ZASADY DOSTĘPU I KORZYSTANIA PRZEZ OBYWATELI
Z DOKUMENTÓW RADY, KOMISJI I BURMISTRZA
§ 1
Obywatelom udostępnia się dokumenty określone w ustawach.
§ 2
Protokoły z posiedzeń Rady i Komisji oraz innych kolegialnych gremiów Gminy podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem.
§ 3
1.
Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji udostępnia się w Biurze Rady w dniach i godzinach pracy Urzędu.2. Dokumenty z zakresu działania Burmistrza oraz Urzędu udostępniane są w dniach i godzinach pracy Urzędu.
3. Ponadto dokumenty, o jakich mowa w us
t. 1 i 2 mogą być również dostępne w wewnętrznej sieci informatycznej Urzędu oraz powszechnie dostępnych zbiorach danych.§ 4
1. Z dokumentów wymienionych w § 3 ust. 1, 2 obywatele mogą sporządzać notatki, odpisy i wyciągi, fotografować je lub kopiować.
2.
Realizacja uprawnień określonych w ust. 1 może odbywać się wyłącznie w Urzędzie w asyście pracownika Urzędu.§ 5
1. Obywatele mogą żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie odpisów z dokumentów określonych w §
3 ust. 1 i 2, ich fotografii oraz odbitek kserograficznych.2. Czynności, o jakich mowa w ust. 1 są wykonywane odpłatnie.
3. Odpłatność za czynności określone w ust. 1 ustalona zostanie w odrębnym trybie.
§ 6
Uprawnienia określone w § 1–5 nie znajdują zastosowania w przypadku zgodnego z prawem wyłączenia jawności dokumentów.
§ 7
Biuro Rady i Urząd prowadzą rejestry udostępnianych dokumentów.