R o z d z i a ł VII
Zasady działania klubów radnych
§ 104
Radni mogą tworzyć kluby radnych, według kryteriów przez siebie przyjętych.
§ 105
1. Powstanie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone Przewodniczącemu Rady.
2. W zgłoszeniu podaje się:
1) nazwę klubu,
2) listę członków,
3) imię i nazwisko przewodniczącego klubu.
3. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Przewodniczącego Rady.
§ 106
1.
Kluby działają wyłącznie w ramach Rady.2. Przewodniczący Rady prowadzi rejestr klubów.
§ 107
Kluby działają w okresie kadencji Rady. Upływ kadencji Rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów.
§ 108
Prace klubów organizują przewodniczący klubów, wybierani przez członków klubów.
§ 109
1. Kluby mogą uchwalać własne regulaminy.
2. Regulaminy klubów nie mogą być sprzeczne ze Statutem Gminy.
§ 110
1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze
i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania Rady.2.
Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji Rady wyłącznie przez swych przedstawicieli.§ 111
Na wniosek przewodniczących klubów Burmistrz obowiązany jest zapewnić klubom warunki organizacyjne w zakresie niezbędnym dla ich funkcjonowania.