2269

UCHWAŁA RADY GMINY W MIŁKOWICACH

z dnia 8 lipca 2003 r.

zmieniająca uchwałę w sprawie statutu gminy Miłkowice

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806) Rada Gminy w Miłkowicach uchwala, co następuje:

§ 1

W załączniku do uchwały nr V/25/2002 w sprawie przyjęcia statutu gminy Miłkowice wprowadza się następujące zmiany:

1) § 5 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 5

Wójt prowadzi rejestr gminnych jednostek organizacyjnych utworzonych w celu wykonywania zadań gminy”,

2) w § 6 w ust. 3 liczbę “2” zastępuje się liczbą “3”,

3) § 12 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 12.

Sołtysi utrzymują porządek obrad sesji”.

4) w § 13 skreśla się oznaczenie ustępu 2,

5) w § 16 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“2. Wyboru dwóch wiceprzewodniczących dokonuje rada nowej kadencji na pierwszej sesji”.

6) § 17 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 17

Przewodniczący rady:

1) zwołuje sesje rady,

2) przewodniczy obradom,

3) czuwa nad sprawnym przebiegiem sesji,

4) kieruje obsługą kancelaryjną posiedzeń rady,

5) zarządza i przeprowadza głosowanie nad projektami uchwał,

6) podpisuje uchwały,

7) czuwa nad zapewnieniem warunków niezbędnych do wykonywania przez radnych ich mandatów,

8) przygotowuje i przedstawia radzie roczne plany pracy rady,

7) § 20 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 20

Przewodniczący wyznacza wiceprzewodniczącego do wykonywania swoich obowiązków również na czas swojej nieobecności”.

8) § 21 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 21

Prawo zgłaszania kandydatów na funkcje przewodniczącego rady i wiceprzewodniczących rady przysługuje każdemu radnemu”.

9) § 22 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 22

Przewodniczący lub wyznaczony przezeń wiceprzewodniczący przyjmuje w siedzibie Urzędu Gminy interesantów w sprawach skarg i wniosków raz w tygodniu w godzinach podanych do publicznej wiadomości”.

10) § 24 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 24

Obsługę kancelaryjną rady i komisji zapewnia pracownik urzędu gminy wyznaczony przez wójta gminy”.

11) w § 25 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 25

2. Oprócz uchwał, o których mowa w ust. 1, rada może podejmować w formie uchwały:

a. postanowienia proceduralne,

b. deklaracje zawierające zobowiązanie się rady do określonego postępowania,

c. oświadczenia zawierające stanowisko rady w określonej sprawie,

d. apele zawierające formalnie niewiążące wezwania adresatów do określonego postępowania, podjęcia inicjatywy czy zadania”.

12) § 28 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 28

Przewodniczący może zaprosić na sesje oznaczone imiennie osoby których działalność wiąże się
z przedmiotem sesji”.

13) § 31 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 31

Wyłączenie jawności sesji jest dopuszczalne jedynie w przypadkach przewidzianych w ustawie”.

14) w § 33 określa się oznaczenie ust. 1,

15) § 51 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 51

Z każdej sesji, pod nadzorem przewodniczącego rady, sporządzany jest protokół”,

16) § 55 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 55

Przewodniczący rady może zadecydować o przekazaniu wyciągów z protokołu lub uchwał jednostkom organizacyjnym zainteresowanych tematem sesji”,

17) paragraf określony jako § 96 którego treść umieszczona jest bezpośrednio po § 94 otrzymuje określenie “§ 95”,

18) w § 103 ust. 6 oznacza się jako “ust. 5”.

§ 2

Wójt Gminy opracuje tekst jednolity statutu z uwzględ-nieniem zmian i kolejności paragrafów.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

WICEPRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

TADEUSZ GŁADYSZ