1940 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ GMINY LEŚNA z dnia 29 stycznia 2003 r. w sprawie budżetu gminy na rok 2003 Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 litera “d”, litera “ł”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 109, art. 124, art. 128 ust. 2, art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155 z 1998 r., poz. 1014 ze zmianami), Rada Miejska Gminy Leśna uchwala, co następuje: |
§ 1
I. Ustala się dochody budżetu gminy według ważniejszych źródeł w wysokości |
12.802.489 zł |
z tego: |
|
– wpływy z podatków i opłat |
2.907.000 zł |
– dochody z majątku gminy |
736.000 zł |
– udział w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa |
1.167.419 zł |
– dotacje celowe otrzymane z jednostek samorządu terytorialnego na zadania realizowane na podstawie porozumień |
14.564 zł |
– dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań zleconych gminie z zakresu admini- stracji rządowej |
1.202.208 zł |
– subwencje ogólne z budżetu państwa |
6.325.260 zł |
– wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
107.625 zł |
– dotacje celowe na dofinansowanie inwestycji z funduszy celowych |
157.080 zł |
– pozostałe wpływy własne |
115.333 zł |
– dotacje celowe na dofinansowanie zadań własnych |
70.000 zł |
Szczegółowy podział dochodów według źródeł oraz działów i rozdziałów zawiera załącznik nr 1 i 2 do niniejszej uchwały.
II. Ustala się wydatki budżetu na rok 2003 w wysokości |
12.719.989 zł |
z tego: |
|
1. Wydatki bieżące |
11.696.409 zł |
w tym: |
|
– wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń |
6.378.940 zł |
– dotacje przedmiotowe dla zakładów budżetowych |
95.000 zł |
– dotacje podmiotowe dla instytucji kultury |
321.330 zł |
– dotacje celowe na finanso- wanie zadań zleconych do relaizacji jednostkom nie-zaliczanych do sektora finansów publicznych |
61.480 zł |
W ramach dotacji kwota 15.500 zł przeznaczona jest na realizację programu profiaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. |
|
– wydatki na obsługę długu publicznego |
260.000 zł |
– wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych |
92.125 zł |
2. Wydatki majątkowe |
1.023.580 zł |
w tym: |
|
– na finansowanie inwestycji |
1.023.580 zł |
Podział wydatków budżetowych w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawierają załączniki nr 3 i 4, a zestawienie wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń zawiera załącznik nr 5 do niniejszej uchwały.
§ 2
Ustala się dotacje do:
– ilości oczyszczonych ścieków 35.000 zł
– ilości wywiezionych nieczystości stałych 60.000 zł
§ 3
1. Ustala się nadwyżkę budżetu w wysokości 82.500 zł
2. Nadwyżka budżetu, o której mowa wyżej, zostanie przeznaczona na spłatę pożyczek i kredytów.
3. Burmistrz dokona spłat w wysokości 662.500 zł, z tego:
– pożyczek w wysokości 312.500 zł
– kredytów w wysokości 350.000 zł
4. W ciągu 2003 roku zaciągnięte zostaną kredyty w wysokości 580.000 zł.
Szczegółowy podział przychodów i rozchodów określa załącznik nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 4
I. Przychody i wydatki oraz rozliczenia z budżetem zakładów budżetowych środków specjalnych ustala się w następujących kwotach:
1. Zakłady budżetowe
a) przychody w wysokości 2.928.382 zł
w tym: dotacja z budżetu 95.000 zł
b) wydatki w wysokości 2.809.828 zł
2. Środki specjalne
a) przychody w wysokości 231.560 zł
b) wydatki w wysokości 238.257 zł
Ustala się szczegółowy podział kwot wyżej określonych na jednostki gospodarki pozabudżetowej w układzie klasyfikacji budżetowej zgodnie z załącznikiem nr 7 i załącznikiem nr 8 do niniejszej uchwały.
II. Dotacje podmiotowe dla instytucji kultury ustala się w następujących kwotach:
a) ośrodki kultury 231.830 zł
b) biblioteki 89.500 zł
§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego
dochody – 14.564 zł
wydatki – 14.564 zł
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w kwocie:
dochody – 1.202.208 zł
wydatki – 1.202.208 zł
Szczegółowość wymienionych zadań określają załączniki nr 9 i 10 do niniejszej uchwały.
§ 6
Wykaz zadań zleconych do realizacji jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych zawiera załącznik nr 11 do niniejszej uchwały.
§ 7
Wyodrębnia się w budżecie wydatki dla rad sołeckich w wysokości 149.000 zł zgodnie z planem finansowym, stanowiącym załącznik nr 12 do niniejszej uchwały.
§ 8
Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
przychody – 20.000 zł
wydatki – 97.000 zł
Plan finansowy funduszu przedstawia załącznik nr 13 do niniejszej uchwały.
§ 9
Ustala się rezerwy budżetowe w wysokości 312.076 zł
z tego:
1. rezerwa na nieprzewidziane wydatki w wysokości 50.000 zł
2. rezerwa celowa przeznaczona na nagrody dla dyrektorów szkół, gimnazjum i przedszkoli oraz waloryzację wynagrodzeń pracowników jednostek oprócz ZUK i ZGM – 262.076 zł.
§ 10
1. Wydatki inwestycyjne planowane do realizacji w roku 2003 w szczegółowości poszczególnych zadań zawiera załącznik nr 14 do niniejszej uchwały.
2. Wykreśla się wydatki planowane na wieloletnie programy inwestycyjne, które stanowiły w 2002 r. kwotę 4.500.000 zł i przedstawiały się w poszczególnych latach:
– 2002 r. – 1.600.000 zł
– 2003 r. – 2.900.000 zł
§ 11
Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego w kwocie 2.778.723 zł oraz możliwość jego spłaty w latach następujących zgodnie z załącznikiem nr 16.
§ 12
1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego w przypadku nieterminowej realizacji dochodów w maksymalnej wysokości 500.000 zł. Zaciągnięty kredyt winien zostać spłacony do 31 grudnia 2003 r.
2. Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania do wysokości 300.000 zł.
3. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i poręczenia, których Burmistrz może udzielić w roku budżetowym na kwotę 100.000 zł.
4. Upoważnia się Burmistrza do lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach.
5. Upoważnia się Burmistrza do dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach tego samego działu, z wyjątkiem wynagrodzeń, pochodnych od wynagrodzeń, dotacji podmiotowych, przedmiotowych i celowych.
§ 13
1. Postanawia się zaciągnąć kredyt długoterminowy w wysokości 300.000 zł na finansowanie zadania inwestycyjnego pn. “Budowa wodociągu w Grabiszycach” określonego w załączniku nr 14 oraz załączniku nr 15 spłaty zobowiązań z tego tytułu – “Sytuacja finansowa gminy”.
2. Proponowana spłata kredytu będzie dokonywana w następujących terminach:
– 2004 r. – 100.000 zł
– 2005 r. – 200.000 zł
3. Zabezpieczeniem pożyczki będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową.
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r. oraz podlega ogłoszeniu poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Leśnej oraz Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ GMINY |
ZBIGNIEW KOŚCIELNIAK |