R o z d z i a ł VIII

Zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów Rady, Komisji i Burmistrza

§ 119

Protokoły z posiedzeń Rady i Komisji oraz innych kolegialnych gremiów Gminy podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem.

§ 120

1. Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji udostępnia się w Biurze Rady.

2. Dokumenty z zakresu działania Burmistrza oraz Urzędu udostępniane są we właściwej merytorycznie komórce organizacyjnej Urzędu.

3. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 i 2, są udostępniane do wglądu w obecności pracownika właściwej merytorycznie komórki organizacyjnej Urzędu w godzinach pracy Urzędu.

4. Osoba, której udostępnia się do wglądu dokumenty, może sporządzić z ich treści notatki.

§ 121

Uprawnienia określone w § 119 i 120 nie znajdują zastosowania:

1) w przypadku wyłączenia – na podstawie ustaw – jawności,

2) gdy informacje publiczne stanowią prawem chronione tajemnice,

3) w odniesieniu do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej, niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego.