2305 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ BIELAWY z dnia 25 czerwca 2003 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. Nr 15, poz. 139 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 5 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz w związku z uchwałą nr LIV/422/98 Rady Miejskiej Bielawy z dnia 16 czerwca 1998 roku w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta Bielawa, Rada Miejska uchwala miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego terenu położonego we wschodniej części miasta Bielawa zwany dalej planem miejscowym |
R o z d z i a ł I
Przepisy ogólne
§ 1
Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego objęto obszar o powierzchni ok. 3,6 ha położony na terenie miasta Bielawa, w jej północnej części, ograniczony od wschodu linia kolejową, granicą administracyjną z Dzierżoniowem po stronie północnej oraz gruntami rolnymi od zachodu i południa.
§ 2
Celem regulacji zawartych w ustaleniach zmiany planu jest:
1) realizacją interesów publicznych, szczególnie w zakresie zadań własnych a także związanych
z ochroną środowiska,2) umożliwienie lokalizacji nowych podmiotów gospodarczych na terenach atrakcyjnych komunikacyjnie.
§ 3
1. Integralną częścią planu miejscowego jest rysunek planu stanowiący załącznik graficzny do niniejszej uchwały, składający się z dwóch arkuszy.
2. Oznaczenia graficzne występujące na rysunku planu miejscowego są obowiązującymi ustaleniami planu.
§ 4
Ilekroć w przepisach niniejszej uchwały
jest mowa o:* planie
– należy przez to rozumieć ustalenia planu, o których mowa w § 1 uchwały, o ile z treści przepisu nie wynika inaczej,* uchwale
– należy przez to rozumieć niniejszą uchwałę Rady Miejskiej Bielawy, o ile z treści przepisu nie wynika inaczej,*
przepisach szczególnych i odrębnych – należy przez to rozumieć przepisy ustaw wraz z aktami wykonawczymi,* rysunku planu
– należy przez to rozumieć rysunek planu sporządzony na mapie w skali 1:1000, składający się z dwóch ponumerowanych arkuszy, stanowiący załącznik graficzny do niniejszej uchwały,* obszarze
– należy przez to rozumieć obszar o określonym rodzaju przeznaczenia, wyznaczony na rysunku planu liniami rozgraniczającymi lub granicami opracowania planu.§ 5
1.
Przedmiotem ustaleń planu są:– tereny przemysłowo-składowe i usług technicznych oznaczone na rysunku planu symbolem –
– tereny komunikacji oznaczone na rysunku planu symbolem – “K”,
– tereny infrastruktury technicznej oznaczone na rysunku planu symbolem – “I”,
2. Na terenach, o których mowa w ust. 1 ustala się przeznaczenie podstawowe oraz przeznaczenie dopuszczalne lub towarzyszące.
3. Tereny, o których mowa w ust. 2 mogą być w całości wykorzystane na cele zgodne z ich podstawowym przeznaczeniem lub częściowo na cele przeznaczenia podstawowego i pozostałego na zasadach ustalonych w dalszych przepisach uchwały.
R o z d z i a ł II
Przepisy szczegółowe
§ 6
1. Wyznacza się obszar komunikacji publicznej oznaczony na rysunku planu symbolem
“K”, przy czym litera “d” oznacza kategorię drogi pojazdowej, natomiast cyfry 1/2 oznaczają, że droga ma być jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu.2. Dla dróg wymienionych w ust. 1 określa się linie rozgraniczające o szerokości min. 10,0 m tj. licząc od osi jezd
ni po min. 5,0 metrów.3. Dla drogi istniejącej, oznaczonej nr 1 określa się minimalne linie zabudowy w odległości 5 metrów od linii rozgraniczających.
