CZĘŚĆ VIII
Zasady dostępu do informacji
§ 80
1. Obywatele mają prawo dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania przez gminę zadań publicznych, w szczególności do:
1) protokołów z posiedzeń rady gminy i komisji,
2) uchwał, postanowień i innych załączników do protokołów organów gminy, w tym miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, budżetu gminy i sprawozdań z wykonania budżetu gminy,
3) zarządzeń wójta,
4)
protokołów z odbytych przetargów,5) innych dokumentów, które nie są zastrzeżone ustawami szczególnymi, w tym ustawą o ochronie danych osobowych.
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 81
1. Dokumenty objęte informacją publiczną udostępniane są poprzez:
1) Biuletyn Informacji Publicznej,
2) wywieszenie na tablicy ogłoszeń urzędu gminy,
3) wyłożenie do wglądu, w przypadku projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub innych projektów będących przedmiotem konsultacji społecznej.
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3 mogą być również udostępniane na pisemny lub ustny wniosek zainteresowanego.
§ 82
1. W przypadku informacji udzielonej
na pisemny wniosek, sprawa winna być załatwiona nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku z zastrzeżeniem ust. 2.2. Termin, o którym mowa w ust. 1 może ulec wydłużeniu do dwóch miesięcy, ze względu na stopień skomplikowania sprawy. W tym przypadku przepisy art.36 kodeksu postępowania administracyjnego stosuje się odpowiednio.
3. W przypadku odmowy udostępnienia informacji lub dostępu do dokumentu ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.
§ 83
1. Określa się następujące zasady korzystania z dokumentów i dostępu do informacji:
1) dokumenty i informacje udostępniane będą do wglądu w każdy wtorek w godzinach od 13.oo do 15.00,
2) zainteresowani mogą korzystać z dokumentów w obecności pracownika urzędu gminy na stanowiskach pracy odpowiedzialnych za sporządzanie i przechowywanie dokumentów,
3) zainteresowani mają prawo sporządzać notatki,
4) dopuszcza się możliwość kserowania i przetwarzania danych oraz przegrywania na dyskietki na pisemny wniosek za odpłatnością, wynikającą z kosztów przygotowania informacji, ustalonych w zarządzeniu wójta.
2. Dokumenty i informacje udostępnione w formie teleinformatycznej tj. w Biuletynie Informacji Publicznej nie podlegają kopiowaniu i przetwarzaniu przez urząd.
§ 84
Akty prawa miejscowego, w tym budżet gminy i sprawozdanie z wykonania budżetu gminy podlegają wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu gminy przez okres 1 miesiąca po dniu ich uchwalenia, z wyjątkiem uchwał podatkowych, których okres wywieszenia przedłuża się na cały rok podatkowy.