R o z d z i a ł III
USTALENIA Z ZAKRESU KOMUNIKACJI
§ 36
1. Wyznacza się tereny ulic, skrzyżowania i ciągów pieszych, oznaczone na rysunku planu symbolami: 1K, 2KZ1x2, 3KZ1x2, 4KL, 5KL, 6KD, 7KD, 8KD, 9KD, 10KD, 11KD, 12KD, 13KD, 14KD, 15KD, 16KDw, 17KS, 18KP i 19KP.
2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, ustala się następujące przeznaczenie, szerokość w liniach rozgraniczających i zasady zagospodarowania:
1) 1K – teren przeznaczony na poszerzenie ulicy klasy technicznej GP2x2, o szerokości jak na rysunku planu,
2) 2KZ1x2 – teren ulicy zbiorczej klasy technicznej Z1x2, o zmiennej szerokości w liniach rozgraniczających od 21 m do 35 m jak na rysunku planu; wydzielone dwutorowe torowisko tramwajowe po stronie północnej; obustronne chodniki; ścieżka rowerowa po stronie południowej,
3) 3KZ 1x2 – teren ulicy zbiorczej klasy technicznej Z1x2, o szerokości w liniach rozgraniczających 27 m i 25 m z lokalnym poszerzeniem do 27 m w rejonie skrzyżowania z ulicą oznaczoną na rysunku planu symbolem 2KZ1x2 jak na rysunku planu; obustronne chodniki; ścieżka rowerowa dwukierunkowa po stronie wschodniej; obustronny szpaler drzew,
4) 4KL – teren ulicy lokalnej klasy technicznej L, o zmiennej szerokości w liniach rozgraniczających od 12 m do 14 m; obustronne chodniki; ścieżka rowerowa dwukierunkowa po stronie północnej; zachowanie i uzupełnienie istniejącego szpaleru drzew, jak na rysunku planu,
5) 5KL – teren ulicy lokalnej klasy technicznej L, o szerokości w liniach rozgraniczających 20 m; obustronne chodniki; ścieżka rowerowa dwukierunkowa po stronie zachodniej; szpaler drzew po stronie wschodniej,
6) 6KD – teren ulicy dojazdowej klasy technicznej D, o szerokości w liniach rozgraniczających 12 m; obustronne chodniki; zachowanie i uzupełnienie istniejącego szpaleru drzew jak na rysunku planu,
7) 7KD – teren ulicy dojazdowej klasy technicznej D, o szerokości w liniach rozgraniczających 10 m; obustronne chodniki,
8) 8KD – teren ulicy dojazdowej klasy technicznej D, o szerokości w liniach rozgraniczających 12 m; lokalne przewężenie do 10 m na odcinku między skrzyżowaniem z ulicą oznaczoną na rysunku planu symbolem 7KD a placem do zawracania; jezdnia zakończona placem do zawracania o wymiarach 14 m x 14 m; obustronne chodniki,
9) 9KD – teren ulicy dojazdowej klasy technicznej D, o szerokości w liniach rozgraniczających 10 m; obustronne chodniki,
10) 10KD – teren ulicy dojazdowej klasy technicznej D, o zmiennej szerokości w liniach rozgraniczających od 10 m do 14 m; obustronne chodniki, ścieżka rowerowa dwukierunkowa po stronie północnej; jak na rysunku planu,
11) 11KD – teren ulicy dojazdowej klasy technicznej D, o zmiennej szerokości w liniach rozgraniczających od 7 m do 16 m jak na rysunku planu; ulica dostosowana do wspólnego ruchu kołowego i pieszego,
12) 12KD – teren ulicy dojazdowej klasy technicznej D, o szerokości w liniach rozgraniczających 10 m; obustronne chodniki, jezdnia zakończona w zachodniej części placem do zawracania o wymiarach 14 m x 14 m,
13) 13KD – teren ulicy dojazdowej klasy technicznej D, o szerokości w liniach rozgraniczających 10 m; obustronne chodniki,
14) 14KD – teren ulicy dojazdowej klasy technicznej D, o zmiennej szerokości w liniach rozgraniczających od 10 m do 15 m; jezdnia zakończona placami do zawracania o wymiarach 14 m x 14 m; obustronne chodniki; zachowanie i uzupełnienie istniejącego szpaleru drzew, jak na rysunku planu,
15) 15KD – teren ulicy dojazdowej klasy technicznej D, o szerokości w liniach rozgraniczających 9 m; ulica dostosowana do wspólnego ruchu kołowego i pieszego,
16) 16KDw – teren ulicy dojazdowej klasy technicznej D, o zmiennej szerokości w liniach rozgraniczających od 12 m do 20 m jak na rysunku planu; obustronne chodniki,
17) 17KS – teren skrzyżowania w liniach rozgraniczających jak na rysunku planu,
18) 18KP – teren ciągu pieszego, o zmiennej szerokości w liniach rozgraniczających od 5 m do 12 m jak na rysunku planu; z nawierzchnią dostosowaną do ruchu kołowego,
19) 19KP – teren ciągu pieszego, w istniejących liniach rozgraniczających.
3. Na terenach wymienionych w ust. 1 ustala się zachowanie starodrzewia oraz możliwość wprowadzenia dodatkowej zieleni i miejsc postojowych, w zależności od lokalnych potrzeb i uwarunkowań.
§ 37
1. Ustala się obowiązek lokalizowania miejsc postojowych, związanych z obsługą wprowadzonej działalności i zamieszkiwaniem, w granicach działek poszczególnych inwestorów, z możliwością lokalizacji parkingów wielopoziomowych.
2. Ustala się wymóg zorganizowania miejsc postojowych w ilości dostatecznej dla obsługi wprowadzonej działalności i zamieszkiwania, jednak nie mniej niż:
1) dla obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 500 m2 co najmniej 1 stanowisko na 40 m2 powierzchni sprzedaży,
2) dla zabudowy jednorodzinnej co najmniej 2 stanowiska wliczając w to garaż, na każdej działce budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub na każde mieszkanie w budynku mieszkalnym zawierającym nie więcej niż 4 mieszkania,
3) dla zabudowy wielorodzinnej:
a) co najmniej 1,1 stanowiska na każde mieszkanie,
b) dodatkowej ilości miejsc postojowych, stanowiącej co najmniej 10% liczby mieszkań, jako miejsca ogólnie dostępne,
4) dla apartamentów mieszkalnych co najmniej 1 stanowisko na apartament.
3. Ustala się wymóg wprowadzenia zieleni wysokiej w granicach parkingów terenowych, stanowiącej co najmniej 10% powierzchni tych parkingów.
4. Ustala się zakaz lokalizacji garaży jednopoziomowych niewbudowanych w budynki, z wyjątkiem terenów mieszkaniowych oznaczonych symbolami: Mjw25, Mjw26, Mjw27, Mj28, Mj29, Mj30 i Mw21 oraz zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej oznaczonych symbolami: Mw12, Mw14 i Mw23.