4. Dla drogi projektowej, oznaczonej nr 2, stanowiącej część wewnętrznego układu komunikacyjnego ustala się minimalne linie zabudowy w odległości
3 metry od linii rozgraniczających tę drogę. Dopuszcza się jej przedłużenie wynikające z potrzeb ewentualnego podziału wewnętrznego lecz bez możliwości skrzyżowania z linią kolejową.§ 7
1. Wyznacza się obszar przemysłowo-składowy i usług technicznych oznaczony na rysunku planu symbolem
“PU”.2. Na obszarze, o którym mowa w ust. 1 przewiduje się możliwość lokalizowania zakładów produkcyjnych, drobnej wytwórczości, składów hurtowych
i celnych, przedsiębiorstw budowlanych, gospodarki komunalnej, bez transportowych oraz innych baz i zaplecz.3. Na przedmiotowym obszarze należy w fazie projektowania inwestycji przewidzieć konieczność wyposażenia terenu w zieleń towarzyszącą na poziomie co najmniej 10% powierzchni terenu inwestycji brutto. W pasie min. 15 metrów licząc od osi skrajnego toru wyklucza się nasadzenia drzew ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa także w przypadkach nietypowych zjawisk atmosferycznych. W przypadku zalesiania obszaru, uzupełniania drzewost
anu, tworzenia enklaw zieleni izolacyjnej w rejonie drogi żelaznej, należy tak zadrzewiać tereny aby ich usytuowanie nie zagrażało bezpieczeństwu ruchu na linii kolejowej.4. Wjazdy na poszczególne nieruchomości i parcele należy przewidzieć wyłącznie poprzez istniejącą
i projektowaną drogę dojazdową.5. Nie zezwala się na wykonanie jakiegokolwiek wjazdu bezpośredniego z drogi wojewódzkiej nr 384.
§ 8
1. Wyznacza się obszar użytkowany na cele infrastruktury technicznej oznaczony na rysunku planu symbolem
“I”,2. Na obszarze, o którym mowa w ust. 1 nie przewiduje się realizacji zabudowy kubatorowej dopuszcza się zieleń towarzyszącą oraz możliwość wykorzystania terenu na cele parkingowe.
§ 9
1. Dla obszarów przeznaczonych do zainteresowania tj. 3.PU i 4.PU usta
la się następujące warunki zabudowy:1) wysokość zabudowy nie może przekraczać 3 kondygnacji naziemnych lub 9 metrów w szczycie (do wysokości brutto nie zalicza się elementów obiektu typu: komin, nadbudowa dźwigu, wieża strażnicza itp.),
2) preferuje się zabudowę o charakterze horyzontalnym, dopuszcza się dachy o niewielkich nachyleniach połaci, a także stropodachy, architektura obiektów winna być adekwatna do funkcji i przeznaczenia,
3) na obszarach przyległych do linii kolejowej należy projektować obiekty z uwzględnieniem technologii odpornej na drgania i wibracje pochodzące z ruchu pociągów.
2. Na wymienionych w ust. 1 obszarach obowiązują następujące zasady zagospodarowania terenu:
1) dopuszcza się możliwość dokonywania wewnętrznych podziałów geodezyjnych obszarów na cele lokalizacji poszczególnych inwestycji przy zachowaniu możliwości skomunikowania powstałych nieruchomości,
2) w celu przeciwdziałania niekontrolowanemu dzieleniu obszarów, o których mowa w niniejszym ustępie, zobowiązuje się Burmistrza do wcześniejszego opracowania koncepcji zapewniający optymalne ich wykorzystanie,
3) w przypadku dokonywania dodatkowych podziałów wewnętrznych i konieczności przedłużenia drogi dojazdowej należy przewidzieć możliwość spełnienia dla niej warunków wynikających z ustawy o drogach publicznych,
4) dla każdego z wydzielonych podmiotów należy przewidzieć w projekcie zagospodarowania terenu niezbędną liczbę parkingów i miejsc postojowych zamkniętych i otwartych w ramach posiadanej nieruchomości,
5) na
obszarach przylegających bezpośrednio do linii kolejowej nie należy lokalizować produkcji i obrotu substancjami łatwopalnymi, wybuchowymi i żrącymi. Każda działalność, której mogą towarzyszyć wymienione substancje musi być każdorazowo uzgadniana z PKP Wydziałem Linii Kolejowych Dyrekcji Okręgu Infrastruktury we Wrocławiu,6) wszelkie place składowe, manewrowe i dojazdy dla samochodów oraz położone w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowych muszą mieć nawierzchnię utwardzoną ze spadkiem zapewniającym spływ
wody w kierunku przeciwnym do terenów kolejowych.3. Nie zezwala się na wykorzystywanie istniejących rowów odwaniających tereny kolejowe dla użytkowników spoza PKP z wyjątkiem uzasadnionych przypadków indywidualnych posiadających pisemną zgodę służb PKP w
ymienionych w ust. 2 pkt 5.4. Na przedmiotowych obszarach nie zezwala się na realizację nawet pojedynczych obiektów lub ich części przeznaczonych na cele mieszkaniowe.
