R o z d z i a ł 3

USTALENIA DLA TERENÓW

§ 6

Teren 2.UC+KS

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 2.UC+KS ustala się następujące przeznaczenie:

1) podstawowe:

a) biura, urzędy, przedstawicielstwa handlowe, handel,

b) działalność związana z obsługą firm; obsługa nieruchomości, działalność związana z prowadzeniem interesów,

c) parkingi wbudowane,

2) uzupełniające:

a) usługi gastronomii,

b) hotele.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące ukształtowania zabudowy:

1) obowiązująca i nieprzekraczalna linia zabudowy, określona jak na rysunku planu,

2) obowiązująca linia zabudowy w odległości od 0 do 5 metrów od terenu ulicy Lotniczej oznaczonego na rysunku planu symbolem 1 KG,

3) obowiązek wyeksponowania zabudowy od strony terenu ulicy Lotniczej (Trasa Średzka) oznaczonego na rysunku planu symbolem 1 KG,

4) maksymalna wysokość zabudowy, mierzona od poziomu terenu do najwyższego gzymsu lub okapu:

a) 24 metry z zastrzeżeniem pkt b),

b) w miejscu oznaczenia na rysunku planu dominanty architektonicznej – 32 metry.

5) wykreowanie dominanty architektonicznej, według oznaczenia jak na rysunku planu.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) zakaz lokalizacji garaży wolno stojących, budynków gospodarczych, wiat oraz obiektów budowlanych o funkcji magazynowej i przemysłowej,

2) obowiązek zazielenienia terenów niezabudowanych,

3) obowiązek wbudowania parkingów i przeznaczenia co najmniej dwóch kondygnacji na parking,

4) należy zapewnić co najmniej 1 stanowisko postojowe dla samochodów osobowych na każde 35 m2 powierzchni użytkowej części usługowej i biurowej zabudowy.

4. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązuje ustalenie dotyczące obsługi komunikacyjnej – dojazd do terenu od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonej na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 7

Teren 3.ZU

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 3.ZU ustala się przeznaczenie – zieleń urządzona.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) obowiązek urządzenia terenów zielonych poprzez wprowadzenie zieleni niskiej, średnio wysokiej i wysokiej,

2) obowiązek starannego kształtowania elementów małej architektury i oświetlenia,

3) obowiązek całościowego opracowania projektu zagospodarowania z oświetleniem i małą architekturą.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące obsługi komunikacyjnej:

1) ruch pieszy,

2) dopuszcza się dojazd pojazdom uprzywilejowanym od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonego na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 8

Teren 4.UH

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 4.UH ustala się następujące przeznaczenie:

1) podstawowe:

a) usługi handlu detalicznego,

b) usługi rzemiosła nieuciążliwego,

c) usługi gastronomii,

2) uzupełniające:

a) urządzenia towarzyszące,

b) parkingi wbudowane,

c) zieleń urządzona.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące ukształtowania zabudowy:

1) obowiązująca i nieprzekraczalna linia zabudowy określona jak na rysunku planu,

2) obowiązująca linia zabudowy w odległości 7 metrów od terenu ulicy Lotniczej (Trasa Średzka) oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

3) obowiązek wyeksponowania zabudowy od strony terenu ulicy Lotniczej (Trasa Średzka) oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

4) maksymalna wysokość zabudowy, mierzona od poziomu terenu do najwyższego gzymsu lub okapu:

a) 13 metrów z zastrzeżeniem pkt b),

b) w miejscu oznaczenia na rysunku planu dominanty architektonicznej – 17 metrów,

5) wykreowanie dominanty architektonicznej według oznaczenia jak na rysunku planu,

6) wymagane jednolite kształtowanie elewacji budynków usytuowanych na terenie.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) zakaz lokalizacji garaży wolno stojących, budynków gospodarczych, wiat, oraz obiektów budowlanych o funkcji magazynowej i przemysłowej,

2) obowiązek przeznaczenia co najmniej jednej kondygnacji na parking,

3) obowiązek wyeksponowania stref wejściowych do usług poprzez staranne urządzenie posadzki, elementów małej architektury przed wejściem oraz odpowiednie oświetlenie,

4) obowiązek zachowania i odtworzenia zadrzewień szpalerowych (aleje),

5) obowiązek zazielenienia terenów niezabudowanych,

6) należy zapewnić co najmniej 1 stanowisko postojowe dla samochodów osobowych na każde 35 m2 powierzchni użytkowej części usługowej zabudowy.

4. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązuje ustalenie dotyczące obsługi komunikacyjnej – dojazd do terenu od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonej na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 9

Teren 5.KP+ZU

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 5.KP+ZU ustala się następujące przeznaczenie:

a) komunikacja pieszo-rowerowa,

b) zieleń urządzona.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) obowiązek urządzenia ciągu pieszo-rowerowego,

2) obowiązek urządzenia terenów zielonych poprzez wprowadzenie zieleni niskiej i średnio wysokiej,

3) obowiązek starannego kształtowania elementów małej architektury i oświetlenia,

4) obowiązek całościowego opracowania projektu zagospodarowania z oświetleniem i małą architekturą.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące obsługi komunikacyjnej:

1) ruch pieszo-rowerowy,

2) dopuszcza się dojazd pojazdom uprzywilejowanym od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonego na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 10

Teren 6.UH

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 6.UH ustala się następujące przeznaczenie:

1) podstawowe:

a) usługi handlu detalicznego,

b) usługi rzemiosła nieuciążliwego,

c) usługi gastronomii,

2) uzupełniające:

a) urządzenia towarzyszące,

b) parkingi wbudowane,

c) zieleń urządzona.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące ukształtowania zabudowy:

1) obowiązująca i nieprzekraczalna linia zabudowy określona jak na rysunku planu,

2) obowiązująca linia zabudowy w odległości 7 metrów od terenu ulicy Lotniczej (Trasa Średzka) oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

3) obowiązek wyeksponowania zabudowy od strony terenu ulicy Lotniczej (Trasa Średzka) oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

4) maksymalna wysokość zabudowy, mierzona od poziomu terenu do najwyższego gzymsu lub okapu 13 metrów,

5) wymagane jednolite kształtowanie elewacji budynków usytuowanych na terenie,

6) obowiązek całościowego opracowania projektu zagospodarowania z oświetleniem i małą architekturą.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) zakaz lokalizacji garaży wolno stojących, budynków gospodarczych, wiat oraz obiektów budowlanych o funkcji magazynowej i przemysłowej,

2) obowiązek przeznaczenia co najmniej jednej kondygnacji na parking,

3) obowiązek wyeksponowania stref wejściowych do usług poprzez staranne urządzenie posadzki, elementów malej architektury przed wejściem oraz odpowiednie oświetlenie,

4) obowiązek zachowania i odtworzenia zadrzewień szpalerowych (aleje),

5) obowiązek zazielenienia terenów niezabudowanych,

6) należy zapewnić co najmniej 1 stanowisko postojowe dla samochodów osobowych na każde 35 m2 powierzchni użytkowej części usługowej zabudowy.

4. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązuje ustalenie dotyczące obsługi – dojazd do terenu od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonej na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 11

Teren 7.KP+ZU

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 7.KP+ZU ustala się następujące przeznaczenie:

a) komunikacja pieszo-rowerowa,

b) zieleń urządzona.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) obowiązek urządzenia ciągu pieszo-rowerowego,

2) obowiązek urządzenia terenów zielonych poprzez wprowadzenie zieleni niskiej i średnio wysokiej,

3) obowiązek starannego kształtowania elementów malej architektury i oświetlenia,

4) obowiązek całościowego opracowania projektu zagospodarowania z oświetleniem i małą architekturą.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1 obowiązują następujące ustalenia dotyczące obsługi komunikacyjnej:

