R o z d z i a ł VII

Zasady działania klubów radnych

§ 91

Radni mogą tworzyć kluby radnych, według kryteriów przez siebie przyjętych.

§ 92

1. Warunkiem utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej 3 radnych.

2. Powstanie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone Przewodniczącemu Rady.

3. W zgłoszeniu podaje się:

1) nazwę klubu,

2) listę członków,

3) imię i nazwisko przewodniczącego klubu.

4. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Przewodniczącego Rady.

§ 93

1. Kluby działają tylko w ramach Rady.

2. Przewodniczący Rady prowadzi rejestr klubów.

§ 94

1. Kluby działają w okresie kadencji Rady. Upływ kadencji Rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów.

2. Kluby mogą ulegać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy uchwał ich członków.

3. Kluby podlegają rozwiązaniu uchwałą Rady, gdy liczba ich członków spadnie poniżej 3 radnych.

§ 95

Prace klubów organizują przewodniczący klubów, wybierani przez członków klubu.

§ 96

1. Kluby uchwalają własne regulaminy.

2. Regulaminy klubów nie mogą być sprzeczne ze Statutem Gminy.

3. Przewodniczący klubów są obowiązani do niezwłocznego przedkładania regulaminów klubów Przewodniczącemu Rady.

4. Postanowienie ust. 3 dotyczy także zmian regulaminów.

§ 97

1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania Rady.

2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji Rady wyłącznie przez swych przedstawicieli.

§ 98

Na wniosek przewodniczących klubów Wójt obowiązany jest zapewnić klubom organizacyjne warunki w zakresie niezbędnym do ich funkcjonowania.

R o z d z i a ł VIII

Tryb pracy Wójta

§ 99

Wójt wykonuje:

1) uchwały Rady,

2) jemu przypisane zadania i kompetencje,

3) zadania powierzone, o ile ich wykonywanie – na mocy przepisów obowiązującego prawa – należy do niego,

4) inne zadania określone ustawami i niniejszym Statutem.

§ 100

Wójt uczestniczy w sesjach Rady.

§ 101

Komisje Rady mogą wnosić o przybycie Wójta na ich posiedzenie.

§ 102

Zastępca Wójta przejmuje wykonywanie określonych zadań i kompetencji zgodnie z zarządzeniem Wójta.

R o z d z i a ł IX

Zasady dostępu i korzystania przez obywateli

z dokumentów Rady, Komisji i Urzędu Gminy

§ 103

Obywatelom udostępnia się dokumenty określone w ustawach.

§ 104

Protokoły z posiedzeń Rady i Komisji oraz innych kolegialnych gremiów Gminy podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem.

§ 105

1. Protokoły z posiedzeń Rady i Komisji udostępnia się w Referacie Organizacyjnym Urzędu Gminy, w dniach pracy i godzinach przyjmowania interesantów.

2. Dokumenty z zakresu działania Urzędu udostępniane są w Referatach Urzędu Gminy, w dniach i godzinach przyjmowania interesantów.

3. Dokumenty, o jakich mowa w ust. 1 i 2, mogą być udostępniane w wewnętrznej sieci informatycznej oraz w powszechnie dostępnych systemach informatycznych dotyczących administracji publicznej.

§ 106

Realizacja uprawnień określonych w § 104 i 105 może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Gminy i w asyście pracownika Urzędu Gminy.

§ 107

Uprawnienia określone w § 104 i 105 nie znajdują zastosowania:

1) w przypadku wyłączenia – na podstawie ustaw – jawności,

2) gdy informacje publiczne stanowią prawem chronione tajemnice,

3) w odniesieniu do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej, niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego.

R o z d z i a ł X

Pracownicy samorządowi

§ 108

W Urzędzie Gminy zatrudnia się pracowników na podstawie mianowania, o ile mianowanie miało miejsce przed dniem wejścia w życie niniejszego Statutu.

R o z d z i a ł XI

Postanowienia końcowe

§ 109

Do zmiany Statutu stosuje się przepisy dotyczące jego uchwalenia.

Załączniki