§ 10
1. Wyposażenie obszarów przeznaczonych do zainwestowania w media przewiduje się na następujących zasadach:
1) energię elektryczną do celów technologicznych
2) zaopatrzenie w wodę do celów bytowych i technologicznych należy przyjąć w oparciu o rozbudowę w tym rejonie istniejącego systemu miejskiego,
3) odprowadzenie ścieków bytowych przewiduje się do istniejącego na terenie kolektora zbiorczego i skierowanie zrzutu na miejską oczyszczalnię ścieków,
4) doprowadzenie ścieków technologicznych należy projektować na oczyszczalnię pod warunkiem wyposażenia podmiotów w urządzenia podczyszczającym neutralizatory i separatory stosownie do profilu swojej działalności,
5) odprowadzenie wód opadowych należy rozwiązywać w oparciu o system rowów melioracyjnych, na podstawie wydanego pozwolenia wodno-prawnego i przy spełnieniu warunku wyposażenia terenów utwardzonych i placów w łapacze olejów pochodzących ze środków transportu,
6) zaopatrzenie terenu w gaz do celów grzewczych i technologicznych należy przewidzieć poprzez budowę systemu rurociągów wg warunków przyłączenia inwestycji wydanych przez właściciela gazociągu.
2. Prowadzenie sieci infrastruktury technicznej należy projektować w oparciu o funkcjonujące naturalne linie podziału terenu tj. szczególnie pasy dróg istniejących i projektowanych, brzegi cieków i rowów, granice władania nieruchomościami, istniejące linie infrastruktury itp.
3. Do celów grzewczych należy przewidzieć wyłącznie ekologiczne źródła energii w postaci gazu, oleju opałowego bądź energii elektrycznej – nie dopuszcza się stosowania tradycyjnych źródeł.
4. Gromadzenie odpadów
stałych należy prowadzić w miejscach do tego celu przeznaczonych, w sposób zapewniający ochronę środowiska i następnie unieszkodliwianie ich wg przyjętego na terenie miasta systemu.§ 11
1. Przepisy zawierające warunki ustalone w celu ochrony przyrody i środowiska mają pierwszeństwo przez przepisami zawierającymi warunki wynikające z innych przesłanek.
2. Warunkiem dopuszczenia realizacji nowych obiektów i urządzeń jest wyposażenie każdorazowo obszaru lub terenu inwestycji w urządzenia wodociągowe i kanalizacyjne oraz w miarę potrzeby, w urządzenia do neutralizacji lub likwidacji ścieków chemicznie aktywnych.
3. Uciążliwość lub szkodliwość dla środowiska wywołana przez obiekty lub urządzenia produkcyjne
i technologiczne projektowanych podmiotów nie może wykraczać poza granice władania nieruchomością, w sposób wymagający ustanowienia dodatkowej strefy ograniczonego użytkowania oraz spełniać wymogi ustaw szczególnych, w tym dotyczących klimatu akustycznego uwzględniając jednakże rolniczy charakter terenów przyległych, użytkowanych na cele upraw polowych.4. Podejmowanie działalności gospodarczej wiążącej się z wprowadzeniem substancji zanieczyszczających powietrze jest możliwe wyłącznie po uzyskaniu decyzji o dopuszczalnej emisji.
5. Inwestycje zaliczone do gr
upy mogących znacząco oddziaływać na środowisko wymagać będą przeprowadzenia stosowanej oceny oddziaływania na środowisko na etapie ustalania warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.§ 12
Na obszarach objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dopuszcza się dokonywanie podziałów geodezyjnych pod warunkiem, że nie naruszy to obowiązującej struktury funkcjonalnej i nie spowoduje takich zmian, które uniemożliwiłyby realizację zasadniczych ustaleń tegoż planu lub korzystania
z nieruchomości rolnych na dotychczasowych zasadach w okresie przed rozpoczęciem inwestowania na danym terenie.§ 13
W granicach opracowania planu znajduje się stanowisko archeologiczne. Dlatego też wszelkie działania inwestycyjne na obszarze objętym planem należy prowadzić w porozumieniu z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
R o z d z i a ł III
Przepisy końcowe
§ 14
Tracą moc ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Bielawa zatwierdzonego uchwałą nr XXIV/174/91 Rady Miejskiej Bielawy z dnia 6 listopada 1991 roku (Dz. Urz. Woj. Wałbrzyskiego
Nr 1/92, poz. 1) w części dotyczącej obszaru wymienionego w § 1 chwały.§ 15
Zgodnie z art. 10 ust. 3 oraz art. 36 ust. 3 ustawy
o zagospodarowaniu przestrzennym ustala się jednorazową opłatę od wzrostu wartości nieruchomości w wysokości 10%.§ 16
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 17
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
ZBIGNIEW DRAGAN |
Załącznik do uchwały Rady Miejskiej Bielawy z dnia 25 czerwca 2003 roku (poz. 2305)