2326

OBWIESZCZENIE PRZEWODNICZĄCEGO RADY GMINY DOMANIÓW

z dnia 6 sierpnia 2003 r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu regulaminu Rady Gminy Domaniów

Na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718 z późń. zm.) ogłasza się w załączniku do niniejszego obwieszczenia jednolity tekst uchwały XIII/54/99 Rady Gminy Domaniów z dnia 16 grudnia 1999 r. w sprawie regulaminu Rady Gminy Domaniów z uwzględnieniem zmian wprowadzonych uchwałą nr VI/33/03 z dnia 30 czerwca 2003 r. w sprawie zmiany regulaminu Rady Gminy Domaniów (Dz. Urz. Woj. Dolnośląskiego Nr 108, poz. 2027).

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

FRYDERYK BOCHENKIEWICZ

Załącznik do obwieszczenia Przewodniczącego Rady Gminy Domaniów z dnia 6 sierpnia 2003 r. (poz. 2326)

UCHWAŁA RADY GMINY DOMANIÓW

z dnia 16 grudnia 1999 r.

w sprawie regulaminu Rady Gminy Domaniów

I. Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin Rady, zwany dalej “Regulaminem”, określa organizację wewnętrzną oraz tryb pracy Rady i jej organów, z wyłączeniem zasad i trybu działania Komisji Rewizyjnej.

§ 2

1. Rada działa na sesjach, poprzez swoje komisje oraz Wójta wykonujące jej uchwały.

2. Wójt i komisje Rady działają pod kontrolą Rady, której składają sprawozdania ze swojej działalności.

II. Organizacja wewnętrzna Rady

III. Sesje Rady

IV. Przygotowanie sesji

V. Obrady

VI. Uchwały

VII. Tryb Głosowania

VIII. Komisje Rady

IX. Radni

X. Absolutorium

§ 73

1. Sprawozdanie z wykonania budżetu Wójt przedkłada Komisji Rewizyjnej do zaopiniowania najpóźniej do 15 marca roku następującego po roku budżetowym, którego dotyczy sprawozdanie Wójta.

2. Komisja Rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu i przedkłada sprawozdanie Wójta z wykonania budżetu wraz z własną opinią do 31 marca roku po upływie roku budżetowego, którego dotyczy sprawozdanie Wójta i występuje do Rady z wnioskiem o udzielenie lub o nieudzielenie absolutorium Wójtowi z tego tytułu.

§ 74

Przed wystąpieniem z wnioskiem, o jakim mowa w § 73 ust. 2 Komisja Rewizyjna występuje do Regionalnej Izby Obrachunkowej o zaopiniowanie tego wniosku.

XI. Wspólne sesje z radami innych gmin

§ 75

1. Rada może odbywać wspólne sesje z innymi radami gmin, w szczególności dla rozpatrzenia i rozstrzygnięcia ich wspólnych spraw.

2. Wspólną sesję organizują przewodniczący rad zainteresowanych gmin.

3. Zawiadomienie o wspólnej sesji podpisują wspólnie przewodniczący lub wiceprzewodniczący zainteresowanych rad gmin.

§ 76

1. Koszty wspólnej sesji ponoszą równomiernie zainteresowane gminy, chyba że radni uczestniczący we wspólnej sesji postanowią inaczej.

2. Przebieg wspólnych obrad może być uregulowany wspólnym regulaminem uchwalonym przed przystąpieniem do obrad.

XII. Postanowienia końcowe

§ 77

Przewodniczący Rady zapewnia przestrzeganie postanowień Regulaminu i udziela pomocy we właściwej jego interpretacji.