R o z d z i a ł III

Interpelacje i zapytania

§ 20

1. Interpelacje składa się w sprawach o istotnym znaczeniu. Adresatem interpelacji jest Zarząd.

2. Interpelacje składa się w formie pisemnej w Biurze Rady.

3. Interpelacja powinna zawierać przedstawienia stanu faktycznego będącego jej przedmiotem oraz wynikające zeń pytania skierowane do Zarządu.

§ 21

1. Adresat interpelacji zobowiązany jest do udzielenia pisemnej odpowiedzi w ciągu 14 dni od jej otrzymania. Odpowiedź przekazuje się radnemu zgłaszającemu interpelację i przewodniczącemu, który w punkcie “interpelacje i zapytania”, informuje Radę o zgłoszonych między sesjami interpelacjach i otrzymanych odpowiedziach.

2. Radny ma prawo poinformowania Rady, czy uznaje odpowiedź za wystarczającą i wnieść o jej odczytanie. Interpelowany zobowiązany jest do wyjaśnienia swojej odpowiedzi. W przypadku stwierdzenia przez składającego interpelację, że nie zadawala go odpowiedź pisemna i dodatkowe wyjaśnienia ustne na sesji, Rada na jego wniosek może żądać dodatkowych wyjaśnień w formie pisemnej.

§ 22

1. Zapytania składa się w sprawach mniej złożonych, gdy pytającemu chodzi przede wszystkim o uzyskanie informacji o faktach. Zapytania składa się w formie pisemnej w Biurze Rady przed rozpoczęciem sesji. Adresatem jest Zarząd.

2. Do udzielenia odpowiedzi na zapytania Starosta może upoważnić obecnego na sali pracownika samorządowego.

3. W razie braku możliwości udzielenia odpowiedzi na zapytanie w trakcie sesji, udziela się zgłaszającemu pisemnej odpowiedzi w ciągu 7 dni roboczych.

4. Biuro Rady prowadzi wykaz zgłoszonych interpelacji i zapytań, w którym powinny być zawarte dokładne informacje o sposobie ich załatwienia i terminach. Do obowiązków pracownika Biura Rady należy zawiadamianie radnych o wpływających odpowiedziach na zapytania.