ZASADY DOSTĘPU I KORZYSTANIA PRZEZ OBYWATELI

Z DOKUMENTÓW RADY, KOMISJI I BURMISTRZA

§ 1

Obywatelom udostępnia się dokumenty określone w ustawach.

§ 2

Protokoły z posiedzeń Rady i Komisji oraz innych kolegialnych gremiów Gminy podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem.

§ 3

1. Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji udostępnia się w Biurze Rady w dniach i godzinach pracy Urzędu.

2. Dokumenty z zakresu działania Burmistrza oraz Urzędu udostępniane są w dniach i godzinach pracy Urzędu.

3. Ponadto dokumenty, o jakich mowa w ust. 1 i 2 mogą być również dostępne w wewnętrznej sieci informatycznej Urzędu oraz powszechnie dostępnych zbiorach danych.

§ 4

1. Z dokumentów wymienionych w § 3 ust. 1, 2 obywatele mogą sporządzać notatki, odpisy i wyciągi, fotografować je lub kopiować.

2. Realizacja uprawnień określonych w ust. 1 może odbywać się wyłącznie w Urzędzie w asyście pracownika Urzędu.

§ 5

1. Obywatele mogą żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie odpisów z dokumentów określonych w § 3 ust. 1 i 2, ich fotografii oraz odbitek kserograficznych.

2. Czynności, o jakich mowa w ust. 1 są wykonywane odpłatnie.

3. Odpłatność za czynności określone w ust. 1 ustalona zostanie w odrębnym trybie.

§ 6

Uprawnienia określone w § 1–5 nie znajdują zastosowania w przypadku zgodnego z prawem wyłączenia jawności dokumentów.

§ 7

Biuro Rady i Urząd prowadzą rejestry udostępnianych dokumentów.