1) ruch pieszo-rowerowy,

2) dopuszcza się dojazd pojazdom uprzywilejowanym i użytkownikom terenów sąsiednich od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonego na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 12

Teren 8.UH+ZU

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 8.UH+ZU ustala się następujące przeznaczenie:

1) podstawowe:

a) usługi handlu detalicznego,

b) usługi rzemiosła nieuciążliwego,

c) usługi gastronomii,

d) zieleń urządzona,

2) uzupełniające:

a) urządzenia towarzyszące,

b) parkingi wbudowane.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące ukształtowania zabudowy:

1) obowiązująca i nieprzekraczalna linia zabudowy określona jak na rysunku planu,

2) obowiązująca linia zabudowy w odległości 7 metrów od terenu ulicy Lotniczej oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

3) maksymalna wysokość zabudowy, mierzona od poziomu terenu do najwyższego gzymsu lub okapu 13 metrów,

4) obowiązek wyeksponowania zabudowy od strony terenu ulicy Lotniczej (Trasa Średzka) oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

5) wymagane jednolite kształtowanie elewacji budynków usytuowanych na terenie.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) zakaz lokalizacji garaży wolno stojących, budynków gospodarczych, wiat oraz obiektów budowlanych o funkcji magazynowej i przemysłowej,

2) obowiązek przeznaczenia co najmniej jednej kondygnacji na parking,

3) obowiązek wyeksponowania stref wejściowych do usług poprzez staranne urządzenia posadzki, elementów małej architektury przed wejściem oraz odpowiednie oświetlenie,

4) obowiązek zachowania i odtworzenia zadrzewień szpalerowych (aleje),

5) przeznaczenie zachodniej części terenu na zieleń urządzoną oznaczoną na rysunku planu symbolem ZU,

6) obowiązek zazielenienia terenów niezabudowanych,

7) należy zapewnić co najmniej 1 stanowisko postojowe dla samochodów osobowych na każde 35 m2 powierzchni użytkowej części usługowej zabudowy.

4. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązuje ustalenie dotyczące obsługi komunikacyjnej – dojazd do terenu od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonej na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 13

Teren 9.UH+KS

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 9.UH+KS ustala się następujące przeznaczenie:

1) podstawowe:

a) usługi handlu detalicznego,

b) usługi gastronomii,

c) parkingi wbudowane,

2) uzupełniające:

a) urządzenia towarzyszące,

b) zieleń urządzona.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące ukształtowania zabudowy:

1) obowiązująca i nieprzekraczalna linia zabudowy określona jak na rysunku planu,

2) obowiązująca linia zabudowy w odległości 7 metrów od terenu ulicy Lotniczej (Trasa Średzka) oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

3) obowiązek wyeksponowania zabudowy od strony terenu ulicy Lotniczej (Trasa Średzka) oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

4) maksymalna wysokość zabudowy mierzona od poziomu terenu do najwyższego gzymsu lub okapu:

a) 13 metrów z zastrzeżeniem pkt b),

b) w miejscu oznaczenia na rysunku planu dominanty architektonicznej – 17 metrów,

5) wykreowanie dominanty architektonicznej według oznaczenia jak na rysunku planu,

6) wymagane jednolite kształtowanie elewacji budynków usytuowanych na terenie.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) zakaz lokalizacji garaży wolno stojących, budynków gospodarczych, wiat oraz obiektów budowlanych o funkcji magazynowej i przemysłowej,

2) obowiązek przeznaczenia co najmniej jednej kondygnacji na parking,

3) obowiązek wyeksponowania stref wejściowych do usług poprzez staranne urządzenie posadzki, elementów małej architektury przed wejściem oraz odpowiednie oświetlenie,

4) obowiązek zachowania i odtworzenia zadrzewień szpalerowych (aleje),

5) obowiązek zazielenienia terenów niezabudowanych,

6) należy zapewnić co najmniej 1 stanowisko postojowe dla samochodów osobowych na każde 35 m2 powierzchni użytkowej części usługowej zabudowy.

4. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące obsługi komunikacyjnej – dojazd do obiektów od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonego na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 14

Teren 10.ZU

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 10.ZU ustala się przeznaczenie:

a) zieleń urządzona,

b) terenowe obiekty rekreacyjno-sportowe.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) obowiązek urządzenia terenów zielonych poprzez wprowadzenie zieleni niskiej, średnio wysokiej i wysokiej,

2) obowiązek starannego kształtowania elementów malej architektury i oświetlenia,

3) obowiązek całościowego opracowania projektu zagospodarowania z oświetleniem i małą architekturą,

4) obowiązek urządzenia ciągu pieszego łączącego ulicę Szybowcową z ulicą Lotniczą.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1 obowiązują następujące ustalenia dotyczące obsługi komunikacyjnej:

1) ruch pieszo-rowerowy,

2) dopuszcza się dojazd pojazdom uprzywilejowanym od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonego na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 15

Teren 11.UA+UK

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 11.UA+UK ustala się następujące przeznaczenie:

1) podstawowe:

a) biura, przedstawicielstwa handlowe,

b) działalność związana z obsługą firm: obsługa nieruchomości, działalność związana z prowadzeniem interesów,

c) usługi kultury związane z muzealnictwem,

2) uzupełniające:

a) usługi handlu detalicznego,

b) usługi gastronomii,

c) usługi oświaty,

d) zieleń urządzona,

e) parkingi wbudowane.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące ukształtowania zabudowy:

1) obowiązująca i nieprzekraczalna linia zabudowy określona jak na rysunku planu,

2) obowiązująca linia zabudowy w odległości 7 metrów od terenu ulicy Lotniczej oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG i 25 metrów od terenu ulicy Lotniczej w miejscu usytuowania zieleni urządzonej oznaczonej na rysunku planu symbolem ZU,

3) obowiązek wyeksponowania zabudowy od strony terenu ulicy Lotniczej (Trasa Średzka) oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

4) maksymalna wysokość zabudowy mierzona od poziomu terenu do najwyższego gzymsu lub okapu:

a) 13 metrów z zastrzeżeniem pkt b),

b) w miejscu oznaczenia na rysunku planu dominanty architektonicznej – 17 metrów,

5) wykreowanie dominanty architektonicznej według oznaczenia jak na rysunku planu,

6) wymagane jednolite kształtowanie elewacji budynków usytuowanych na terenie.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) zakaz lokalizacji garaży wolno stojących, budynków gospodarczych, wiat oraz obiektów budowlanych o funkcji magazynowej i przemysłowej,

2) obowiązek przeznaczenia co najmniej jednej kondygnacji na parking,

3) obowiązek wyeksponowania stref wejściowych do usług poprzez staranne urządzenie posadzki, elementów małej architektury przed wejściem oraz odpowiednie oświetlenie,

4) przeznaczenie północnej i południowej części terenu na zieleń urządzoną oznaczoną na rysunku planu symbolem ZU,

5) obowiązek zazielenienia terenów niezabudowanych,

6) należy zapewnić co najmniej 1 stanowisko postojowe dla samochodów osobowych na każde 35 m2 powierzchni użytkowej części usługowej i biurowej zabudowy.

4. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązuje ustalenie dotyczące obsługi komunikacyjnej–dojazd do terenu od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonej na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 16

Teren 12.KP+ZU

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 12.KP+ZU ustala się przeznaczenie:

a) komunikacja pieszo-rowerowa,

b) zieleń urządzona.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) obowiązek urządzenia ciągu pieszo-rowerowego,

2) obowiązek urządzenia terenów zielonych poprzez urządzenie zieleni niskiej, średnio wysokiej i wysokiej,

3) obowiązek starannego kształtowania elementów małej architektury i oświetlenia,

4) obowiązek całościowego opracowania projektu zagospodarowania z oświetleniem i małą architekturą.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące obsługi komunikacyjnej:

