CZĘŚĆ VIII

Zasady dostępu do informacji

§ 80

1. Obywatele mają prawo dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania przez gminę zadań publicznych, w szczególności do:

1) protokołów z posiedzeń rady gminy i komisji,

2) uchwał, postanowień i innych załączników do protokołów organów gminy, w tym miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, budżetu gminy i sprawozdań z wykonania budżetu gminy,

3) zarządzeń wójta,

4) protokołów z odbytych przetargów,

5) innych dokumentów, które nie są zastrzeżone ustawami szczególnymi, w tym ustawą o ochronie danych osobowych.

2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

§ 81

1. Dokumenty objęte informacją publiczną udostępniane są poprzez:

1) Biuletyn Informacji Publicznej,

2) wywieszenie na tablicy ogłoszeń urzędu gminy,

3) wyłożenie do wglądu, w przypadku projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub innych projektów będących przedmiotem konsultacji społecznej.

2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3 mogą być również udostępniane na pisemny lub ustny wniosek zainteresowanego.

§ 82

1. W przypadku informacji udzielonej na pisemny wniosek, sprawa winna być załatwiona nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Termin, o którym mowa w ust. 1 może ulec wydłużeniu do dwóch miesięcy, ze względu na stopień skomplikowania sprawy. W tym przypadku przepisy art.36 kodeksu postępowania administracyjnego stosuje się odpowiednio.

3. W przypadku odmowy udostępnienia informacji lub dostępu do dokumentu ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.

§ 83

1. Określa się następujące zasady korzystania z dokumentów i dostępu do informacji:

1) dokumenty i informacje udostępniane będą do wglądu w każdy wtorek w godzinach od 13.oo do 15.00,

2) zainteresowani mogą korzystać z dokumentów w obecności pracownika urzędu gminy na stanowiskach pracy odpowiedzialnych za sporządzanie i przechowywanie dokumentów,

3) zainteresowani mają prawo sporządzać notatki,

4) dopuszcza się możliwość kserowania i przetwarzania danych oraz przegrywania na dyskietki na pisemny wniosek za odpłatnością, wynikającą z kosztów przygotowania informacji, ustalonych w zarządzeniu wójta.

2. Dokumenty i informacje udostępnione w formie teleinformatycznej tj. w Biuletynie Informacji Publicznej nie podlegają kopiowaniu i przetwarzaniu przez urząd.

§ 84

Akty prawa miejscowego, w tym budżet gminy i sprawozdanie z wykonania budżetu gminy podlegają wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu gminy przez okres 1 miesiąca po dniu ich uchwalenia, z wyjątkiem uchwał podatkowych, których okres wywieszenia przedłuża się na cały rok podatkowy.