenia jakości dostarczanej wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, Usługobiorcy przysługuje upust na zasadach określonych w umowie.

§ 46

Usługobiorca ma prawo domagać się od Usługodawcy, w uzasadnionych przypadkach, przeprowadzenia kontroli prawidłowości wskazań wodomierza. Sposób reklamacji określa umowa. W przypadku potwierdzenia prawidłowości działania wodomierza przez Urząd Miar koszty przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego ponosi Usługobiorca.

§ 47

Usługobiorca ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za usługi.

§ 48

Reklamacje, o których mowa w § 48 wnoszone są na piśmie i rozpatrywane nie dłużej niż w ciągu 14 dni od daty wpływu.

§ 49

Usługobiorca ma prawo domagać się od Usługodawcy odszkodowania za szkoły w majątku powstałe w związku z wykonywaniem i eksploatacją urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych.

§ 50

O przewidzianych zakłóceniach w realizacji usług zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków Usługodawca winien uprzedzić Usługobiorców w sposób zwyczajowo przyjęty.