1) ruch pieszo-rowerowy,

2) dopuszcza się dojazd pojazdom uprzywilejowanym od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonego na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 17

Teren 13.UH+KS

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 13.UH+KS ustala się następujące przeznaczenie:

1) podstawowe:

a) usługi handlu detalicznego,

b) usługi rzemiosła nieuciążliwego,

c) usługi gastronomii,

d) parkingi wbudowane,

2) uzupełniające:

a) urządzenia towarzyszące,

b) zieleń urządzona.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące ukształtowania zabudowy:

1) obowiązująca i nieprzekraczalna linia zabudowy określona jak na rysunku planu,

2) obowiązująca linia zabudowy w odległości 7 metrów od terenu ulicy Lotniczej oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG i 25 metrów od terenu ulicy Lotniczej w miejscu usytuowania zieleni urządzonej oznaczonej na rysunku planu symbolem ZU,

3) obowiązek wyeksponowania zabudowy od strony terenu ulicy Lotniczej (Trasa Średzka) oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

4) maksymalna wysokość zabudowy, mierzona od poziomu terenu do najwyższego gzymsu lub okapu:

a) 13 metrów z zastrzeżeniem pkt b),

b) w miejscu oznaczenia na rysunku planu dominanty architektonicznej – 17 metrów,

5) wykreowanie dominant architektonicznych według oznaczenia jak na rysunku planu,

6) wymagane jednolite kształtowanie elewacji budynków usytuowanych na terenie.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) zakaz lokalizacji garaży wolno stojących, budynków gospodarczych, wiat oraz obiektów budowlanych o funkcji magazynowej i przemysłowej,

2) obowiązek przeznaczenia co najmniej jednej kondygnacji na parking,

3) obowiązek wyeksponowania stref wejściowych do usług poprzez staranne urządzenie posadzki, elementów małej architektury przed wejściami oraz odpowiednie oświetlenie,

4) obowiązek zazielenienia terenów niezabudowanych,

5) przeznaczenie północnej i południowej części terenu na zieleń urządzoną oznaczoną na rysunku planu symbolem ZU,

6) należy zapewnić co najmniej 1 stanowisko postojowe dla samochodów osobowych na każde 35 m2 powierzchni użytkowej części usługowej i biurowej zabudowy.

4. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązuje ustalenie dotyczące obsługi komunikacyjnej – dojazd do terenu od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonej na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 18

Teren 14.KP+ZU

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 14.KP+ZU ustala się przeznaczenie:

a) komunikacja pieszo-rowerowa,

b) zieleń urządzona.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) obowiązek urządzenia ciągu pieszo-rowerowego,

2) zieleń niska i średnio wysoka,

3) obowiązek starannego kształtowania elementów małej architektury i oświetlenia,

4) obowiązek całościowego opracowania projektu zagospodarowania z oświetleniem i małą architekturą.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące obsługi komunikacyjnej:

1) ruch pieszo-rowerowy,

2) dopuszcza się dojazd pojazdom uprzywilejowanym od strony ulicy Szybowcowej oznaczonego na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 19

Teren 15.UH

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 15.UH ustala się następujące przeznaczenie:

1) podstawowe:

a) usługi handlu detalicznego,

b) usługi rzemiosła nieuciążliwego,

c) usługi gastronomii,

2) uzupełniające:

a) urządzenia towarzyszące,

b) zieleń urządzona,

c) parkingi wbudowane.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące ukształtowania zabudowy:

1) obowiązująca i nieprzekraczalna linia zabudowy określona jak na rysunku planu,

2) obowiązująca linia zabudowy w odległości 7 metrów od terenu ulicy Lotniczej oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

3) obowiązek wyeksponowania zabudowy od strony terenu ulicy Lotniczej (Trasa Średzka) oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

4) maksymalna wysokość zabudowy, mierzona od poziomu terenu do najwyższego gzymsu lub okapu – 13 metrów,

