R o z d z i a ł VIII

ZASADY DOSTĘPU I KORZYSTANIA PRZEZ OBYWATELI Z DOKUMENTÓW RADY, KOMISJI I WÓJTA

§ 113

Obywatelom udostępnia się dokumenty określone w art. 6 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) i innych przepisach prawa.

§ 114

Protokoły z posiedzeń Rady i Komisji podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem Gminy.

§ 115

1. Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji udostępnia się w biurze Rady Gminy, w dniach pracy Urzędu Gminy, w godzinach przyjmowania interesantów.

2. Dokumenty z zakresu działania Wójta oraz Urzędu udostępniane są w biurze Sekretarza Gminy w dniach i godzinach przyjmowania interesantów.

§ 116

1. Realizacja uprawnień określonych w § 113–115 może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Gminy w asyście pracownika Urzędu Gminy.

2. Uprawnienia wynikające z § 113–115 nie znajdują uzasadnienia:

1) w przypadku wyłączenia – na podstawie ustaw – jawności;

2) gdy informacje publiczne stanowią prawem chronioną tajemnicę.

3) w odniesieniu do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej, niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego.