R o z d z i a ł VI

ZASADY DZIAŁANIA KLUBÓW RADNYCH

§ 104

Radni mogą tworzyć kluby radnych, według kryteriów przez siebie przyjętych.

§ 105

1. Warunkiem utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej trzech radnych.

2. Powstanie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone Przewodniczącemu Rady.

3. W zgłoszeniu podaje się:

1) nazwę klubu,

2) listę członków klubu,

3) imię i nazwisko przewodniczącego klubu.

4. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Przewodniczącego Rady.

§ 106

1. Kluby działają wyłącznie w ramach Rady.

2. Przewodniczący Rady prowadzi rejestr klubów.

§ 107

1. Kluby działają w okresie kadencji Rady. Upływ kadencji Rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów.

2. Kluby mogą ulegać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy uchwał ich członków, podejmowanych bezwzględną większością co najmniej połowy członków klubu.

3. Kluby podlegają rozwiązaniu uchwałą Rady Gminy, gdy liczba ich członków spadnie poniżej trzech osób.

§ 108

1. Pracę klubów organizują przewodniczący klubów, wybierani przez członków klubu.

§ 109

1. Kluby mogą uchwalać własne regulaminy, które jednak nie mogą być sprzeczne ze Statutem Gminy.

2. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania Rady.

3. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji Rady Gminy wyłączenie przez swoich przedstawicieli.

§ 110

Na wniosek przewodniczących klubów Wójt zobowiązany jest zapewnić klubom organizacyjne warunki w zakresie niezbędnym do ich funkcjonowania.