5) wymagane jednolite kształtowanie elewacji budynków usytuowanych na terenie.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) zakaz lokalizacji garaży wolno stojących, budynków gospodarczych, wiat oraz obiektów budowlanych o funkcji magazynowej i przemysłowej,

2) obowiązek przeznaczenia co najmniej jednej kondygnacji na parking,

3) obowiązek wyeksponowania stref wejściowych do usług przez staranne urządzenie posadzki, elementów malej architektury przed wejściem oraz odpowiednie oświetlenie,

4) obowiązek zazielenienia terenów niezabudowanych

5) należy zapewnić co najmniej 1 stanowisko postojowe dla samochodów osobowych na każde 35 m2 powierzchni użytkowej części usługowej zabudowy.

4. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązuje ustalenie dotyczące obsługi komunikacyjnej–dojazd do terenu od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonego na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 20

Teren 16.UHK

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 16.UHK ustala się następujące przeznaczenie:

1) podstawowe:

a) usługi komunikacyjne,

b) usługi handlu detalicznego,

c) usługi rzemiosła nieuciążliwego,

d) usługi gastronomii,

2) uzupełniające:

a) urządzenia towarzyszące,

b) zieleń urządzona,

c) parkingi wbudowane.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące ukształtowania zabudowy:

1) obowiązująca i nieprzekraczalna linia zabudowy określona jak na rysunku planu,

2) obowiązująca linia zabudowy w odległości 7 metrów od terenu ulicy Lotniczej oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

3) obowiązek wyeksponowania zabudowy od strony terenu ulicy Lotniczej (Trasa Średzka) oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

4) maksymalna wysokość zabudowy, mierzona od poziomu terenu do najwyższego gzymsu lub okapu:

a) 13 metrów z zastrzeżeniem pkt b),

b) w miejscu oznaczenia na rysunku planu dominanty architektonicznej – 17 metrów,

5) wykreowanie dominanty architektonicznej według oznaczenia jak na rysunku planu,

6) wymagane jednolite kształtowanie elewacji budynków usytuowanych na terenie.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) zakaz lokalizacji garaży wolno stojących, budynków gospodarczych, wiat oraz obiektów budowlanych o funkcji magazynowej i przemysłowej,

2) obowiązek wyeksponowania stref wejściowych do usług poprzez staranne urządzenie posadzki, elementów małej architektury przed wejściem oraz odpowiednie oświetlenie,

3) obowiązek wykreowania dominanty architektonicznej w narożniku zabudowy według oznaczenia jak na rysunku planu,

4) obowiązek zazielenienia terenów niezabudowanych,

5) należy zapewnić co najmniej 1 stanowisko postojowe dla samochodów osobowych na każde 35 m2 powierzchni użytkowej części usługowej zabudowy.

4. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązuje ustalenie dotyczące obsługi komunikacyjnej – dojazd do terenu od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonej na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 21

Teren 17.UH+KS

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 17.UH+KS ustala się następujące przeznaczenie:

1) podstawowe:

a) usługi handlu detalicznego,

b) usługi rzemiosła nieuciążliwego,

c) usługi gastronomii,

d) parkingi wbudowane,

2) uzupełniające:

a) urządzenia towarzyszące,

b) zieleń urządzona.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące ukształtowania zabudowy:

1) obowiązująca i nieprzekraczalna linia zabudowy określona jak na rysunku planu,

2) obowiązek wyeksponowania zabudowy od strony terenu ulicy Lotniczej (Trasa Średzka) oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

3) wykreowanie dominanty architektonicznej według oznaczenia jak na rysunku planu,

4) maksymalna wysokość zabudowy, mierzona od poziomu terenu do najwyższego gzymsu lub okapu:

a) 13 metrów z zastrzeżeniem pkt b),

b) w miejscu oznaczenia na rysunku planu dominanty architektonicznej – 17 metrów,

