1940

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ GMINY LEŚNA

z dnia 29 stycznia 2003 r.

w sprawie budżetu gminy na rok 2003

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 litera “d”, litera “ł”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 109, art. 124, art. 128 ust. 2, art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155 z 1998 r., poz. 1014 ze zmianami), Rada Miejska Gminy Leśna uchwala, co następuje:

§ 1

I. Ustala się dochody budżetu gminy według ważniejszych źródeł w wysokości

12.802.489 zł

z tego:

 

– wpływy z podatków i opłat

2.907.000 zł

– dochody z majątku gminy

736.000 zł

– udział w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

1.167.419 zł

– dotacje celowe otrzymane z jednostek samorządu terytorialnego na zadania realizowane na podstawie porozumień

14.564 zł

– dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań zleconych gminie z zakresu admini- stracji rządowej

1.202.208 zł

– subwencje ogólne z budżetu państwa

6.325.260 zł

– wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

107.625 zł

– dotacje celowe na dofinansowanie inwestycji z funduszy celowych

157.080 zł

– pozostałe wpływy własne

115.333 zł

– dotacje celowe na dofinansowanie zadań własnych

70.000 zł

Szczegółowy podział dochodów według źródeł oraz działów i rozdziałów zawiera załącznik nr 1 i 2 do niniejszej uchwały.

II. Ustala się wydatki budżetu na rok 2003 w wysokości

12.719.989 zł

z tego:

 

1. Wydatki bieżące

11.696.409 zł

w tym:

 

– wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

6.378.940 zł

– dotacje przedmiotowe dla zakładów budżetowych

95.000 zł

– dotacje podmiotowe dla instytucji kultury

321.330 zł

– dotacje celowe na finanso- wanie zadań zleconych do relaizacji jednostkom nie-zaliczanych do sektora finansów publicznych

61.480 zł

W ramach dotacji kwota 15.500 zł przeznaczona jest na realizację programu profiaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

– wydatki na obsługę długu publicznego

260.000 zł

– wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych

92.125 zł

2. Wydatki majątkowe

1.023.580 zł

w tym:

 

– na finansowanie inwestycji

1.023.580 zł

Podział wydatków budżetowych w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawierają załączniki nr 3 i 4, a zestawienie wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń zawiera załącznik nr 5 do niniejszej uchwały.

§ 2

Ustala się dotacje do:

– ilości oczyszczonych ścieków 35.000 zł

– ilości wywiezionych nieczystości stałych 60.000 zł

§ 3

1. Ustala się nadwyżkę budżetu w wysokości 82.500 zł

2. Nadwyżka budżetu, o której mowa wyżej, zostanie przeznaczona na spłatę pożyczek i kredytów.

3. Burmistrz dokona spłat w wysokości 662.500 zł, z tego:

– pożyczek w wysokości 312.500 zł

– kredytów w wysokości 350.000 zł

4. W ciągu 2003 roku zaciągnięte zostaną kredyty w wysokości 580.000 zł.

Szczegółowy podział przychodów i rozchodów określa załącznik nr 6 do niniejszej uchwały.

§ 4

I. Przychody i wydatki oraz rozliczenia z budżetem zakładów budżetowych środków specjalnych ustala się w następujących kwotach:

1. Zakłady budżetowe

a) przychody w wysokości 2.928.382 zł

w tym: dotacja z budżetu 95.000 zł

b) wydatki w wysokości 2.809.828 zł

2. Środki specjalne

a) przychody w wysokości 231.560 zł

b) wydatki w wysokości 238.257 zł

Ustala się szczegółowy podział kwot wyżej określonych na jednostki gospodarki pozabudżetowej w układzie klasyfikacji budżetowej zgodnie z załącznikiem nr 7 i załącznikiem nr 8 do niniejszej uchwały.

II. Dotacje podmiotowe dla instytucji kultury ustala się w następujących kwotach:

a) ośrodki kultury 231.830 zł

b) biblioteki 89.500 zł

§ 5

1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego

dochody – 14.564 zł

wydatki – 14.564 zł

2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w kwocie:

dochody – 1.202.208 zł

wydatki – 1.202.208 zł

Szczegółowość wymienionych zadań określają załączniki nr 9 i 10 do niniejszej uchwały.

§ 6

Wykaz zadań zleconych do realizacji jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych zawiera załącznik nr 11 do niniejszej uchwały.

§ 7

Wyodrębnia się w budżecie wydatki dla rad sołeckich w wysokości 149.000 zł zgodnie z planem finansowym, stanowiącym załącznik nr 12 do niniejszej uchwały.

§ 8

Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

przychody – 20.000 zł

wydatki – 97.000 zł

Plan finansowy funduszu przedstawia załącznik nr 13 do niniejszej uchwały.

§ 9

Ustala się rezerwy budżetowe w wysokości 312.076 zł

z tego:

1. rezerwa na nieprzewidziane wydatki w wysokości 50.000 zł

2. rezerwa celowa przeznaczona na nagrody dla dyrektorów szkół, gimnazjum i przedszkoli oraz waloryzację wynagrodzeń pracowników jednostek oprócz ZUK i ZGM – 262.076 zł.

§ 10

1. Wydatki inwestycyjne planowane do realizacji w roku 2003 w szczegółowości poszczególnych zadań zawiera załącznik nr 14 do niniejszej uchwały.

2. Wykreśla się wydatki planowane na wieloletnie programy inwestycyjne, które stanowiły w 2002 r. kwotę 4.500.000 zł i przedstawiały się w poszczególnych latach:

2002 r. – 1.600.000 zł

2003 r. – 2.900.000 zł

§ 11

Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego w kwocie 2.778.723 zł oraz możliwość jego spłaty w latach następujących zgodnie z załącznikiem nr 16.

§ 12

1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego w przypadku nieterminowej realizacji dochodów w maksymalnej wysokości 500.000 zł. Zaciągnięty kredyt winien zostać spłacony do 31 grudnia 2003 r.

2. Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania do wysokości 300.000 zł.

3. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i poręczenia, których Burmistrz może udzielić w roku budżetowym na kwotę 100.000 zł.

4. Upoważnia się Burmistrza do lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach.

5. Upoważnia się Burmistrza do dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach tego samego działu, z wyjątkiem wynagrodzeń, pochodnych od wynagrodzeń, dotacji podmiotowych, przedmiotowych i celowych.

§ 13

1. Postanawia się zaciągnąć kredyt długoterminowy w wysokości 300.000 zł na finansowanie zadania inwestycyjnego pn. “Budowa wodociągu w Grabiszycach” określonego w załączniku nr 14 oraz załączniku nr 15 spłaty zobowiązań z tego tytułu – “Sytuacja finansowa gminy”.

2. Proponowana spłata kredytu będzie dokonywana w następujących terminach:

– 2004 r. – 100.000 zł

– 2005 r. – 200.000 zł

3. Zabezpieczeniem pożyczki będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową.

§ 14

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 15

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r. oraz podlega ogłoszeniu poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Leśnej oraz Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

Załączniki 1-16

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ GMINY

ZBIGNIEW KOŚCIELNIAK