Ustala się zasady zbywania nieruchomości niezbędnych do poprawienia warunków zagospodarowania

nieruchomości przyległej, stanowiącej własność lub oddanej w użytkowanie wieczyste

1. Sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości niezbędnej do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, następuje na wniosek właściciela bądź użytkownika wieczystego nieruchomości przyległej i wpłaceniu wadium na pokrycie kosztów sprzedaży.

2. Jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością lub współużytkowaniem wieczystym, wniosek składają wszyscy współwłaściciele i współużytkownicy wieczyści.

3. Wartość nieruchomości określają rzeczoznawcy majątkowi w oparciu o przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami (cytowanej w podstawie prawnej niniejszej uchwały).

4. W przypadku oddawania gruntu w użytkowanie wieczyste ustala się pierwszą opłatę w wysokości 25% ceny gruntu, płatną jednorazowo nie później niż do dnia zawarcia umowy notarialnej.

5. W przypadku sprzedaży gruntu na własność cena sprzedaży może być, na wniosek nabywcy rozłożona na raty roczne płatne do 10 lat.

Pierwsza rata wynosi minimum 25% ceny gruntu i podlega zapłacie jednorazowo, nie później niż do dnia zawarcia umowy notarialnej.

Rozłożona na raty niespłacona część ceny podlega oprocentowaniu przy zastosowaniu stopy procentowej równej stopie redyskonta weksli stosowanej przez NBP, od daty zawarcia umowy w formie aktu notarialnego.

6. Wierzytelności Gminy z tytułu nabycia gruntu na raty – podlegają zabezpieczeniu hipotecznemu.

7. Burmistrz Karpacza określi wysokość wadium w oparciu o przewidywany koszt czynności przygotowania sprzedaży. Nabywca ponosi w całości koszty:

a) przygotowania dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej nieruchomości,

b) wyceny nieruchomości (lokalu i gruntu),

c) opłat notarialnych i sądowych.

Wadium po ostatecznym rozliczeniu kosztów sprzedaży podlega zaliczeniu na poczet ceny nabycia nieruchomości. W przypadku rezygnacji wnioskodawcy z nabycia nieruchomości, wadium nie podlega zwrotowi