5) wymagane jednolite kształtowanie elewacji budynków usytuowanych na terenie.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) zakaz lokalizacji garaży wolno stojących, budynków gospodarczych, wiat oraz obiektów budowlanych o funkcji magazynowej i przemysłowej,

2) obowiązek przeznaczenia co najmniej jednej kondygnacji na parking,

3) obowiązek wyeksponowania stref wejściowych do usług poprzez staranne urządzenie posadzki, elementów malej architektury przed wejściem oraz odpowiednie oświetlenie,

4) obowiązek wykreowania dominanty architektonicznej w narożniku zabudowy według oznaczenia jak na rysunku planu,

5) obowiązek zazielenienia terenów niezabudowanych,

6) należy zapewnić co najmniej 1 stanowisko postojowe dla samochodów osobowych na każde 35 m2 powierzchni użytkowej części usługowej zabudowy.

4. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązuje ustalenie dotyczące obsługi komunikacyjnej – dojazd do terenu od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonej na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 22

Teren 18.KP+ZU

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 18.KP+ZU ustala się następujące przeznaczenie:

a) komunikacja pieszo-rowerowa,

b) zieleń urządzona.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) obowiązek urządzenia ciągu pieszo-rowerowego,

2) obowiązek urządzenia terenów zielonych poprzez urządzenie zieleni niskiej i średnio wysokiej,

3) obowiązek starannego kształtowania elementów małej architektury i oświetlenia,

4) obowiązek całościowego opracowania projektu zagospodarowania z oświetleniem i małą architekturą.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące obsługi komunikacyjnej:

1) ruch pieszo-rowerowy,

2) dopuszcza się dojazd pojazdom uprzywilejowanym od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonego na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 23

Teren 19.US+KS

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 19.US+KS ustala się następujące przeznaczenie:

1) podstawowe:

a) usługi sportu,

b) parkingi wbudowane,

2) uzupełniające:

a) usługi gastronomii,

b) usługi handlu detalicznego.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące ukształtowania zabudowy:

1) obowiązująca i nieprzekraczalna linia zabudowy określona jak na rysunku planu,

2) obowiązek wyeksponowania zabudowy od strony terenu ulicy Lotniczej (Trasa Średzka) oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

3) maksymalna wysokość zabudowy, mierzona od poziomu terenu do najwyższego gzymsu lub okapu – 13 metrów.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) zakaz lokalizacji garaży wolno stojących, budynków gospodarczych, wiat oraz obiektów budowlanych o funkcji magazynowej i przemysłowej,

2) obowiązek zazielenienia terenów niezabudowanych,

3) należy zapewnić co najmniej 30 miejsc postojowych dla samochodów osobowych na 100 użytkowników obiektów sportowych.

4. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązuje ustalenie dotyczące obsługi komunikacyjnej – dojazd do terenu od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonego na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 24

Teren 20.KP+ZU

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 20.KP+ZU ustala się następujące przeznaczenie:

a) komunikacja pieszo-rowerowa,

b) zieleń urządzona.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) obowiązek urządzenia ciągu pieszo-rowerowego,

2) obowiązek urządzenia terenów zielonych poprzez urządzenie zieleni niskiej i średnio wysokiej,

3) obowiązek starannego kształtowania elementów małej architektury i oświetlenia,

4) obowiązek całościowego opracowania projektu zagospodarowania z oświetleniem i małą architekturą.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące obsługi komunikacyjnej:

1) ruch pieszo-rowerowy,

2) dopuszcza się dojazd pojazdom uprzywilejowanym od strony ulicy Szybowcowej oznaczonego na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 25

Teren 21.US+KS

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 21.US+KS ustala się następujące przeznaczenie:

1) podstawowe:

a) usługi sportu,

b) parkingi wbudowane,

2) uzupełniające:

a) usługi handlu detalicznego,

b) usługi gastronomii.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące ukształtowania zabudowy:

1) obowiązująca i nieprzekraczalna linia zabudowy według oznaczenia jak na rysunku planu,

2) obowiązek wyeksponowania zabudowy od strony terenu ulicy Lotniczej (Trasa Średzka) oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG,

3) wykreowanie dominanty architektonicznej według oznaczenia jak na rysunku planu od strony terenu ulicy oznaczonego na rysunku planu symbolem 5.KL,

4) maksymalna wysokość zabudowy, mierzona od poziomu terenu do najwyższego gzymsu lub okapu:

a) 13 metrów z zastrzeżeniem pkt b),

b) w miejscu oznaczenia na rysunku planu dominanty architektonicznej – 17 metrów.

