2269 UCHWAŁA RADY GMINY W MIŁKOWICACH z dnia 8 lipca 2003 r. zmieniająca uchwałę w sprawie statutu gminy Miłkowice Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806) Rada Gminy w Miłkowicach uchwala, co następuje: |
§ 1
W załączniku do uchwały nr V/25/2002 w sprawie przyjęcia statutu gminy Miłkowice wprowadza się następujące zmiany:
1) § 5 otrzymuje brzmienie:
Ҥ 5
Wójt prowadzi rejestr gminnych jednostek organizacyjnych utworzonych w celu wykonywania zadań gminy”,
2) w § 6 w ust. 3 liczbę “2” zastępuje się liczbą “3”,
3) § 12 otrzymuje brzmienie:
Ҥ 12.
Sołtysi utrzymują porządek obrad sesji”.
4) w § 13 skreśla się oznaczenie ustępu 2,
5) w § 16 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“2. Wyboru dwóch wiceprzewodniczących dokonuje rada nowej kadencji na pierwszej sesji”.
6) § 17 otrzymuje brzmienie:
Ҥ 17
Przewodniczący rady:
1) zwołuje sesje rady,
2) przewodniczy obradom,
3) czuwa nad sprawnym przebiegiem sesji,
4) kieruje obsługą kancelaryjną posiedzeń rady,
5) zarządza i przeprowadza głosowanie nad projektami uchwał,
6) podpisuje uchwały,
7) czuwa nad zapewnieniem warunków niezbędnych do wykonywania przez radnych ich mandatów,
8) przygotowuje i przedstawia radzie roczne plany pracy rady,
7) § 20 otrzymuje brzmienie:
Ҥ 20
Przewodniczący wyznacza wiceprzewodniczącego do wykonywania swoich obowiązków również na czas swojej nieobecności”.
8) § 21 otrzymuje brzmienie:
Ҥ 21
Prawo zgłaszania kandydatów na funkcje przewodniczącego rady i wiceprzewodniczących rady przysługuje każdemu radnemu”.
9) § 22 otrzymuje brzmienie:
Ҥ 22
Przewodniczący lub wyznaczony przezeń wiceprzewodniczący przyjmuje w siedzibie Urzędu Gminy interesantów w sprawach skarg i wniosków raz w tygodniu w godzinach podanych do publicznej wiadomości”.
10) § 24 otrzymuje brzmienie:
Ҥ 24
Obsługę kancelaryjną rady i komisji zapewnia pracownik urzędu gminy wyznaczony przez wójta gminy”.
11) w § 25 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
Ҥ 25
2. Oprócz uchwał, o których mowa w ust. 1, rada może podejmować w formie uchwały:
a. postanowienia proceduralne,
b. deklaracje zawierające zobowiązanie się rady do określonego postępowania,
c. oświadczenia zawierające stanowisko rady w określonej sprawie,
d. apele zawierające formalnie niewiążące wezwania adresatów do określonego postępowania, podjęcia inicjatywy czy zadania”.
12) § 28 otrzymuje brzmienie:
Ҥ 28
Przewodniczący może zaprosić na sesje oznaczone imiennie osoby których działalność wiąże się
z przedmiotem sesji”.
13) § 31 otrzymuje brzmienie:
Ҥ 31
Wyłączenie jawności sesji jest dopuszczalne jedynie w przypadkach przewidzianych w ustawie”.
14) w § 33 określa się oznaczenie ust. 1,
15) § 51 otrzymuje brzmienie:
Ҥ 51
Z każdej sesji, pod nadzorem przewodniczącego rady, sporządzany jest protokół”,
16) § 55 otrzymuje brzmienie:
Ҥ 55
Przewodniczący rady może zadecydować o przekazaniu wyciągów z protokołu lub uchwał jednostkom organizacyjnym zainteresowanych tematem sesji”,
17) paragraf określony jako § 96 którego treść umieszczona jest bezpośrednio po § 94 otrzymuje określenie “§ 95”,
18) w § 103 ust. 6 oznacza się jako “ust. 5”.
§ 2
Wójt Gminy opracuje tekst jednolity statutu z uwzględ-nieniem zmian i kolejności paragrafów.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
WICEPRZEWODNICZĄCY |
RADY GMINY |
TADEUSZ GŁADYSZ |