R o z d z i a ł V
Zasady działania klubów radnych
§ 18
Radni mogą tworzyć kluby radnych, według kryteriów przez siebie przyjętych.
§ 19
1. Warunkiem utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej 3 radnych.
2. Powstanie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone Przewodniczącemu .
3. W zgłoszeniu podaje się:
1) nazwę klubu,
2) listę członków,
3) i
mię i nazwisko przewodniczącego klubu.4. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Przewodniczącego.
§ 20
1. Kluby działają wyłącznie w ramach Rady.
2. Przewodniczący prowad
zi rejestr klubów.§ 21
1. Kluby działają w okresie kadencji Rady. Upływ kadencji Rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów.
2. Kluby mogą ulegać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy uchwał ich członków, podejmowanych bezwzględną większością w obecności co najmniej połowy członków klubu.
3. Kluby ulegają rozwiązaniu , gdy liczba ich członków spadnie poniżej 3.
§ 22
Prace klubów organizują przewodniczący klubów, wybierani przez członków klubu.
§ 23
1. Kluby mogą uchwalać własne regulaminy.
2. Regulaminy kl
ubów nie mogą być sprzeczne ze Statutem Gminy.3. Przewodniczący klubów są obowiązani do niezwłocznego przedkładania regulaminów klubów Przewodniczącemu.
4. Postanowienie ust. 3 dotyczy także zmian regulaminów.
§ 24
1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania Rady.
2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji Rady wyłącznie przez swych przedstawicieli.
§ 25
Na wniosek przewodniczących klubów Burmistrz obowiązany jest zapewnić klubom organizacyjne warunki w zakresie niezbędnym do ich funkcjonowania.