3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) zakaz lokalizacji garaży wolno stojących, budynków gospodarczych, wiat oraz obiektów budowlanych o funkcji magazynowej i przemysłowej,

2) obowiązek zazielenienia terenów niezabudowanych,

3) należy zapewnić co najmniej 30 stanowisk postojowych dla samochodów osobowych na 100 użytkowników obiektów sportowych.

4. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązuje ustalenie dotyczące obsługi komunikacyjnej – dojazd do terenu od strony terenu ulicy Szybowcowej oznaczonej na rysunku planu symbolem 3.KL.

§ 26

Teren 1.KG

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 1.KG – ulica Lotnicza, ustala się przeznaczenie – ulica główna klasy technicznej G 2x3.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1 obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) szerokość w liniach rozgraniczających zmienna od 57 do 65 metrów,

2) ulica dwujezdniowa z wydzielonym dwukierunkowym torowiskiem tramwajowym,

3) obustronne chodniki,

4) dwukierunkowa ścieżka rowerowa po stronie południowej oddzielona od jezdni pasem zieleni,

5) obowiązuje pas zieleni rozdzielający ścieżkę rowerową od chodnika po stronie południowej jezdni,

6) do zachowania wartościowe egzemplarze istniejącego drzewostanu,

7) obowiązuje wprowadzenie obustronnych pasów zieleni izolacyjnej zimozielonej w formie zwartej, z nasadzeniami drzew,

8) włączenia ulic układu lokalnego na wyznaczonych skrzyżowaniach – dopuszcza się inne włączenia wg lokalnych uwarunkowań i na zasadach określonych przez zarządcę drogi.

§ 27

Teren 2.KZ

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 2.KZ ulica Bajana, ustala się przeznaczenie –ulica zbiorcza Z 2x2.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, ustala się następujące zasady zagospodarowania terenu:

1) szerokość w liniach rozgraniczających 37 metrów,

2) obustronne chodniki,

3) dwukierunkowa ścieżka rowerowa po stronie zachodniej oddzielona od jezdni pasem zieleni,

4) obowiązuje pas zieleni rozdzielający ścieżkę rowerową od chodnika,

5) obowiązują pasy zieleni przyulicznej rozdzielającej chodnik od ścieżki rowerowej lub jezdni.

§ 28

Teren 3.KL

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 3.KL – ulica Szybowcowa ustala się przeznaczenie-ulica lokalna.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, obowiązują następujące ustalenia dotyczące zagospodarowania terenu:

1) szerokość w liniach rozgraniczających w istniejących liniach własności pasa drogowego od 17 metrów do 60 metrów,

2) obustronne chodniki,

3) zieleń przyuliczna w zależności od lokalnych uwarunkowań.

§ 29

Teren 4.KL

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 4.KL – ustala się przeznaczenie – ulica lokalna.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, ustala się następujące zasady zagospodarowania terenu:

1) szerokość w liniach rozgraniczających zmienna od 24 metrów do 26 metrów,

2) obustronne chodniki oddzielone od jezdni pasem zieleni.

§ 30

Teren 5.KL

1. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 5.KL ustala się przeznaczenie – ulica lokalna.

2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, ustala się następujące zasady zagospodarowania terenu:

1) szerokość w liniach rozgraniczających 34 metry,

2) obustronne chodniki,

3) obustronne pasy zieleni przyulicznej.